بهترین بازی های پیکسار

بهترین بازی های پیکسار؛ از ماشین‌ها تا داستان اسباب‌بازی

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های پیکسار – Pixar پرداخته‌ایم؛ آثار کودکانه و بامزه‌ای که طرفداران آثار انیمیشنی باید تجربه کنند.

تعدادی از انیمیشن‌های استودیوی پیکسار به دنیای بازی‌های ویدیویی نیز قدم گذاشته‌اند؛ در ادامه می‌توانید بهترین بازی های پیکسار را بشناسید.

چند سال قبل بود که تقریبا برای همه‌ی فیلم‌های بزرگ، یک بازی هم ساخته می‌شد تا در کنار آن‌ها منتشر شود. اکثر این بازی‌ها آثار ناموفقی بودند که کیفیت بالایی نداشتند و شاید تنها می‌توانستند طرفداران همان فیلم را راضی کنند. در این میان، چند نمونه‌ی نادرِ موفق نیز داشته‌ایم که فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند.

بهترین بازی های پیکسار که باید تجربه کنید

استودیوی پیکسار نیازی به معرفی ندارد؛ این زیرمجموعه‌ی بزرگِ شرکت دیزنی، سال‌هاست که در زمینه‌ی انیمیشن، حرف اول و آخر را می‌زند و در سه دهه‌ی اخیر، تعدادی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ را عرضه کرده است. ساخته‌های این استودیو به دلیل پتانسیل‌های بالایی که دارند، در دنیای بازی‌ها نیز موفق بوده‌اند و تاکنون چند بازی خوب براساس انیمیشن‌های پیکسار تولید شده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

8- بازی Toy Story Racer

بهترین بازی های پیکسار

  • سال انتشار: 2001
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 1، گیم‌بوی کالر، پلی استیشن ویتا، گوشی‌های اندرویدی

شاید فراموش کرده باشید اما دوره‌ای وجود داشت که برای همه‌ی انیمیشن‌های بزرگ، یک بازی مسابقه‌ای-ماشینی منتشر می‌شد! اکثر این بازی‌ها از نظر کیفی و فنی، با انتقادات فراوانی روبرو می‌شدند و کمتر مورد توجه قرار می‌گرفتند اما «تُوی اِستوری ریسر» تا حد زیادی موفق بود و نظر طرفداران را جلب کرد.

این بازی به شکل عجیبی سریع بود و خیلی‌زود در مرکز هرج‌ومرج‌های تمام‌نشدنی قرار می‌گرفتید. همانند عناوین مشابه، این بازی نیز شامل‌ بخش‌های مختلفی می‌شد و شما را برای ساعت‌ها سرگرم می‌کرد. این بازی کوچک و بی‌ادعا را طرفداران سری «داستان اسباب‌بازی» باید حداقل یک‌بار تجربه کنند.

7- بازی Toy Story 2

بهترین بازی های پیکسار

  • سال انتشار: 1999
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 1، نینتندو 64، دریم‌کست، رایانه‌های شخصی، گوشی‌های اندروید، گیم‌بوی

طرفداران آثار انیمیشنی، خاطرات خوشی از داستان اسباب‌بازی 2 دارند و با اینکه حالا از نظر گرافیکی کمی کهنه به نظر می‌رسد اما هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده است. در این بازی، شما نقش «باز» را برعهده دارید، در مراحل نسبتا باز قرار می‌گیرید و باید تعدادی مأموریت اصلی و فرعی انجام دهید.

ماجراها از خانه‌ی «اندی» آغاز می‌شود و سپس «باز» سفری را آغاز می‌کند تا «وودی» را نجات دهد و در این مسیر، با اتفاقات تازه‌ای روبرو می‌شود. ملاقات با شخصیت‌های محبوب مجموعه، برگ برنده‌ی این بازی است و شما را هیجان‌زده می‌کند.

بازی داستان اسباب‌بازی 2 برای بخش‌های پلتفرمینگ، پازل‌ها، بخش‌های مسابقه‌ای و مبارزه با غول‌آخر‌ها، مورد تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفت.

6- بازی WALL-E

بهترین بازی های پیکسار

  • سال انتشار: 2008
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 2، پلی استیشن 3، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، وی، نینتندو دی‌اس

هیچ فهرستی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ بدون «وال-ای» تکمیل نمی‌شود. داستان این انیمیشن در آینده‌ی دور و در کره‌‌ زمینی اتفاق می‌افتد که انسان‌ها دیگر روی آن زندگی نمی‌کنند. وال-ای، ربات کوچکی است که روی زمین قرار داده شده تا زباله‌ها را جمع‌آوری کند؛ رباتی که هر روز احساس تنهایی می‌کند اما نمی‌داند که سرنوشت بزرگ‌تری در انتظار اوست.

