بهترین عکس های گرفته شده با آیفون

بهترین عکس های گرفته شده با آیفون در تمام دوران که باورش سخت است با گوشی ثبت شده باشند!

در این مطلب شماری از بهترین عکس های گرفته شده با آیفون را گردآوری کرده‌ایم که بی‌تردید هر علاقه‌مند به عکاسی با موبایل را به وجد می‌آورند.

آیفون‌های اپل همواره به داشتن دوربین‌های فوق‌العاده معروف بوده‌اند و توانایی ثبت تصاویر باکیفیت سبب شده که حتی برخی عکاسان مدرن، دوربین‌های DSLR خود را به نفع آیفون کنار بگذارند! بر همین مبنا ما در این مطلب شماری از بهترین عکس های گرفته شده با آیفون را گردآوری کرده‌ایم.

بهترین تصاویر ثبت شده با آیفون

نتایج کار دوربین آیفون‌ها معمولا شگفت‌انگیز است و در راستای ارج نهادن به این سطح کیفی بالا، از سال 2007 مسابقات عکاسی آیفون معروف به iPhone Photography Awards شکل گرفت که از آن سال تاکنون هر ساله بهترین تصاویر ثبت شده با آیفون را انتخاب می‌کند.

اپل همچنین در چالش Shot on iPhone عکاسان و همه کاربران آیفون را دعوت می‌کند تا تصاویر ثبت شده با آیفون را به اشتراک بگذارند.

حتی اخیرا اپل چالش خاصی برای دوربین ماکرو پرچمداران خود تحت عنوان Shot on iPhone Macro Challenge برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.

فهرست بهترین عکس های گرفته شده با آیفون که در ادامه می‌آید گزیده‌ای از برترین عکس‌های مسابقات عکاسی آیفون در چند سال اخیر است.

شیشه دریا

این تصویر زیبا که یکی از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی ماکرو با آیفون در سال 2022 بود توسط گایدو کاسانلی از ایتالیا و با آیفون 13 پرو مکس ثبت شده است.

غار

عکس خیره‌کننده غار توسط عکاس ایتالیایی مارکو کولتا و با آیفون 13 پرو ثبت شده است که از جمله برندگان چالش Shot on iPhone Macro 2022 بود.

گوهر پنهان

این عکس توسط جیراساک پانپیانسین از تایلند با آیفون 13 پرو مکس ثبت شده است و از جمله برندگان چالش Shot on iPhone Macro 2022 محسوب می‌شود.

گدازه‌های آتشفشانی

تصویر زیبای گدازه‌های آتشفشانی که از برندگان چالش Shot on iPhone Macro 2022 محسوب می‌شود را آبهیک موندال با آیفون 13 پرو ثبت کرده است.

شکوفه نهایی

این تصویر را هو جی سان از چین با آیفون 13 پرو مکس از یک گل لاله ثبت کرده است.

هنر در طبیعت

از دیگر برندگان چالش Shot on iPhone Macro 2022 تصویر هنر در طبیعت اثر پراجوال چوگول بود که با آیفون 13 پرو ثبت شده است.

تلالو برگ

تصویر تلالو برگ از ترور کالینز از دیگر تصاویر منتخب مسابقه عکاسی ماکرو با آیفون 2022 است که با آیفون 13 پرو ثبت شده است.

پیاده‌روی در مریخ

پیاده‌روی در مریخ که مقام دوم عکاس برتر سال در مسابقه IPPA 2021 را برای دن لیو از چین به ارمغان آورد با آیفون 11 پرو مکس از کینگهای در چین ثبت شده است.

پیاده‌رو

این تصویر را جف راینر ثبت کرده که مقام سوم عکاس برتر سال را در مسابقه IPPA 2021 کسب کرد. تصویر با آیفون X و در لس فلیز از توابع لس‌آنجلس ثبت شده است.

خط یخی

تصویر خیره‌کننده خط یخی توسط متئو کاوا از دریاچه سنت موریتز در سوئیس و با آیفون 7 پلاس ثبت شده است که نهایتا مقام سوم را در بخش Abstract از مسابقات IPPA 2021 کسب کرد.

درخشش یک ژست

تصویر بالا به عنوان یکی از بهترین عکس های گرفته شده با آیفون توسط لیلا باکر از هلند و با آیفون X گرفته شده است که در IPPA 2021 مقام اول را در بخش حیوانات کسب کرد.

Candy

Yuexiang Wang با این تصویر زیبا به نام Candy که با آیفون 8 پلاس ثبت شده بود در IPPA 2021 مقام اول را در بخش معماری کسب کرد.

