سدان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7

اولین ورود سدان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7 به خیابان‌های آلمان

نمونه اولیه‌ی سدان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7، دو خودرو لوکس هیبرید و برقی محسوب می‌شوند که تمام امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خودروهای مجلل را همراه خود دارند.

اگر از طرفداران برند BMW باشید، می‌دانید که این شرکت آلمانی با خودروهای برقی، اصلا میانه خوبی ندارد ولی در عین حال، خودروهای برقی، هیبرید و پلاگین هیبرید فوق العاده‌ای مثل i8 یا i3 را تولید کرده است. آخرین شاهکار باواریایی‌ها، سدان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 یا همان i7 مدل 2023 است که به زودی به بازار می‌آید.

فهرست مطالب:

معرفی سدان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023

مشخصات فنی احتمالی بی ام و سری 7 مدل 2023 و خودرو برقی i7

دان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7

این خودرو قرار است در دو نسخه و با موتورهای الکتریکی (مدل i7) و پیشرانه هیبرید 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ یا 6 سیلندر خطی تویین توربو شارژ (مدل سری 7)، به نمایندگی‌ها فرستاده شود. فرقی ندارد که کدام نسخه را خریداری کنید، به هر حال از امکانات کاملا راضی کننده‌ای مثل سیستم دستیار رانندگی خودکار سطح 2 بی ام و (BMW Level 2 hands-free driving)، سیستم پارک خودکار خودرو و رابط کاربری مولتی مدیای انحصاری BMW، بهره مند خواهید شد.

اما ابعاد آن هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. باتری‌های بزرگ و مسائل ایمنی مربوط به خودروهای برقی، طول i7 را به 5411 میلی‌متر رسانده است این موضوع، i7 مدل 2023 را درازتر از سری 7 مدل 2023 خواهد کرد. عرض، ارتفاع و فاصله محوری این خودرو هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است اما می‌دانیم که هر دو نسخه، از مرسدس بنز EQS با طول 5233 میلی‌متر، لوسید ایر با طول 4978 میلی‌متر و تسلا مدل S با طول 5004 میلی‌متر بلندتر هستند. پس می‌توان گفت که به نوعی با درازترین خودرو لوکس برقی جهان طرف هستیم.

دان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7

اما این اعداد و طول بلند خودرو، به هیچ وجه آزار دهنده نخواهد بود. سیستم تعلیق i7 و سری 7، از نوع تطبیقی و بادی به همراه دامپرهای فعال است که حتی در سرعت‌های بالا هم نرمی عجیبی دارد. همچنین سیستم فرمان چهار چرخ (4WS)، کنترل خودرو در سرعت‌های بالا را کاملا آسان می‌کند. شاید عجیب به نظر برسد ولی چنین امکاناتی فقط در خودروهای لوکسی مثل رولز رویس گوست دیده می‌شود!

ظرفیت باتری‌های پکیج هیبرید و نسخه برقی سری 7 مدل 2023

سدان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7

طبق اطلاعات منتشر شده، ظرفیت پکیج باتری‌های این خودرو، برابر 111.5 کیلو وات ساعت خواهد بود؛ یعنی طراحان آلمانی، دقیقا باتری‌های شاسی بلند برقی iX را به سدان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 آورده‌اند. البته این اعداد، مربوط به مراحل اولیه هستند و حتی ممکن است که با باتری‌های قوی‌تری هم رو به رو شویم. چنین باتری‌هایی برای 2 و 3 موتور الکتریکی با توان 380 کیلو وات یا حتی بیشتر، کافی است. همچنین نسخه دیزل هم به صورت انحصاری برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است و در نهایت به شاهکار V8 هیبرید و پیشرانه 6 سیلندر خطی هیبرید، می‌رسیم.

اما گول عکس‌های آزمایشی را نخورید! با توجه به عکس‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که مهندسین BMW، رینگ‌های 17 اینچی را برای نمونه‌ی اولیه در نظر گرفته‌اند اما مطمئنا نسخه نهایی، از رینگ‌های 18 یا حتی 20 اینچی بهره مند خواهد بود.

