قیمت آیفون 14

قیمت آیفون 14 لو رفت؛ اپل رکورد گرانفروشی را می‌شکند؟

اخبار جدید گوشی های پرچمدار اپل به لو رفتن قیمت آیفون 14 – iPhone 14 ختم می‌شود. باید صبر کنیم و نتیجه افزایش قیمت‌ها را ببینیم.

پس از ورود آیفون 13 به بازار در سال 2021 و عرضه این گوشی هوشمند محبوب و گران قیمت، اکنون اخبار نسل بعدی گوشی های پرچمدار اپل به گوش می‌رسید. اکنون هر چه به زمان رونمایی و عرضه این محصول نزدیک تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر می‌شود.

در جدیدترین گزارش‌هایی که درباره آیفون 14 منتشر شده، قیمت این محصول فاش شد و اگر این قیمت‌ها درست باشد، سری آیفون 14 گران‌ترین نسل این گوشی محسوب خواهد شد. در این گزارش قیمت بالاترین نسخه آیفون 14 حدود 2 هزار دلار است.

قیمت آیفون 14 فاش شد؛ آیفون گران تر از همیشه!

در چند سال اخیر اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که قیمت گوشی های اپل تغییر چندانی نداشته‌اند و همواره قیمت مدل‌های پایه از 699 دلار و قیمت مدل‌های پرو از 999 دلار آغاز می‌شده است. حال به نظر می‌رسد که این کمپانی آمریکایی قصد دارد سیستم و فرآیند قیمت‌گذاری‌اش را تغییر دهد و در سال جاری افزایش قیمت داشته باشد.

قیمت آیفون 14

همان‌طور که احتمالا می‌دانید کمپانی اپل سال گذشته اعلام کرد نسخه مینی را از آیفون‌ها حذف خواهد کرد، چرا که تقاضای چندانی برای آن وجود ندارد. بنابراین با حذف این مدل می‌توان گفت قیمت نسخه پایه آیفون 14 به 799 دلار می‌رسد و این افزایش قیمت حدود 100 دلار بیشتر از مدل استاندارد سال‌های اخیر خواهد بود. از طرفی قرار است به جای مدل مینی، نسخه مکس آیفون 14 بیاید که البته 100 دلار از مدل استاندارد گران‌تر خواهد بود.

طبق گزارش مذکور، قیمت آیفون 14 از 799 دلار آغاز خواهد شد و نسخه‌های آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به ترتیب 899 دلار، 1099 دلار و 1199 دلار قیمت خواهند داشت. با نگاهی به این قیمت‌ها متوجه می‌شویم که کوپرتینویی‌ها قیمت مدل‌های پرو را تا 100 دلار بالا برده‌اند و علت این افزایش قیمت، هزینه‌های تولید و امکانات و تمایزهای مختلف مدل‌های استاندارد با پرو است.

عده‌ای معتقدند که در سال جاری، شرکت اپل از برگ برنده خود با حافظه داخلی 2 ترابایتی رونمایی خواهد کرد، اما این‌ها در حد شایعه هستند و نمی‌توان به آنها دل بست. اگر این شایعه رنگ حقیقت به خود بگیرد، آن وقت باید به فکر iPhone 14 Pro Max دو هزار دلاری باشیم.

قیمت آیفون 14

گفتنی است که اپل قصد دارد در مدل‌های مختلف گوشی های آیفون 14 از تراشه‌‌های مختلف استفاده کند. همان‌طور که انتظار می‌رود، احتمالا نسخه‌های پرو مجهز به چیپست A16 پرو و مدل‌های معمولی نیز به تراشه A16 تجهیز خواهند شد. این تراشه همان A15 با اندکی بهبود در جزئیات است.

علاوه بر تمام این‌ها دوربین دو نسخه پرو و پرو مکس به احتمال زیاد 48 مگاپیکسلی می‌شود. نهایت امر این است که صبر کنیم و منتظر واکنش و اعلام رسمی این شرکت باشیم. با افزایش قیمت‌ها مطمئنا کاربران و وفاداران به این برند سیل انتقادات خود را روانه این کمپانی خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*