بدون عنوان

لیز هوانگ از ایالات متحده این تصویر را در منهتن نیویورک با یک آیفون X گرفته است که نهایتا مقام اول را در بخش زندگی شهری در IPPA 2021 کسب کرد تا به عنوان یکی از بهترین عکس های گرفته شده با آیفون شناخته شود.

PR_CTICE S___AL DI_TANCE

جایگاه سوم در بخش زندگی شهری در IPPA 2021 به این تصویر دوست‌داشتنی رسید که آنا گوری گودمن آن را در اورلئان ماساچوست با یک آیفون 11 پرو ثبت کرده است.

بدون عنوان

مقام دوم در بخش محیط زیست IPPA 2021 به تصویر لیوان‌های کاغذی به هم فشرده شده رسید که توسط گلن هومان و با یک آیفون 11 پرو ثبت شده بود.

پرواز از ایگوازو

لیژی وانگ از ایالات متحده با این تصویر زیبا از رودخانه پارانا در آرژانتین که با آیفون XR ثبت شده بود، مقام اول را در بخش چشم‌انداز IPPA 2021 کسب کرد.

بدون عنوان

این عکس زیبا را کریستین کرابتری در اوهایو با آیفون 12 پرو ثبت کرده و با آن مقام اول بخش پرتره در IPPA 2021 را کسب کرد.

طلوع خورشید

این عکس زیبا را دنت اسپریگز در انگلتون تگزاس با آیفون 12 پرو ثبت کرده است. تصویر ثبت شده توسط او در بخش غروب آفتاب IPPA 2021 جایگاه سوم را کسب کرد.

جادوی شفق قطبی

مقام اول بخش سفر و ماجراجویی IPPA 2021 به تاتیانا مرزلیاکووا رسید که با آیفون 12 پرو مکس، عکسی خیره‌کننده از نورهای شفق قطبی در تریبرکا در روسیه ثبت کرده است.

پیوند

این تصویر که در یانارداگ در باکو (جمهوری آذربایجان) توسط شاران شتی از هند با آیفون X گرفته شده است، مقام اول عکاس برتر سال را در IPPA 2021 کسب کرد.

چوپانان ترانسیلوانیا

تصویر خیره کننده چوپانان ترانسیلوانیا از دو چوپان و با آیفون 7 توسط استفان کِرِکس در تارگو مورس، ترانسیلوانیا ثبت شده است که برنده جایزه بزرگ عکاس سال در IPPA 2021 شد.

بدون عنوان

این عکس شگفت‌انگیز را سارا ام لی با آیفون خود گرفته است و در یک کلام فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

رها از گذشته

تصویر زیبای رها از گذشته در بنارس هند و با آیفون X توسط کریستین کروز از ایالات متحده گرفته شده است. همه چیز از رنگ‌ها گرفته تا جزئیات فوق‌العاده است پس جای تعجبی ندارد که این تصویر مقام اول را در دسته سفر مسابقه عکاسی آیفون 2020 کسب کرده است.

صندلی ساحلی

این تصویر که مربوط به یک صندلی ساحلی در ساحل وستهمپتون در نیویورک است با آیفون 6 توسط دانیل مویر از آمریکا ثبت شده است.

پسرانی در حال پرواز

عکسی که در بالا می‌بینید را دیمپی بالوتیا از بریتانیا در باناراس هند با آیفون X ثبت کرده است که توانست جایزه بزرگ عکاس برتر سال را در مسابقه عکاسی آیفون 2020 برای او به ارمغان آورد.

زیبایی روزمره

این عکس متقارن و زیبا که در ایروین کالیفرنیا ثبت شده است را ورونیکا یو از آمریکا با آیفون 8 پلاس ثبت کرده است.

به عنوان یکی از بهترین عکس های گرفته شده با آیفون، این تصویر در بخش انتزاعی مسابقه عکاسی آیفون 2020 جایگاه دوم را کسب کرد.

آبشار

این تصویر زیبا از یک آبشار، برنده رتبه اول در بخش طبیعت مسابقه عکاسی آیفون 2020 شد و توسط لیزی لی از چین با یک دستگاه آیفون 7 پلاس ثبت شده است.

No walls

تصویر No walls را آرتیوم باریشوا از روسیه در کشور هند از یک دیوار نقاشی شده اما ناتمام با یک آیفون 6 ثبت کرده است.

Immersion

Immersion مصداق بارز و دقیق یک عکس پانوراما است، تصویری زیبا از متئورا در یونان که آن را گارین تی‌سانگ از کانادا با آیفون XS ثبت کرده است و توانسته مقام سوم رده پانوراما را در مسابقه عکاسی آیفون 2020 کسب کند.

