سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne با قدرت 2200 اسب بخار معرفی شد؛ سریع‌ ترین خودرو برقی جهان؟

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne یک هیولای برقی است که با قدرت 2200 اسب بخاری و سرعت فوق العاده بالای خود، بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو نیویورک 2022 را شگفت زده می‌کند.

خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت برقی، تقریبا در حال رسیدن به بلوغ و پختگی نسبی هستند و توانسته‌اند تا خریداران خود را پیدا کنند و جای پای خوبی در بازار جهانی خودروهای گران قیمت داشته باشند. از ریماک نورا تا پینیفارینا باتیستای (pininfarina battista) 1874 اسب بخاری یا خودرو عجیب مرسدس بنز پروجکت وان (Benz Project ONE) و لوتوس اویجا (Lotus Evija)، همه گی جزو پر ادعاترین‌های این کلاس از خودروها هستند. Deus، خودروساز اتریشی، تازه نفس‌ترین فرد این میهمانی محسوب می‌شود که از قضا، ورود پر سر و صدایی هم داشته!

شرکت Deus یک برند نوپا در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی است که ورود آن‌ها به سگمنت سوپر اسپرت‌های برقی با سر و صدای زیاد همراه شد. در ادامه به معرفی یک خودرو ایتالیایی، اتریشی و بریتانیایی می‌پردازیم که می‌تواند هر میلیونر سختگیری را هم راضی کند.

فهرست مطالب:

معرفی سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

این خودرو در حقیقت یک معجونِ زیبایی است که از خط تولید شرکت اتریشی Deus بیرون آمده اما وقتی کمی به آن دقت می‌کنیم، اسم طراحان خوش سلیقه ایتالیایی و تیم ویلیامز ریسینگ را هم خواهید دید. در حقیقت این خودرو، اولین سوپر اسپرت برقی شرکت Deus محسوب می‌شود اما همیشه اولین‌ها، بدترین‌ها و پر ایرادترین‌ها نخواهند بود.

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

هر چند که این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو نیویورک 2022 به روی صحنه آمد اما داستان تولد آن به سال 2020 برمی‌گردد. به نظر شما همکاری دو ساله‌ی طراحان ایتالیایی به همراه مهندسین اتریشی و بریتانیایی در کنار هدیه‌ی BMW چه خواهد شد؟ برای فهمیدن این سوال با ما همراه باشید.

مشخصات فنی سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

طبق تست‌های رسمی شرکت Deus، قدرت خروجی موتورهای الکتریکی Vayanne به بیش از 2200 اسب بخار و گشتاور آن‌ها به 2000 نیوتن متر می‌رسد. اما اگر این اعداد برای شما تکراری شده است، باید به نتایج بدست آمده از پیست‌ها نگاه کنید. حداکثر سرعت سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne در پیست به 400 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب 0-100 آن کمتر از 2 ثانیه (به صورت دقیق 1.98 ثانیه) است.

این اعداد باعث می‌شوند که سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne، لقب سریع‌ترین خودرو الکتریکی جهان را به دوش بکشد. البته نمایشگاه خودرو نیویورک 2022 هنوز تمام نشده است و شاید این لقب تا روزهای آینده، به دست خودرو دیگری بیفتد!

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

به هر حال، سریع‌ترین باشد یا نباشد، برای ما فرقی ندارد. چرا که اگر در مورد یک خودرو مخصوص پیست صحبت می‌کردیم، قطعا همه چیز متفاوت بود اما در این جا، با یک خودرو خیابانی طرف هستیم! حتی تصور راندن با سرعت 400 کیلومتر در ساعت آن هم بدون ایجاد کوچکترین سر و صدایی از پیشرانه خودرو، کمی ترسناک خواهد بود.

نگاهی به ظاهر اولین سوپر اسپرت الکتریکی اتریشی‌ها

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

شاید فکر کنید با یک خودرو ساده (از نظری ظاهری) طرف هستید اما همین ظاهر ساده هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. بدنه خودرو از رنگ سفید تشکیل شده اما در سقف آن می‌توانید رنگ سیاه را مشاهده کنید که با سانروف یک تکه آن ترکیب شده است. این رنگ مشکی در رکاب‌ها، سپر و رینگ‌های 18 اینچی 5 پره هم دیده می‌شود. همچنین در یک ایده خلاقانه، کالیپرهای ترمز و مهره رینگ به رنگ نارنجی درآمده‌اند که در وسط آن، یک علامت صاعقه هم دیده می‌شود. بد نیست بدانید که این علامت، در حقیقت نشان تجاری شرکت Deus است. در نهایت باید قبول کنیم که این رنگ نارنجی در کنار رنگ مشکی و سفید خودرو، برجستگی خاصی دارد. به علاوه می‌توانید نام برند Vayanne را کنار چرخ‌های محور عقب ببینید.

