مراقب باشيد ، شبکه هاي اجتماعي خلق و خوي کاربران را تغيير مي دهد

facebook

قبل از اینکه زندگی جدیدتان را در فیس بوک شروع کنید بهتر است بدانید که ممکن است این کار تأثیری در رفع خستگی ها و احساسات و هیجان های نامطلوب شما نداشته باشند؛ حداقل، نتیجه گیری تیم تحقیقاتی فیس بوک که این طور نشان می دهد. این تیم با مطالعه بر روی یک گروه بزرگ 689 هزار نفری از کاربران در مدت هفت روز به این نتیجه رسید. این افراد از نظر تأثیر بخش های خبری بر حالات روحی و هیجانی شان مورد مطالعه قرار گرفتند.

براساس مقاله ای که اخیراً در PNAS منتشر شد، این شبکه اجتماعی از یک نرم افزار ویژه برای شناسایی بار روانی مثبت و منفی عبارت ها و واژه های کاربران استفاده کرده و همه پُست ها را به دو طبقه بندی اصلی تقسیم کرده است. سپس، فیس بوک موضوعات بخش News Feeds را برای مطالعه ارسال کرد تا پست های مثبت و منفی از بین کل موضوعات شناسایی و طبقه بندی گردد. در پایان، محققان این شرکت تأیید کردند که حتی بدون تماس مستقیم و رو در رو و تنها از طریق خواندن متون در شبکه های اجتماعی، امکان انتقال احساسات وجود داشته و حالات و هیجانات مثبت و منفی افراد ممکن است به دیگران سرایت کند.

در پایان این آزمایش، آن دسته از افرادی که در معرض احساسات و هیجانات مثبت بودند و در این وضعیت پست های خود را به روز کردند، محتوای امیدبخش و مثبتی را به اشتراک گذاشتند و افراد ناامید و ناراحت نیز محتوایی براساس خلق و خوی لحظه ای خود با دوستان شان در میان گذاشتند. همچنین، افرادی که بیشتر در معرض پُست های خنثی (نه مثبت و نه منفی) بودند، طی روزهای منتهی به آزمایش هیجان و احساس کمتری در شبکه های اجتماعی از خود نشان دادند.

البته این آزمایش که اکنون نتایج آن منتشر شده در ژانویه 2012 انجام شده است و با وجود اینکه تاحدودی ناقض حریم خصوصی کاربران شبکه های اجتماعی به نظر می رسد، باید اذعان داشت که کاملاً هم قانونی و رسمی بوده است. فیس بوک ادعا می کند که در نهایت از دستگاه های دیجیتال و نه افراد، برای اجرای کل فرایند مطالعه استفاده کرده است و در نهایت، هیچ کدام از محققان اجازه مطالعه و خواندن پُست های کاربران را نداشته اند.

اگرچه، در هنگام عضویت در سایت های اجتماعی، همه کاربران شرایط و ضوابط استفاده از خدمات مورد نظر را امضا کرده و موافقت خود را با آنها اعلام می کنند. شرکت در مطالعه های مجازی و غیرمجازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم هم یکی از شرایط مندرج در ضوابطی است که به تأیید کاربران رسیده است.

منبع : engadget

 

Facebook experiment proves that social networks can alter your mood

Before you begin stalking a frenemy's tragic life on Facebook to feel a sense of schadenfreude, know this: that depression could rub off on you. At least that's the conclusion Facebook's researches came up with when they turned 689,000 users into guinea pigs for seven days, gaming what they could see on their News Feeds to see if it influences their moods. According to a paper recently published in PNAS, the social network used software to identify positive and negative words in status updates and to segregate posts into the two categories. Facebook then massaged the subjects' News Feeds to show mostly positive or negative posts. In the end, the company's researchers proved that emotions can be contagious even without direct contact on social networks, and even if you're only reading words on a screen.
By the end of the experiment, those who'd been subjected to positive status updates posted happy ones of their own, and vice versa. Those mostly exposed to posts that were neither positive nor negative in nature, though, were also less emotional (on the social network, anyway) in the following days. If you're wondering, this experiment took place way back in January 2012 — and yes, it's perfectly legal, even if it sounds like a huge invasion of privacy. Facebook claims it used machines for the whole process, and none of the researchers actually saw people's posts themselves. Also, you apparently all agreed to be the social network's lab rat the moment you accepted the website's terms of service.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*