Duomo Di Milano

این تصویر از کلیسای جامع باشکوه Duomo Di Milano در میلان ایتالیا را هائی یین لین با آیفون X ثبت کرده است که با آن مقام اول بخش معماری مسابقه عکاسی آیفون 2020 را کسب کرد.

فلامینگوها

تصویر خیره کننده فلامینگوها را جی لی از چین با آیفون 6 اس ثبت کرده است که مقام دوم بخش حیوانات را در مسابقه عکاسی آیفون 2020 کسب کرد.

دره مرمر

این تصویر خیره‌کننده از دره مرمر در آریزونا توسط کای ون جیانگ از چین با یک آیفون XS Max گرفته شده و مقام اول را در بخش منظره مسابقه عکاسی آیفون 2020 کسب کرده است.

شب در دولومیت‌

عکس شب در دولومیت‌ را لئو چان از هنگ‌کنگ با آیفون 11 پرو در Auronzo di Cadore ایتالیا ثبت کرده است که در بخش غروب آفتاب مسابقه عکاسی آیفون 2020، جایگاه اول را کسب کرد.

رویاها در سبد

نوزادی در وسط یک مزرعه در چین در خواب لذت‌بخشی فرورفته و در پس‌زمینه می‌توان کارگرانی را دید که به کار مشغول هستند. به عنوان یکی از بهترین عکس های گرفته شده با آیفون، رویاها در سبد با آیفون 5 اس ثبت شده و در سال 2018 در رتبه دوم برترین عکس در بخش سبک زندگی در مسابقه عکاسی آیفون انتخاب شد.

بی‌ثبات

این عکس عجیب که نوعی بازی ذهنی با بیننده است را کوکو لیو از خیابان‌های شیب‌دار و خاص سان‌فرانسیسکو ثبت کرده است و در واقع مشکل از خانه‌ها نیست، بلکه عکاس زاویه خاصی را برگزیده است.

می‌خواهم بازی کنم

عکسی ساده از بهترین کاری که هر پسری آن را بلد است، گل‌آلود شدن و خوشگذرانی! این تصویر با آیفون 7 پلاس در یانگون میانمار ثبت شده و مقام سوم عکاس برتر سال را برای عکاس خود در سال 2018 از مسابقه عکاسی آیفون به ارمغان آورد.

پسرکی که یکی از پاهایش قطع شده در حال تماشای فوتبال دوستانش به آن‌ها گفته که اگر اجازه دهند،‌ می‌خواهد فوتبال بازی کند.

زرافه

این تصویر فوق‌العاده را شو لی در موقعیتی ایده‌آل با آیفون 7 پلاس ثبت کرده که در مسابقه عکاسی آیفون 2017 برای جایگاه سوم بخش حیوانات برگزیده شد.

روباه‌ها

عکس روباه‌ها برنده جایزه ویژه مسابقه عکاسی آیفون در دسته حیوانات شد که انبوهی از روباه‌ها را که دور عکاس جمع‌ شده‌اند نشان می‌دهد.

اینجا چه خبر است؟

برونو میلیتلی این عکس زیبا را از سگ خود با آیفونش ثبت کرد که عکسی بامزه و در عین حال بسیار عالی است.

نمای نزدیک گل خشخاش

این نمای نزدیک و درخشان از چند خشخاش جایزه مقام اول را برای لون بیورن در دسته گل‌های مسابقه عکاسی آیفون در سال 2016 به ارمغان آورد.

زنجیر شده به آب

شیا ژنکای این تصویر را که جایزه مقام اول در بخش عکاسی مردمی سال 2016 را برنده شد در چین با استفاده از آیفون ثبت کرده است.

آپارتمان‌های رنگارنگ

این تصویر توسط الکس جیانگ با آیفون XS مکس گرفته شده و به عنوان یکی از برندگان چالش shot on iPhone برگزیده شد.

جیانگ تصویر را در هنگ‌کنگ تهیه کرد و سپس با استفاده از برنامه‌های خاصی کمی روی رنگ‌های عکس کار کرد اما فراتر از این‌ها باید به قاب‌بندی معرکه او اشاره کرد که نقش مهمی در بدل شدن این عکس به یکی از بهترین عکس های گرفته شده با آیفون داشته است.

مزارع طلایی

تصویر خیره‌کننده مزارع طلایی را رابرت گلسر آلمانی با آیفون 7 ثبت کرده است و یکی از برندگان چالش Shot on iPhone محسوب می‌شود.