بازی‌های زیادی پیرامون انیمیشن‌ها ساخته ‌شده‌اند اما شاید هدایت هیچ شخصیتی به اندازه‌ی وال-ای لذت‌بخش نباشد. اینکه می‌توانید در نقش این ربات دوست‌داشتنی بازی کنید و در مسیر نجات بشریت قدم بردارید، تجربه‌ای است که شاید تکرار نشود.

البته بخش‌های پلتفرمینگ بازی، نوآوری خاصی ندارند و همه چیز استاندارد و با الهام از آثار مشابه طراحی شده‌ است؛ برای بعضی از پازل‌ها نیز باید از زاویه دید اول‌شخص استفاده کنید اما همان‌طور که ذکر شد، هدایت وال-ای در تمامی دقایق، حس خوبی به بازیکن منتقل می‌کند. این بازی سرگرم‌کننده، در کانون توجه قرار نگرفت اما بی‌گمان شما را ناامید نمی‌کند.

5- بازی Cars

بهترین بازی های پیکسار

  • سال انتشار: 2006
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 2، پلی استیشن 3، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، گیم بوی ادونس، گیم‌کیوب

انیمیشنی که در رابطه با ماشین‌ها است، تعجبی ندارد در دنیای بازی‌ها نیز یک نماینده داشته باشد؛ این بازی اما از این جهت برجسته‌ است که همه‌ی نکات مثبت بازی‌های دیگر پیکسار را می‌توانید در آن پیدا کنید.

بازی حالت نیمه‌جهان‌باز دارد و ضمن ملاقات با شخصیت‌های فرعی، می‌توانید برایشان ماموریت‌های خاصی هم انجام دهید. مطابق انتظار، بازیکنان هدایت «لایتنینگ مک‌کوئین» را برعهده دارند و او در بطن رویدادها حاضر است.

شما در مسابقات مختلفی شرکت می‌کنید و به تدریج، مهارت‌های تازه‌ای بدست می‌آورید که باید در آن‌ها حرفه‌ای شوید. بازی ماشین‌ها، محتواهای زیادی دارد و خوشبختانه به دلیل ساختار مناسبش، پس از چندین ساعت تجربه‌ی آن، احساس خستگی یا تکراری‌بودن نخواهید داشت. هر وقت بخواهید، می‌توانید از مراحل داستانی فاصله بگیرید و مدتی را در مناطق زیبای بازی به گشت‌وگذار بپردازید.

4- بازی Toy Story 3

بهترین بازی های پیکسار

  • سال انتشار: 2010
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، پلی استیشن 2، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، وی، نینتندو دی‌اس، گوشی‌های هوشمند

داستان اسباب‌بازی 3 به طرفداران یادآوری کرد که چرا عاشق این مجموعه هستند و چرا قسمت‌های قبلی را بارها‌ تماشا کرده‌اند. باورکردنی نبود که همان جادوی دو قسمت پیشین، در این نسخه هم قابل لمس باشد اما داستان اسباب بازی 3 نه تنها جادویی و شگفت‌انگیز بود، بلکه پیشرفت تکنولوژی به سازندگان اجازه داد تا از نظری بصری هم دنیای آن را ارتقاء ببخشند.

خوشبختانه، این انیمیشن در دنیای بازی‌ها نیز موفق ظاهر شد و یکی از بهترین بازی های پیکسار را باید داستان اسباب‌بازی 3 بدانیم. بازی با سکانس افتتاحیه‌ی انیمیشن آغاز می‌شود و وودی از همان ابتدا نشان می‌دهد که از نظر مهارت، دست کمی از «ناتان دریک» ندارد! مرحله‌ی اول، انتظارات را بالا می‌برد اما بازی در مراحل بعدی اُفت نمی‌کند و تا پایان، اکشن باقی می‌ماند.

شما در کنار وودی، هدایت باز و «جسی» را هم در بعضی از مراحل برعهده می‌گیرید و باید از مراحل رویاگونه و جذابی عبور کنید.

3- بازی Ratatouille

بهترین بازی های پیکسار

  • سال انتشار: 2007
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 2، پلی استیشن 3، گیم‌کیوب، گیم بوی ادونس، ایکس باکس 360، رایانه‌های شخصی، وی، نینتندو دی‌اس

چه کسی فکر می‌کرد که انیمیشنی پیرامون یک «موش سرآشپز» تا این اندازه عالی از کار درآید. توسعه‌ی «راتاتویی» آسان نبود اما «برد برد» (Brad Bird) آن را به بهترین شکل ممکن ساخت و نتیجه‌ی نهایی، اثری بود که استانداردهای پیکسار را وارد مرحله‌ی تازه‌ای کرد. این انیمیشن، ادای دینی به آشپزی و هنر است و تصویر پرجزئیاتی از پاریس ارائه می‌دهد.

