ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک با به دست گرفتن قدرت در توییتر، حالا دستور اولین تغییر را صادر کرد

ایلان ماسک پس از خرید ۹.۲ درصد از سهام توییتر به بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی تبدیل شد. گفته می‌شود که اولین دستور ایلان ماسک توییتر را بسیار بهتر از گذشته خواهد کرد.

کمتر کسی انتظار داشت که ایلان ماسک پس از فعالیت در تسلا و اسپیس ایکس به سراغ توییتر برود؛ اما این میلیاردر معروف با پرداخت ۳ میلیارد دلار به بزرگترین سهامدار این پلتفرم اجتماعی بدل شد و حالا به عضویت هیئت مدیره Twitter نیز در آمده است.

تغییر مهم توییتر زیر نظر ایلان ماسک

ایلان ماسک توییتر

ماسک قبلا بارها از توییتر انتقاد کرده بود که البته یکی از مهمترین انتقادات او عدم امکان ویرایش توییت بود. سایر کاربران این شبکه اجتماعی نیز خواستار چنین چیزی بودند؛ اما جک دورسی، مدیرعامل پیشین توییتر احتمال اضافه شدن آن را بسیار پایین می‌دانست. حالا با حضور ایلان ماسک در هیئت مدیره این شرکت، احتمالا شاهد امکان ویرایش توییت‌ها در آینده خواهیم بود.

Parag Agrawal، مدیرعامل توییتر از ایلان ماسک به عنوان یکی از منتقدان جدی و البته از علاقه‌مندان پرشور این شبکه اجتماعی یاد کرد. گویا ماسک وعده داده که با مدیرعامل و سایر مدیران مطرح توییتر برای ایجاد تغییرات گسترده در چند ماه آینده همکاری کند. در حال حاضر جزئیات مربوط به این تغییرات منتشر نشده است؛ اما بدون شک امکان ویرایش‌ توییت‌ها یکی از موارد در دست بررسی خواهد بود.

باید یادآوری کنیم که امکان ویرایش پیام در بسیاری از پلتفرم‌های مختلف همچون اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام وجود دارد تا کاربر بتواند اشتباه خود را فورا تصحیح کند یا جلوی هرگونه برداشت اشتباه از پیام را بگیرد. این قابلیت تاکنون برای کاربران پلتفرم‌های دیگر بسیار مفید بوده است و قطعا کاربران توییتر نیز از آن استقبال خواهند کرد.

ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک پس از سرمایه‌گذاری هنگفت خود از کاربران پرسید که آيا با اضافه شدن گزینه ویرایش توییت موافق هستند یا خیر. تقریبا ۲ میلیون نفر در نظرسنجی وی شرکت کردند و که البته ۷۴ درصد از آنها با وی هم نظر بودند.

البته نباید فراموش کرد که برخلاف تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک تنها ۹ درصد از سهام توییتر را در دست دارد؛ بنابراین برای ایجاد تغییرات مورد نظر باید سایر اعضای هیئت مدیره را نیز با خود هم نظر کند.