جانور ناشناخته

کشف یک جانور ناشناخته و بسیار عجیب در سواحل استرالیا + ویدیو

اخیرا لاشه یک جانور ناشناخته در سواحل استرالیا پیدا شد. فعلا کسی نمی‌داند این لاشه متعلق به چه حیوانی است و حتی برخی آن را به فرازمینی‌ها نسبت می‌دهند.

چند روز قبل، «الکس تَن» یکی از ساکنان کوئینزلند استرالیا، ویدیویی را از ساحل مارکیدور این کشور به اشتراک گذاشت که جسد در حال فساد یک جانور ناشناخته را نشان می‌داد. با سر بدون پوست، بدن ورم کرده، دم دراز و چنگال‌هایش، این لاشه بیشتر به جانوران افسانه‌ای شباهت داشت تا حیوانی واقعی!

او در توضیح می‌گوید: من به چیز عجیبی برخوردم؛ این یکی از آن چیزهایی است که بعضی افراد با دیدنش، می‌گفتند فرازمینی پیدا کرده‌ایم!

در بخش کامنت‌های پست اینستاگرامی الکس، کاربران حدس‌های خود را مطرح کردند. به باور برخی از آن‌ها، این جسد یک صاریغ است؛ اما کاربرانی هم بودند که آن را کانگورو یا حتی موجودی فضایی می‌پنداشتند. عده‌ای هم از چوپاکابرا، یک جانور کیسه‌دار منقرض شده نام بردند.

اما با وجود اشاره به فرازمینی‌ها، خود الکس چنین تصوری ندارد و روی صاریغ شرط‌بندی می‌کند. او در یک مصاحبه گفت: این حیوان دست‌های شبیه به انسان داشت؛ یک دم بلند سوسماری، بینی صاریغ-مانند و تکه خزهای مشکی رنگ!

هنوز متخصصان برای شناسایی این موجود مرموز، به جمع‌بندی نرسیده‌اند. تشخیص راسل بیکنل، زیست‌شناس دریایی دانشگاه نیواینگلند استرالیا، کانگورو یا والابی (نوعی کانگوروی کوچک) است. البته به گفته‌ی او، این لاشه هر چه که باشد، ظاهرا در جریان طوفان اخیر به دریا افتاده و کاملا از آب اشباع شده است.

سندی اینگلزبلی، مدیر بخش پستانداران موزه استرالیا می‌گوید: به نظر من، این می‌تواند یک صاریغ دم‌قلم‌مویی معمولی (Trichosurus vulpecula) باشد که خزهایش را از دست داده است.

جانور ناشناخته

البته این اولین بار نیست که یک موجود عجیب و غریب، در مناطق ساحلی یافت می‌شود. مثلا در سال 2013، کشف یک ماهی مرکب 10 متری در سواحل اسپانیا خبرساز شد. حتی در سال 2020، یک جاندار دریایی بزرگ‌تر در آفریقای جنوبی پیدا شد و زیست‌شناسان آن را ماهی مرکب غول پیکر (Architeuthis dux)، بزرگ‌ترین موجود آبزی بی‌مهره معرفی کردند.

سواحل کالیفرنیا هم از چنین موجوداتی بی‌نصیب نبود؛ کمتر از یک سال پیش، سر ماهی سیاه ترسناکی در آن منطقه پیدا شد که بعدها، مشخص شد «فوتبال‌ماهی آرام» است. در سال 2015، لاشه یک هیولای دریایی هم در ایالت مین آمریکا کشف شد که محققان آن را نوعی کوسه تشخیص دادند.

به هر حال در تمام موارد، جانور ناشناخته سرانجام شناسایی شده است. باید منتظر ماند و دید لاشه تازه کشف شده در استرالیا به چه گونه‌ای تعلق دارد؛ ولی هر چه باشد، فضایی نیست!