این انیمیشن در مقایسه با دیگر محصولات پیکسار، بخش‌های اکشن و ماجراجویی کمتری داشت (که یک نقطه ضعف به حساب نمی‌آید)؛ در مقابل، بازی راتاتویی تا آنجا که امکان‌پذیر بوده، مراحل پرانرژی، نفس‌گیر و پرجنب‌وجوش دارد.

از آنجایی که موش قصه، «رمی» علاقه‌ی شدیدی به غذا دارد، سازندگان در یک حرکت هوشمندانه، او را در تعدادی مرحله‌ی سورئال قرار داده‌اند که پیرامون غذاها جریان دارند و از اِلمان‌های پلتفرمینگ بهره می‌برند. رمی اما در دنیای زیرینِ تاریک پاریس هم قرار می‌گیرد تا میزان تنوع مراحل بالاتر برود.

همانند دیگر بازی های پیکسار، این اثر هم توانسته از نظر فضاسازی، به نسخه‌ی انیمیشنی نزدیک شود که اتفاق خوبی است؛ اگر ابتدا انیمیشن را تماشا کنید، حضور در لوکیشن‌های آشنا حس خوبی به شما منتقل می‌کند.

2- بازی Cars 2

بهترین بازی های پیکسار

  • سال انتشار: 2011
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، رایانه‌های شخصی، وی، نینتندو دی‌اس، گوشی‌های هوشمند

ماشین‌ها 1 بازی خوبی بود اما قسمت دوم عالی است و در زمان عرضه، طرفداران را غافل‌گیر کرد. انیمیشن ماشین ها 2 اگرچه به فروش خوبی رسید اما معمولا در زمره‌ی بهترین ساخته‌های پیکسار قرار نمی‌گیرد و مخالفانی هم دارد اما بازی ویدیوییِ آن شاید نظر شما را تغییر دهد. در این نسخه، لایتنینگ مک‌کوئین ناخواسته در یک توطئه‌ی جاسوسی گرفتار می‌شود.

سازندگان، نقاط مثبت انیمیشن را برداشته و یک بازی مسابقه‌ای اعتیادآور ساخته‌اند که شما را به یاد آثار محبوبی همچون «کرش نیترو کارت» و «سونیک و سگا آل-استارز ریسینگ» می‌اندازد. مراحل با دقت بیشتری طراحی شده‌اند و شامل مسیرهای مخفی می‌شوند تا شانس بیشتری برای بازگشت به مسابقات داشته باشید.

1- بازی The Incredibles

بهترین بازی های پیکسار

  • سال انتشار: 2004
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 2، گیم کیوب، گیم‌بوی ادونس، ایکس باکس، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 3

«شگفت انگیزان» اولین ساخته‌ی برد برد برای استودیوی پیکسار بود و همچنین اولین اثر این شرکت به حساب می‌آمد که تمامی شخصیت‌های آن را انسان‌ها تشکیل می‌دادند. در دوره‌ی اکران، همه‌چیز علیه این انیمیشن بود: از محدودیت‌های تکنولوژی «سی‌جی‌آی» تا پیدا کردن مخاطب هدف اما شگفت انگیزان، در حد نامش ظاهر شد و توانست به موفقیت‌های چشم‌گیری برسد.

داستان در رابطه با خانواده‌ای از ابرقهرمانان است که به حاشیه رانده شده‌اند و یک زندگی عادی را آغاز کرده‌اند اما با ورود یک شخصیت منفی تازه، دوباره وارد میدان نبرد می‌شوند.

بازی شگفت‌ انگیزان نقدهای متوسطی دریافت کرد اما تجربه‌ی آن روی کنسول پلی استیشن 2، حس‌وحال متفاوتی داشت و این روزها، تقریبا اکثر طرفداران از آن به نیکی یاد می‌کنند. شما به دنیای نسخه‌ی انیمیشنی قدم می‌گذارید و با دشمنان سرسختی روبرو می‌شوید.

اکثر مراحل بازی کاملا جدید هستند و گاهی به این فکر می‌کنید چرا چنین سکانس‌هایی در فیلم وجود نداشت، همانند دویدن برای رسیدن به اتوبوس مدرسه (در نقش «دَش») یا فرار از یک ساختمان که آتش گرفته است (در نقش پدر خانواده). علاوه بر این‌ها، شخصیت‌ها مهارت‌های ویژه‌ای هم دارند تا از هدایت هر کدام، حس متفاوتی داشته باشید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های پیکسار را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*