اگر آیفون ۶ دارید، با توییتر خداحافظی کنید

اگر آیفون 6 دارید، با توییتر خداحافظی کنید

اگر هم‌چنان از گوشی هفت ساله آیفون 6 استفاده می‌کنید، احتمالا باید دور استفاده از نسخه‌های جدید توییتر را خط بکشید.

طبق گزارش‌ها، در آخرین به‌روزرسانی برنامه توییتر، پشتیبانی از iOS 12 متوقف شده است، به‌طوری‌که آخرین آپدیت این اپلیکیشن برای اجرا به نسخه iOS 14 یا بالاتر نیاز دارد. این بدان معنی است که کاربران آیفون 6 که به‌دلیل توقف پشتیبانی، قادر نیستند تا گوشی خود را به نسخه بالاتری از iOS 12 به‌روزرسانی کنند، دیگر نمی‌توانند به بسیاری از ویژگی‌های توییتر دسترسی داشته باشند.

با اینکه نتوانستیم به یک آیفون 6 برای آزمایش این محدودیت دسترسی پیدا کنیم، اما کاربران در سراسر توییتر از توقف بسیاری از ویژگی‌های توییتر بر روی تلفن‌هایشان شکایت دارند با توجه به عدم وجود گزینه‌ای برای ارتقا به نسخه‌ای فراتر از iOS 12، واضح است که چرا کاربران آیفون 6، همراه با دارندگان آیپد ایر و نسل ششم آیپاد تاچ، نسبت به محدودیت‌های ایجاد شده در آخرین نسخه توییتر گلایه دارند.

کاربرانی که در نسخه iOS 12 گیر افتاده‌اند، گزارش داده‌اند که اگرچه قادر به مشاهده توییت‌ها در تایم‌لاین خود هستند، اما بقیه ویژگی‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند.

اگر آیفون ۶ دارید، با توییتر خداحافظی کنید

خوشبختانه دارندگان آیفون 6، هم‌چنان می‌توانند از کلاینت وب توییتر بدون مشکل استفاده کنند، اما این راه‌حل کاملی برای جایگزینی نرم‌افزار توییتر نیست.

اگرچه از دست دادن کارایی و عملکرد برنامه توییتر برای بسیاری از کاربران iPhone 6 شوکه‌کننده بوده، اما تصمیم توییتر مبنی بر حذف کامل اپلیکیشن خود در iOS 12 مدت‌ها است که در ارتباط با نسخه چهار ساله این سیستم‌عامل، یعنی در اوایل سال 2021، قطعی شده بود.

حتی پس از توقف پشتیبانی رسمی برنامه توییتر از نسخه iOS 12، کاربران آیفون 6 هم‌چنان می‌توانند از عملکرد اصلی برنامه استفاده کنند، اما از ویژگی‌های جدید نسخه‌های آخر محروم خواهند شد.

با این‌حال، با نگاهی به اعداد و ارقام، می‌توان دریافت که توییتر بخواهد نسخه قدیمی برنامه خود را نیز حذف کند. به‌‌گفته اپل، تنها 2 درصد از کاربران آیفون هنوز از نسخه‌‌‌ای قدیمی‌تر از iOS 14 بر روی دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین حفظ نسخه قدیمی برنامه توییتر، تا حد زیادی یک تلاش بی‌ارزش و در عین حال پرهزینه خواهد بود.

صرف‌نظر از این واقعیت که این تصمیم تنها 2% از کاربران اپل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با این وجود یک یادآوری است که منسوخ شدن و اعمال محدودیت‌های برنامه‌ریزی شده مشکلی است که در نهایت برای همه دستگاه‌های قدیمی ما ایجاد خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*