سدان برقی مرسدس بنز ویژن EQXX

مرسدس بنز ویژن EQXX فقط با یک بار شارژ هزار کیلومتر را می‌پیماید

مرسدس بنز ویژن EQXX با تنها یک بار شارژ 1000 کیلومتر را طی می‌کند و مصرف انرژی فوق‌‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. در ادامه شاهد جزئیات این سدان برقی آلمانی باشید.

درحالی که خودروهای برقی با سرعت بالایی در حال رشد هستند، همچنان موانعی را پیش روی خود دارند که یکی از آن‌ها شعاع حرکتی است. حتی اگر خودرویی شعاع حرکتی مناسبی را به دنبال داشته باشد، کمبود زیرساخت‌های شارژ در برخی از مناطق می‌تواند مشکل‌ساز شود. البته در هر صورت، صنعت خودرو در هر دو زمینه مذکور با قدرت رو به جلو حرکت می‌کند. مرسدس بنز نیز اخیراً اعلام کرده که سدان مرسدس بنز ویژن EQXX موفق به پیمایش بیش از 1000 کیلومتر با یک بار شارژ شده است.

سدان برقی مرسدس بنز ویژن EQXX

مرسدس بنز ویژن EQXX زمستان گذشته رسماً معرفی شد و یکی از ویژگی‌های برجسته‌اش، شعاع حرکتی 1000 کیلومتری آن به حساب می‌آمد. حالا این سدان الکتریکی از آزمایش خود سربلند بیرون آمده و اولین سفر موفقیت‌آمیز خود را از آلپ سوئیس تا ایتالیای شمالی پشت سر گذاشته است. EQXX که در شرایط رانندگی روزمره نیز قرار داده شده بود، 8.7 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر انرژی مصرف کرد. محصول جدید اشتوتگارتی‌ها در اتوبان‌های آلمان و هرجای دیگری که ممکن بود، به حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت هم رسید.

سدان برقی مرسدس بنز ویژن EQXX

فناوری‌های به کار رفته در مرسدس بنز ویژن ای کیو دابل ایکس، در خودروهای تولید انبوه آینده استفاده خواهد شد و این سدان برقی می‌تواند بستری کلیدی جهت آزمون و خطا برای آن‌ها باشد. «اولا کالنیوس» (Ola Källenius)، رئیس هیئت مدیره مرسدس بنز، فناوری این خودرو را دستاورد بزرگی در زمینه توسعه خودروهای الکتریکی بر شمرده و همچنین اظهار داشته است که ویژن EQXX پُربازده‌ترین خودروی مرسدس تاکنون به شمار می‌رود. این ادعا را پیش‌تر هم از اعضای تیم مرسدس بنز شنیده‌ایم.