چرم گوشی

اوپو F21 پرو، نوع جدیدی از پوشش چرم گوشی های تلفن همراه را معرفی کرد

کمپانی اوپو قرار است به زودی نوعی جدید از چرم را در گوشی های خود استفاده کند. این چرم، معایب چرم مصنوعی را ندارد و بافتی شبیه به چرم طبیعی خواهد داشت.

تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه همواره در صدد این هستند که محصولاتشان بدون افزایش قیمت چشمگیر، جلوه فاخرتری داشته باشند. برخی کمپانی‌ها راه این کار را استفاده از رنگ‌های جالب نظیر طلایی یا سایه‌های مختلفی از قرمز می‌دانند؛ اما برخی دیگر به دنبال استفاده از موادی خاص برای دستیابی به این مهم هستند. از جمله این موارد پرطرفدار، سرامیک است که استفاده از آن‌ها سختی‌های فراوانی به همراه دارد.

استفاده از چرم مصنوعی در گوشی‌ها نیز ایده چندان جدیدی نیست. سامسونگ پیش از این در ساخت قاب پشتی گوشی گلکسی نوت 3 از چرم مصنوعی استفاده کرده بود. با این حال، این طرح به دلیل برخی نواقص و مشکلات چندان مورد توجه واقع نشد. این عدم موفقیت البته مانع از تلاش سایر شرکت‌ها برای استفاده از چرم مصنوعی در محصولاتشان نشد؛ به طوری که در سال‌های گذشته شاهد عرضه محصولاتی متفاوت با بدنه‌های چرم مصنوعی بودیم که برخی از آن‌ها مورد استقبال قرار گرفتند و برخی دیگر به توفیق چندانی نرسیدند.

در این میان، اوپو به پشتوانه طراحی موفق محصول پیشین خود، X5 Pro در صدد است که طرح دیگری از استفاده از چرم مصنوعی در ساخت گوشی‌های تلفن همراه را پیاده کند و امیدوار است که بتواند با رفع نواقص پیشین، محصولی فاخر تولید کند.

چالش‌های استفاده از چرم مصنوعی در گوشی‌های تلفن همراه

چرم گوشی

چرم طبیعی تقریبا همیشه یادآور طراحی فاخر و لاکچری است. با این حال، در کنار ملاحظات زیست محیطی نگران کننده این مواد، استفاده صحیح و مناسب از آن‌ها چالش‌های خاص خود را دارد. چرم طبیعی اساسا ماندگاری بالایی ندارد. با این حال، یکی از خاصیت‌های چرم طبیعی، کهنه شدن بسیار شیک آن است! در حقیقت بسیاری از افراد معتقدند که چرم طبیعی که در اثر گذر زمان و استفاده، رنگ و رو رفته می‌شود، نشانی منحصربفرد از نحوه استفاده از آن است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

با این وجود، چرم مصنوعی چنین خاصیتی ندارد و ماندگاری پایین آن، مهم‌ترین مشکلش تلقی می‌شود. چرم مصنوعی در مقایسه با چرم طبیعی مقاومت کمتری دارد و مستعد جذب لک و کثیفی بیشتری است. به همین جهت، پس از کمی استفاده، کیفیت این مواد به شدت افت می‌کند و بسیاری کاربران تمایلی به استفاده از آن نشان نمی‌دهند. در این شرایط، ساده‌ترین راهکار، استفاده از یک قاب برای جلوگیری از تخریب بیشتر چرم است. این کار البته با ذات استفاده از مواد جدید در طراحی گوشی‌های تلفن همراه در تضاد است.

چرم فایبرگلاس، راهکار اوپو

چرم گوشی

ظاهرا مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مانع استفاده اوپو از چرم در گوشی‌های جدیدش نخواهد شد. پس از طراحی سرامیکی موفق فایند ایکس 5 پرو که تحسین‌های فراوانی را برای اوپو به ارمغان آورد، این کمپانی به تازگی ماده ای تحت نام ” چرم فایبرگلاس” را تبلیغ کرده که قرار است به طور انحصاری در نسخه نارنجی رنگ گوشی اوپو F21 پرو به کار رود.

در حال حاضر جزئیات چندانی در خصوص این ابداع اوپو در دست نیست. با این وجود، این کمپانی اطلاعاتی کلیدی از آن را در اختیارمان قرار داده است. چرم فایبرگلاس در مقایسه با چرم مصنوعی مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و تغییر حرارت دارد و به چرم طبیعی شباهت بیشتری خواهد داشت. با این وجود، جنس این ماده همچنان نرم خواهد بود. کلمه “فایبرگلاس”، عبارت کلیدی این اختراع اوپو است که عملکرد آن تا به امروز به صورت یک راز باقی مانده است.

سایر مشخصات فنی Oppo F21 نیز همانند جنس بدنه آن نامعلوم است. البته اوپو پیش از این اطلاعاتی جزیی را از مشخصات سخت افزاری این گوشی فاش کرده است. مهم‌ترین نکته در خصوص مشخصات فنی این گوشی، استفاده از لنزهای سفارشی IMX709 سونی در آن است که به ادعای سازنده، نخستین دوربین میکرولنز در این کلاس قیمتی است. همچنین گوشی اوپو اف 21 پرو به تراشه‌های اسنپدراگون 680 مجهز خواهد بود و در تاریخ 12 آوریل رونمایی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*