جان سرباز اوکراینی

گوشی سامسونگ نقش جلیقه ضد گلوله را برای سرباز اوکراینی بازی کرد!

سامسونگ چندی پیش روسیه را تحریم کرد و حال در اتفاقی جالب یکی از گوشی‌های آن نیز جان سرباز اوکراینی را به شکل کاملا معجزه‌ آسایی نجات داد.

با شروع حمله روسیه به اوکراین، سامسونگ از جمله کمپانی‌هایی بود که علی رغم پیشتازی در بازار این کشور، تصمیم به تحریم روسیه گرفت و فروش محصولات خود به ویژه گوشی‌های هوشمند را در خاک این کشور متوقف کرد و دیگر محموله‌ای به مقصد روسیه ارسال نکرد. همچنین 7 میلیارد دلار کمک مالی برای اوکراین فرستاد.

حال در جبهه نبرد یکی از گوشی‌های این غول بزرگ دنیای فناوری جان سرباز اوکراینی را نجات داده است. در ویدیویی که به تازگی از این جنگ منتشر شد، یک سرباز اوکراینی در حالی که زیر آتش روس‌ها هستند گوشی خود را نشان می‌دهد که یک گلوله 7.62 میلی‌متری را متوقف کرده است. سرباز خوش شانس در ادامه می‌گوید که گوشی 600 دلاری جانش را نجات داد. البته گوشی وی یک قاب محافظ 50 دلاری نیز داشت.

جان سرباز اوکراینی

با نگاهی دقیق می‌توان گفت که گلوله‌ای که گوشی آن را متوقف کرد، 54×7.62 میلی‌متری است که از اسلحه دوربین دار توسط تک تیرانداز یا تیربار شلیک شده است. بر خی به اشتباه آن را گلوله 39×7.62 میلی‌متری قلمداد کردند که از خانواده تفنگ‌های تهاجمی AK-47 شلیک می‌شود. با این حال الکس هولینگز، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا و کارشناس نظامی گلوله را از نوع 54×7.62 شناسایی کرد که از اسلحه SVD (دراگانوف) شلیک می‌شود.

و اما گوشی مقاومی که جان وی را نجات داد به نظر سامسونگ گلکسی 21 فن ادیشن – Samsung Galaxy S21FE است که یک ماه پیش از شروع جنگ به بازار عرضه و حدود 600 دلار قیمت دارد. این گوشی 7.9 میلی‌متر ضخامت داشته و قاب پشت آن از جنس پلاستیک می‌باشد، اما محافظ نمایشگر آن از نوع Gorilla Glass Victus است که مقاومت بالایی دارد.

و اما نکته جالب دیگر درباره این گوشی باتری لیتیومی آن است که توسط LG برای سامسونگ تولید شده است. با وجود اینکه باتری توسط گلوله‌ای داغ سوراخ شد، اما مشتعل و منفجر نگردید که امنیت بالای آن را به رخ می‌کشد.