ثروتمند ترین مرد زمین، بی خانمان است!

ثروتمندترین مرد زمین، بی خانمان است!

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد زمین گفته که خانه‌ای ندارد و روی مبل اتاق دوستانش می‌خوابد. بنابراین می‌توان گفت که او عملا بی‌خانمان است!

ایلان ماسک، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای ویدیویی با کریس اندرسون، مدیر سازماندهی کنفرانس TED گفت:

من در حال حاضر مالک هیچ خانه‌ای نیستم و به معنای واقعی کلمه در منزل دوستان می‌مانم.

ماسک در ادامه اضافه کرد:

من در صورتی‌که به Bay Area (واقع در سانفرانسیسکو)، یعنی جایی‌که اکثر مهندسی تسلا در آنجا انجام می‌شود سفر کنم، اساسا در اتاق خواب دوستانم وقت می‌گذرانم.

به‌نقل از بلومبرگ، ماسک که دارایی خالص او 251 میلیارد دلار برآورد می‌شود، در پاسخ به اظهارات اندرسون مبنی بر اینکه بسیاری از وجود میلیاردرها با توجه به نابرابری‌های جهانی در توزیع ثروت آزرده‌خاطر هستند، این ادعا را مطرح کرده است. قانون‌گذاران ایالات متحده از جمله سناتور الیزابت وارن نیز از مگامیلیاردهایی مانند ماسک به‌دلیل صورت‌حساب‌های مالیاتی نسبتا پایین انتقاد کرده‌اند.

ماسک به اندرسون گفت:

مطمئنا، اگر سالانه میلیاردها دلار را خرج مصارف شخصی کنم، بسیار مشکل‌ساز خواهد بود، اما اینطور نیست.

با این‌حال، تقریبا همه می‌دانند که ایلان ماسک از یک جت شخصی گران‌قیمت استفاده می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد:

اینگونه نیست که مصارف شخصی من زیاد است. در واقع هواپیمای شخصی یک استثنا بوده، زیرا اگر از آن استفاده نکنم، ساعات کم‌تری برای کار خواهم داشت.

به‌نظر می‌رسد اظهارات اخیر ماسک، اولین تایید او بر این واقعیت است که علی‌رغم عنوان ثروتمندترین مرد جهان، او هنوز خانه‌ای دائمی برای سکونت ندارد.

هم‌چنین، دوستان این میلیاردر نیز در طول سال‌ها، در مورد عادات صرفه‌جویانه او اظهارنظرهایی داشته‌اند.

در ماه مه 2020، او در توییتی اعلام کرد که قصد دارد تمام دارایی‌هایش را بفروشد و عنوان کرد که مالک هیچ خانه‌ای نیست. در آگوست 2021 نیز Insider مدعی شد که ماسک در یک خانه کوچک پیش‌ساخته به ارزش 50 هزار دلاری زندگی‌ می‌کند که از SpaceX اجاره کرده است.

در مصاحبه اخیر با Vanity Fair، گریمز که شریک زندگی ماسک محسوب می‌شود گفت که او در مقاطعی با استانداردهایی زیر خط فقر زندگی می‌کند. وی هم‌چنین اضافه کرد که با وجود ایجاد یک سوراخ در تشک او، ایلان ماسک از تعویض آن با نمونه جدید خودداری کرده است!

هم‌چنین در سال 2015، لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل وقت گوگل، گفته بود که ماسک برخی اوقات پس از بازدید سیلیکون ولی، به من ایمیل می‌زد و می‌گفت:

من نمی‌دانم امشب کجا بمانم. آیا می‌توانم به خانه تو بیایم؟

مصاحبه از پیش ضبط شده اندرسون با ماسک به‌صورت زنده در خلال کنفرانس TED در تاریخ 15 آوریل انجام شد. وی در این گفتگو از تلاش خود برای خرید توییتر نیز سخن گفت.

ثروتمند ترین مرد زمین، بی خانمان است!

ماسک در ادامه اشاره کرد که در صورت رد پیشنهاد 43 میلیارد دلاری وی از سوی توییتر، او یک طرح پشتیبان دارد، اما از ارائه جزئیات آن خودداری کرد. وی در بخشی از این رویداد زنده گفت که ممکن است نتواند این شرکت را تصاحب کند، اما مدعی شد که می‌تواند از جنبه فنی در آن دخل و تصرف داشته باشد.

ثروتمندترین مرد جهان بدون اشاره به جزئیات بیش‌تر در مورد ثروت خود گفت:

من دارایی کافی دارم.

بیش‌تر ثروت شخصی ماسک به سهام او در تسلا گره خورده و این میلیاردر مشهور این روزها سخت در حال مبارزه است. روز جمعه، توییتر اعلام کرد که قصد دارد در برابر پیشنهاد ماسک، از استراتژی “قرص سمی” استفاده کند. به‌گزارش گابریل بیناز از وب‌سایت Insider، این امر اساسا با افزایش تعداد کل سهام، ارزش هر سهم شرکت را کاهش می‌دهد و عملا دستیابی به کل سهام توییتر را برای هر شخص یا گروهی دشوارتر خواهد کرد.

در مصاحبه اخیر کنفرانس TED، اندرسون این پرسش را مطرح کرد که ماسک تا چه حد از اظهارنظرهایی که درباره او و سایر میلیاردرهای ثروتمند شده، ناراحت است؟

ماسک در پاسخ گفت:

انتقادها و اتهامات مطرح شده در این زمینه برای من فاقد اهمیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بی خانمان غیر واقعی که توان این را دارد میلیون ها بی خانمان واقعی را مستقل کند!