رابط کاربری One UI 5.0

رابط کاربری One UI 5.0 در راه است؛ سرعت عجیب سامسونگ در هماهنگی با اندروید 13

به نظر می رسد سامسونگ خیلی زودتر از انتظار به استقبال اندروید 13 رفته و به شدت در حال کار بر روی رابط کاربری One UI 5.0 برای محصولات خود است.

نسخه توسعه‌دهندگان اندروید 13 هم اکنون در دسترس است و محصولات برگزیده ای چون گوشی‌های گوگل پیکسل می‌توانند این سیستم عامل را تست کنند. با این وجود سامسونگ تا کنون هیچ پیش‌نمایشی از اندروید 13 را ارائه نکرده است. در عین حال گزارش‌های اخیر حاکی از این هستند که این غول کره ای به شدت مشغول کار بر روی رابط کاربری One UI 5.0 است. به گزارش Sammobile احتمالا سامسونگ نسخه بتای این رابط کاربری را در ماه جولای منتشر می‌کند و از نسخه نهایی آن در اواخر سال 2022 رونمایی خواهد کرد.

پرچمداران سامسونگ در صف دریافت رابط کاربری One UI 5.0

مثل همیشه، پرچمداران قدرتمند این کمپانی نخستین محصولات در صف دریافت رابط کاربری One UI 5.0 خواهند بود. به عنوان مثال گوشی‌های خانواده گلکسی اس 22، گلکسی Z فولد 4، گلکسی Z فلیپ 4 و تعدادی از مدل‌های دیگر، نخستین گوشی‌هایی خواهند بود که این رابط کاربری را دریافت می‌کنند.

در نسل جدید از سیستم عامل‌های گوگل، بهینه‌سازی برای دستگاه‌های با نمایشگرهای بزرگ، همانند تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو در اولویت قرار دارد. گوگل همچنین طراحی رابط کاربری را به طور جدی تقویت خواهد کرد و اجازه تطبیق بی‌نقص اپلیکیشن‌های بیشتری را با دستگاه‌های مختلف با اندازه‌های متفاوت نمایشگر خواهد داد.

رابط کاربری One UI 5.0

بر اساس گزارش‌ها، گوگل سیستم عامل اندروید 13 را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در ماه می 2022 معرفی خواهد کرد. همچنین، رونمایی از نسخه نهایی این سیستم عامل در نیمه دوم سال 2022 انجام خواهد شد.

سامسونگ علاوه بر رابط کاربری One UI 5.0 ، همچنین مشغول کار بر روی رابط One UI 4.1.1 برای گوشی‌های منعطف خود است. البته این رابط کاربری تنها در تعداد محدودی از محصولات این کمپانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اندروید 13

” حفظ حریم خصوصی” در جوهره تمامی محصولات گوگل قرار دارد. بر این اساس، اندروید 13 در صدد خواهد بود که پلتفرمی باکیفیت را ایجاد کند که ضمن فراهم کردن محیطی امن برای دستگاه‌های مختلف، کنترل بیشتری را هم در اختیار کاربران قرار دهد. در جدیدترین نسخه عرضه شده از اندروید، گوگل قابلیت انتخاب تصاویر جدیدی را در اختیار کاربران قرار داد که امکان به اشتراک گذاری امن آن‌ها از طریق اپلیکیشن‌های مختلف را فراهم می‌کرد. همچنین سیستم جدید دسترسی به وای‌ فای اندروید نیز میزان دسترسی به لوکیشن در مواقع غیرضروری را کاهش می‌دهد. گوگل به کاربران اندروید پیشنهاد می‌دهد که به تست API جدید و تاثیرات آن بر روی اپلیکیشن‌ها بپردازند.

رابط کاربری One UI 5.0

اندروید 13 همچنین قابلیت‌ها و ابزارهای جدیدی را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. این اقدام در راستای اهداف کلیدی گوگل انجام شده و امکان طراحی ساده اپلیکیشن‌های زیبا برای میلیاردها دستگاه اندرویدی را فراهم می‌کند. با این کار گوگل امیدوار است که هزینه‌های ساخت اپلیکیشن برای توسعه‌دهندگان را کاهش دهد تا آن‌ها بتوانند تمرکز خود را بر روی خلق تجربه‌های بدیع و جالب معطوف کنند.

علاوه بر این، در هریک از نسخه‌های جدید اندروید، گوگل توجه ویژه ای را بر روی تطبیق اپلیکیشن‌های مختلف می‌گذارد و نسخه ای جدید از پلتفرمش را منتشر می‌کند. این کمپانی همچنین در صدد است تا آپدیت‌های اندروید 13 را سریع‌تر و بی‌دردسرتر در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*