فناوری ۳D Touch ، عامل اصلی افزایش وزن آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس

یکی از تفاوت های آیفون های جدید اپل با نسخه های قبلی خود افزایش وزن آنها است.به این ترتیب که آیفون ۶ اس ۱۴ گرم و آیفون ۶ اس پلاس ۲۰ گرم سنگین تر از نسخه های قبلی خود شده اند.اما این افزایش وزن به چه دلیل بوده است ؟

شاید در نگاه اول تصور کنید که استفاده از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ در بدنه این گوشی ها عامل این افزایش وزن باشد اما بررسی های انجام شده نشان می دهد که فناوری ۳D Touch بکار رفته در آیفون های جدید عامل اصلی افزایش وزن در این دو گوشی است.با گجت نیوز همراه باشید.

همانطور که گفتیم ، اگر تصور می کنید که آلیاژ آلومینیوم فوق پیشرفته و هوافضاییِ به کار رفته در ساخت این محصولات موجب افزایش وزن آیفون شده ، اشتباه می کنید. اگر چه آلومینیوم سری ۷۰۰۰ به کار رفته در بدنه‌ی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به دلیل ترکیب با روی و تراکم بالاتر، اندکی از آلومینیوم سری ۶۰۰۰ (آلیاژ ترکیبی با منیزیم) که در ساخت آیفون ۶ و ۶ پلاس استفاده شده، سنگین‌تر است؛ اما به گفته‌ی اپل این افزایش وزن تنها در حدود ۲ گرم در ۶ اس پلاس و ۱ گرم در ۶ اس بوده و به لطف آن، احتمال خم شدن آیفون‌های جدید بسیار پایین آمده است.

پس دلیل اصلی افزایش وزن آیفون چیست؟

بله استفاده از فناوری ۳D Touch یا نمایشگر لمسی سه بعدی را باید دلیل اصلی این افزایش وزن دانست. گفتنی است نمایشگر جدید، حدود ۲ برابر بیش‌تر از نمونه‌های پیشین وزن داشته و از ۱۲ گرم به ۲۹ گرم رسیده است. دلیل اصلی آن نیز، اضافه شدن یک لایه‌ی جدید به صفحه نمایش جهت اندازه‌گیری فشار وارده بر آن عنوان شده است. لایه‌ای از یک سنسورِ فشاری-خازنی که موجب افزایش ضخامت و وزن بیشتر پنل نمایشگر شده است.

در نهایت بد نیست بدانید، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، به ترتیب ۱۴ و ۲۰ گرم نسبت به مدل‌های قبلی خود افزایش وزن داشته‌اند که اگرچه تغییر محسوسی به حساب نمی‌آید، اما دانستن دلیل آن خالی از لطف نیست.

در آخر، به حتم شما نیز موافقید چنانچه اپل خود را مجاب می نمود تا وزن پرچمدارن جدیدش را اندکی بیش‌تر افزایش داده اما به ظرفیت باتری‌آن‌ها نیز اضافه می‌کرد، قطعاً شاهد استقبال بالای کاربران می‌بودیم.

منبع: theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*