کارگر بارانداز

برندان او سه، این عکس را از دست‌های یک کارگر اسکله با آیفون 6 اس در سال 2016 ثبت کرد، سپس عکس او در سال 2017 به مسابقات IPPA ارسال شد و توانست رتبه اول را کسب کند.

جنگل ملی سن خوان

لی‌آدی دارماوان این تصویر را با آیفون XS ثبت و به چالش Shot iPhone ارسال کرد. داوران آنقدر تحت تاثیر آن قرار گرفتند که آن را به عنوان یکی از تصاویر منتخب برگزیدند.

بازیگر

جایگاه دوم در فهرست برندگان عکاس برتر سال در مسابقه عکاسی آیفون 2017 از سنگاپور با تصویر یک هنرپیشه خیابانی چینی بود که با آیفون 6 پلاس ثبت شده بود.

منظره‌ای از یوتا

این تصویر توسط برنارد آنتولین با آیفون Xs مکس گرفته شده است و منظره‌ای شگفت‌انگیز از یوتا را به تصویر کشیده است. تصاویر این عکاس همیشه سیاه و سفید و اغلب خیره‌کننده هستند.

چشم تو چشم

هوآپنگ ژائو تصویر چشم تو چشم را در استان یان تایی شاندونگ چین با آیفون 6 خود ثبت کرده است که یک پسر بچه را در حالی که یک ماهی ریز را جلو چشمانش گرفته نشان می‌دهد.

جلوه سیاه و سفید عکس فضایی خاص به آن داده که بهتر نظر بیننده را جلب می‌کند و داوران مسابقه عکاسی آیفون 2018 هم احتمالا به همین دلیل رتبه دوم عکاس سال را به خاطر این عکس به ژائو اختصاص دادند.

با الهام از کتاب سبز

اندرو گریسولد کارگردان هنری و عکاسی است که عکس «با الهام از کتاب سبز» را با آیفون XS خود ثبت کرده و گفته منبع الهام او فیلم کتاب سبز (Green Book) با بازی ویگو مورتنسن و ماهرشالا علی بوده است. عکس نهایتا به عنوان یکی از برندگان در چالش Shot on iPhone انتخاب شد.

روباه گستاخ

در سال 2014 مایکل اونیل یک شاهکار درخشان را از روباهی با چهره جذاب و حالت گستاخانه نگاهش در مناظر برفی سانفرانسیسکو ثبت کرد که نهایتا در رتبه اول بخش حیوانات مسابقه عکاسی آیفون قرار گرفت.

کودکی در طبیعت

از دیگر برندگان چالش Shot on iPhone، تصویر دختر الیزابت اسکاروت در محاصره زیبایی‌های طبیعت بود که در پارک ملی یوسمیتی با یک آیفون 8 پلاس ثبت شده است و به طرز جذابی فوق‌العاده است.

پرسپکتیو

دینا آلفاسی تصویر فوق‌العاده شگفت‌انگیزی را با آیفون X ثبت کرده که انعکاس یک رهگذر را در یک گودال آب کوچک به شکل قلب به تصویر کشیده است.

یک غذای خوشمزه

همه ما عاشق یک وعده کامل از یک غذای خوشمزه هستیم و این تنها فود‌بلاگرها نیستند که از غذای خوب یک عکس مناسب می‌گیرند و در اینستاگرام منتشر می‌کنند.

سوفیا استریندلوند این تصویر زیبا را در سال 2014 ثبت کرد و به مسابقه IPPA فرستاد که نهایتا در رده سوم بخش غذا قرار گرفت.

نمایی رنگارنگ از دنیا

با نگاهی به پروفایل اینستاگرام نیکیتا یاروش به سرعت متوجه سبک این عکاس خواهید شد چراکه او معمولا تصاویر بسیار رنگارنگ و چشم‌نوازی را از زوایای خیره‌کننده می‌گیرد. این تصویر خاص توسط داوران چالش Shot on iPhone در فهرست منتخبین مسابقه جای گرفت.

دوستدار معماری

درن سو یک عکاس معماری است که شیفته ساختمان‌های زیبا و سازه‌های جذاب ساخته شده توسط بشر است. تصویر دوستدار معماری انعکاس یک بلوک ساختمانی در سنگاپور را در گودال‌های کوچک آب نشان می‌دهد.

یک راکون گستاخ

بلیک ماروین این تصویر را با استفاده از آیفون XS ثبت کرده و به چالش Shot on iPhone ارسال کرد تا به عنوان یکی از تصاویر منتخب برگزیده شود.

جوان و پیر

عکس خارق‌العاده ثبت شده توسط آتنا تان که یک جوان را در کنار یک پیرمرد به تصویر کشیده است، به عنوان یکی از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی آیفون 2014 برگزیده شد.