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

هرچند که در قسمت جلویی خودرو تقریبا با یک طراحی آشنا و ساده را می‌بینیم اما چنین موضوعی در قسمت عقبی آن وجود ندارد. جلو پنجره و طراحی چراغ‌های جلویی خودرو بیشتر به مک لارن MP4 12C شباهت دارد اما عقب آن، شما را به یاد لوتوس اویجا می‌اندازد. آن هم با یک سپر مشبک و چراغ‌های عینکی شکل!

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

در ادامه می‌توان گفت که بدنه خودرو به شدت آیرودینامیکی است و وجود تونل‌های انتقال هوا در پشت گلگیر های جلویی و ظاهر فست بک آن، دقیقا همین موضوع را ثابت می‌کند. اما در کمال تعجب، هیچ خبری از اسپویلر یا بال عقب نیست! بنابراین دقیقا نمی‌دانیم که اتریشی‌ها و برتانیایی‌ها برای حل مشکل کمبود داون فورس خودرو، دقیقا چه برنامه‌ای دارند؛ آن هم وقتی که در مورد 2200 اسب بخار صحبت می‌کنیم! به علاوه باید فکر بال فعال دینامیکی را از سر بیرون کنیم چرا که با توجه به عکس‌های منتشر شده، در عقب خودرو هیچ فضایی برای این قطعه تعبیه نشده است.

به علاوه شاید از دیدن دریچه‌های ورودی هوا در قسمت جلو پنجره خودرو تعجب کنید چرا که با یک ماشین برقی طرف هستیم و اصولا این خودرو به گردش هوا در داخل کابین نیاز ندارند اما از آنجایی که قدرت این هیولای وحشی به 2200 اسب بخار می‌رسد، باید سیستم ترمز ویژه‌ با سیستم خنک کننده‌ی منحصر به فردی هم داشته باشد. این دریچه‌های هوا، دقیقا به همین علت طراحی شده‌اند.

کابین زیبا با حس و حال BMW

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

اجازه دهید که نام آلمانی‌ها و شرکت BMW را هم به این میهمانی اضافه کنیم چرا که طراحی کابین سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne به صورت کامل، توسط باواریایی‌ها صورت گرفته است. اگر به سر دنده آن نگاه کنید، دقیقا متوجه این موضوع خواهید شد. به علاوه از آن جایی که با یک سوپر اسپرت سروکار داریم، فرمان D شکل هم به کابین آن اضافه شده است. در کنار این فرمان یک صفحه نمایش کوچک را می‌بینیم که به صورت خلاقانه‌ای با داشبورد ترکیب شده و نهایتا به یک نمایشگر کوچک در بالای داشبورد می‌رسیم که احتمالا اطلاعاتی مثل ساعت و … را نمایش می‌دهد.

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

رنگ سفید و مشکی به صورت کلی، تریم اصلی کابین را تشکیل می‌دهد که با نوارهای نارنجی رنگ، ترکیب شده‌اند. همچنین به نظر می‌رسد که یک محفظه کوچک در وسط کنسول قرار دارد که احتمالا شارژر وایرلس را در زیر خود داشته باشد یا فقط نقش یک محفظه معمولی برای قرار دادن وسایل مختلف را ایفا کند.

تاریخ رسمی ورود به بازار و قیمت

سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne

با توجه به ظاهر خودرو و برند ناشناخته آن، احتمالا متوجه کلکسیونی بودن این خودرو شده‌اید. شرکت Deus در اقدامی عجیب اعلام کرده است که فقط 99 نسخه از سوپر اسپرت الکتریکی خود را تولید خواهد کرد که در حال حاضر تعداد کمی از آن‌ها باقی مانده است. همچنین فقط خریدارانی که حساب بانکی معتبری داشته باشند می‌توانند در صف پیش فروش قرار بگیرند. بنابراین هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است اما با توجه به خاص بودن آن و مقایسه با رقیبان دیگر، می‌توان برچسب قیمتی 1.9 میلیون پوند را برای سوپر اسپرت الکتریکی Deus Vayanne در نظر گرفت.

اما هرچقدر هم که پولدار باشید، تفاوتی در زمان تحویل خودرو به وجود نمی‌آید. طی اعلام رسمی شرکت Deus، این خودرو برای اوسط سال 2025 آماده می‌شود و مشتریان برای تجربه رانندگی با یک خودرو 2200 اسب بخاری الکتریکی، حداقل باید 3 سال صبر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*