سیستم خودران سطح 2 در آخرین مدل سدان لاکچری بی ام و series 7 دان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7

جدیدترین شاهکار سدان‌های سایز بزرگ بی ام و، بیشتر به یک کالسکه‌ی خودران شباهت دارد تا یک خودرو معمولی. سیستم خودران سطح 2 پلاس BMW، یک رانندگی آرامش بخش را نوید می‌دهد. این سیستم به نوعی جواب آلمانی‌ها به سیستم خودران سوپر کروز کادیلاک (Cadillac SuperCruise) و بلو کروز فورد (Ford BlueCruise) محسوب می‌شود. این سیستم با سنسورها و دوربین‌های کنترلی سطح هوشیاری راننده، دوربین‌های 8 مگاپیکسلی نصب شده بر روی شیشه جلو و 5 رادار خارجی، یک اتوپایلوت کامل با ویژگی‌هایی مثل تعویض لاین رانندگی را فراهم آورده است.

دان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7

همچنین سیستم‌های دیگری مثل دستیار رانندگی بین خطوط و سیستم هشدار خروج از خطوط در کنار کروز کنترل تطبیقی هم با دستیار رانندگی خودکار BMW، هماهنگ هستند. البته برای داشتن این ویژگی‌ها، باید نسخه 2 پلاس را تهیه کنید. به علاوه باید بدانید که طبق آزمایش‌های صورت گرفته، سیستم خودران سطح 2 BMW در تست‌های رانندگی در اتوبان‌های خطرناک و بدون محدودیت سرعت آلمان، با سرعت آزمایشی 140 کیلومتر بر ساعت هم سربلند بیرون آمده است. اما خبر بد این است که این سیستم، فعلا فقط مخصوص نسخه‌های بازار آمریکا و کانادا است و دیگر مشتریان آسیایی و اروپایی، باید کمی صبر داشته باشند.

سیستم پارک خودکار خودرو از طریق ریموت

دان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7

دستیار «Hands-Free Parking» در سری 7 و i7 مدل 2023، به بالاترین پختگی خود رسیده است و مالکین خودرو می‌توانند از طریق گوشی هوشمند، خودرو خود را پارک نموده یا از پارکینگ، خارج کنند. جالب است بدانید که این سیستم در فضاهای به شدت کوچک و بدون فضای مانور هم موفق عمل کرده است؛ پس نگران پارکینگ‌های کوچک یا رانندگان بی ملاحظه‌ی دیگر، نباشید.

طراحی بدنه شگفت انگیز سدان بی ام و سری 7 مدل 2023

دان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7

به نظر می‌رسد که سنت طراحی جلو پنجره‌های عجیب و غریب BMW به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و در این خودرو با یک جلو پنجره‌ی تقریبا منطقی و خوش چهره طرف هستیم. طراحی سیستم روشنایی جلو هم به صورت کاملا دقیق، یک خط نوری با تقسیم روشنایی 50 – 50 را خلق کرده است؛ یعنی دقیقا چیزی شبیه به طرح‌های رندر X7!

هرچند که هنوز اطلاعاتی در مورد تریم‌های داخل کابین به دست ما نرسیده است اما می‌توانیم کار خود را با نمایشگر دوگانه‌ی داشبورد، جلو ببریم. نمایشگر دیجیتالی پشت آمپر با ابعاد 12.3 اینچ و نمایشگر مولتی مدیا با ابعاد 14.9 اینچ، جزو معدود موارد تایید شده هستند. همچنین سیستم رابط کاربری iDrive 8 هم در این خودرو، وجود دارد. در ردیف عقب هم می‌توانید نمایشگر بزرگ 31 اینچی را داشته باشید اما احتمال می‌دهیم که این ویژگی، به صورت آپشنال باشد.

قیمت سدان BMW سری 7 مدل 2023 و زمان رسمی ورود به بازار

سدان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7

از آنجایی که هنوز در مراحل تست این خودرو قرار داریم، پوشش استتاری را بر روی بدنه، مشاهده می‌کنیم. افرادی که برای دیدن نسخه نهایی، هیجان زیادی دارند باید تا 31 فروردین ماه (20 آوریل) منتظر بمانند. طبق اعلام رسمی شرکت BMW، تولید انبوه سدان لاکچری BMW سری 7 مدل 2023 و i7 از تابستان امسال شروع می‌شود و اولین کاروان این خودرو، از اوایل آبان ماه سال جاری، به سوی نمایندگی‌های بی ام و در آمریکا و کانادا، راهی می‌شود.

همچنین هیچ صحبتی در مورد قیمت نهایی آن صورت نگرفته است اما می‌توانید بازه قیمت 80 تا 120 هزار دلار را برای جدیدترین شاهکار آلمانی‌ها، در نظر داشته باشید.