دنیایی دیگر

این عکس به عنوان یکی از بهترین عکس های گرفته شده با آیفون نشان می‌دهد که دوربین‌های گوشی هوشمند چقدر می‌توانند انعطاف‌پذیر باشند.

آنها نه تنها در ثبت تصاویر سلفی و عکس های فوری از موقعیت‌های مختلف عالی هستند، بلکه می‌توانند برای عکس‌های منظره، تصاویر طبیعت بی جان و بسیاری موارد دیگر نیز استفاده شوند.

خواهر بزرگ

گابریلا سیلیانو از ایتالیا با تصویر خواهر بزرگ ثبت شده با آیفون X در تانزانیا، توانست برنده جایزه بزرگ سال 2019 در مسابقات عکاسی آیفون شود.

نگاه نافذ

تصویر فوق‌العاده زیبای «نگاه نافذ» که توسط کیم هانسکمپ در سال 2013 ثبت شد و برنده رده عکاسی مردمی در مسابقات عکاسی آیفون شد سال‌ها است به عنوان یکی از بهترین عکس های گرفته شده با آیفون شناخته می‌شود.

سایه‌ها و نور خورشید

توماس استانکیویچ این تصویر جذاب را از یک خیابان خالی و آرام با استفاده از آیفون خود ثبت کرده است. سایه‌ها و پرتوهای نور شگفت‌انگیزی را می‌توان دید که در سراسر سطح سنگفرش جلویی کشیده شده‌اند و به تصویر حالتی روحانی بخشیده‌اند.

اسب وحشی

معمولا در مسیرهای روستایی باز، حیواناتی در حال عبور از جاده دیده می‌شوند اما کمتر پیش می‌آید که بتوانید یک اسب وحشی را در حال عبور ببینید.

عکاس در این تصویر توانسته دقیقا همین موقعیت کمیاب را از یک اسب نر وحشی در حال عبور از جاده در سال 2013 ثبت کند و نهایتا این تصویر در رتبه اول بخش حیوانات مسابقه عکاسی آیفون قرار گرفت.

یک شب برفی در مسکو

این تصویر توسط کنستانتین چالبوف در روسیه ثبت شده است و یک عکس شبانه دراماتیک از مناظر سرد و در عین حال کاملا زیبای روسیه را نشان می‌دهد.

این عکس نهایتا به عنوان یکی از برندگان چالش عکاسی حالت شب اپل (Apple’s Night mode photo challenge) انتخاب شد.

نمای کلاسیک لوفوتن

تصویر خیره‌کننده نمای کلاسیک لوفوتن از جزایر لوفوتن در نروژ و توسط رستم شاگیموردانوف از نمای شگفت‌انگیز ساحل جزیره و خانه‌های کوچک قرمز رنگ در پس‌زمینه صخره‌ای باشکوه ثبت شده است.

مسجد جامع اصفهان

منظره‌ای با قاب‌بندی فوق‌العاده از مسجد جامع اصفهان که با آیفون 7 در سال 2018 ثبت شده و در مسابقه عکاسی آیفون در سال 2018 جایگاه دوم را در بخش معماری کسب کرد.

نمایش رنگارنگ نورها

این تصویر مربوط به سیزدهمین دوره مسابقه سالانه عکاسی آیفون است و به نظر می رسد تعداد زیادی چراغ نورانی را نشان می‌دهد که به طور غیرقابل توضیحی از زمین بیرون می آیند.

دریاچه Kerid

تصویر دریاچه Kerid که با آیفون X ثبت شده، نمایی جذاب از دهانه یک آتشفشان غیرفعال در ایسلند را نشان می‌دهد که حالا به شکل یک دریاچه یخ‌زده درآمده است.

جنگل‌های آلمان

این عکس خارق العاده که با آیفون گرفته شده، مربوط به جنگل های هورلکوفن در بایرن آلمان است و آنقدر فوق‌العاده‌ محسوب می‌شود که به عنوان نمونه‌ای از امکانات خارق‌العاده عکاسی با آیفون و برای تبلیغ و تشویق دیگران به شرکت در چالش Shot on iPhone توسط اپل استفاده شد.

حالت شب

عکس اریک ژانگ نمایشی فوق‌العاده از حالت شب آیفون 11 پرو مکس است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

هاسکی

این عکس در کنار برخی دیگر از تصاویر در سال 2018 توسط اپل برای تبلیغ اینکه عکاسان آماتور و حرفه‌ای می‌توانند چه تصاویر خارق‌العاده‌ای را با آیفون XS و آیفون XS Max ثبت کنند استفاده شد.