هایپرکار Tushek TS900 Apex

هایپرکار Tushek TS900 Apex با قدرت 1300 اسب بخار به عنوان سبک ترین ابر خودرو جهان معرفی شد + ویدیو

هایپرکار Tushek TS900 Apex، یک ابرخودرو کلکسیونی و فوق العاده گران قیمت و سبک است که با قدرت 1300 اسب بخار، می‌تواند هر سوپر اسپرتی را شکست دهد!

بازار ابرخودروها یا همان هایپرکارها در سال‌های گذشته، حسابی شلوغ بوده است. از مدل‌های مختلف بوگاتی تا مک لارن‌های انگلیسی و خودروهای برقی با شتاب 2 ثانیه‌ای مثل ریماک نورا، همه گی باعث شده‌اند تا انتظارات طرفداران، حسابی به سقف بچسبد. به هر حال باید قبول کنیم که با با ورود خودروسازان خصوصی از اروپای شمالی به این بازار (مثل اسپارک و ریماک)، میهمانی هایپرکارها کاملا متفاوت شده است.

شرکت خودروسازی توشک (Tushek)، جزو همین تازه واردها است که اولین حضور خود را در سال 2012 و با خودرو «Renovatio T500» به نمایش گذاشت. آن‌ها در سال 2019 و با سوپر اسپرت «Tushek TS900 Apex نسخه اول» بر سر زبان‌ها افتادند اما باور کنید که ابرخودرو Tushek TS900 Apex مدل 2023 در لیگ دیگری قرار دارد. در ادامه به بهبودهای نسخه دوم و قیمت آن نگاهی خواهیم داشت و کلکسیونی بودن این خودرو را هم بررسی می‌کنیم. اما در ابتدا بیایید و با ویدیو معرفی آن همراه باشیم.

فهرست مطالب:

معرفی هایپرکار Tushek TS900 Apex

هایپرکار Tushek TS900 Apex

بیایید و به سال 2019 بازگردیم. جایی که توشک با معرفی نسخه اول این خودرو، یک سوپر اسپرت 937 اسب بخاری را به نمایش گذاشت. وزن این خودرو دقیقا به کمتر از 1247 کیلوگرم می‌رسید که نسبت به فراری SF90 با 769 اسب بخار قدرت، 160 کیلوگرم سبک‌تر محسوب می‌شد.

هایپرکار Tushek TS900 Apex

طبق ادعا‌های توشک، شتاب 0-100 نسخه اول، به کمتر از 2.5 ثانیه می‌رسید و راننده می‌توانست تجربه رانندگی با سرعت 380 کیلومتر بر ساعت را هم داشته باشد! تمام این اعداد به لطف یک پیشرانه‌ 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 4.2 لیتری و دو موتور الکتریکی محقق شده بود. اما نسخه دومِ این هیولایی اسلوونیایی قرار است چه کاری انجام دهد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

نگاهی به نسخه دوم هایپرکار Tushek TS900 Apex مدل 2023؛ سبک ترین ابر خودرو 1332 اسب بخاری جهان

هایپرکار Tushek TS900 Apex

مدل 2023 این شاهکار که از دل افسانه‌های اروپای شمالی بیرون آمده است، به زودی در یک نمایشگاه خودرو خصوصی در لندن رونمایی خواهد شد. اما به لطف منابع خبری معتبر، می‌توانیم به مشخصات فنی آن نگاهی داشته باشیم. گرچه هنوز در مورد پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی هایپرکار Tushek TS900 Apex مدل 2023 اطلاعی نداریم اما باور کنید که این موضوع، کوچکترین اهمیتی هم ندارد!

هایپرکار Tushek TS900 Apex

گفته می‌شود که مجموع قدرت خروجی تمام پیشرانه‌های آن، به 1332 اسب بخار می‌رسد و وقتی که این عدد را در کنار وزن 1349 کیلوگرمی آن قرار می‌دهیم، با یکی از رکوردهای جدید در دنیای ابرخودروها روبه رو می‌شویم! بله سبک ترین هایپر کار جهان اینجاست.

به لطف این وزن و قدرت 1332 اسب بخاری موتورهای هایپرکار Tushek TS900 Apex، حداکثر سرعت و شتاب 0-100 آن به 390 کیلومتر بر ساعت و 2.3 ثانیه می‌رسد. شاید این تغییرات نسبت به نسخه اول، زیاد چنگی به دل نزند اما شتاب 0-200 آن که در حدود 7.4 ثانیه ثبت شده است، می‌تواند دوباره نگاه‌ها را به سمت این خودرو برگرداند.

هایپرکار Tushek TS900 Apex

همچنین گفته می‌شود که بدنه‌ی آیرودینامیکی آن، به صورت کامل توسط مهندسینی که در تیم‌های ساخت هواپیماهای جنگی بوده‌اند طراحی شده. البته به نظر می‌رسد که این حرف، ادعا بزرگی باشد چرا که ظاهر این خودرو، دقیقا حس و حال سوپر اسپرت‌های مک لارن‌ را دارد.

هایپرکار Tushek TS900 Apex

به علاوه در عقب خودرو که مهم‌ترین قسمتِ آیرودینامیکی آن محسوب می‌شود، به جز یک اسپویلر عمودی، دیفیوزرهای جانبی، دریچه‌های هوای روی گلگیر و یک باله‌ی ثابت، چیز دیگری مشاهده نمی‌شود.

هایپرکار Tushek TS900 Apex

همچنین ارتفاع خودرو از سطح زمین هم یکی دیگر از ایرادات طراحی آن حساب می‌شود که با توجه به قدرت زیاد پیشرانه و وزن کم آن، به نوعی فکر و خیال راننده را آزار خواهد داد. پس شاید واقعا این هایپرکار برای پرواز در هوا ساخته شده باشد و زیاد به آسفالت نچسبد.

هایپرکار Tushek TS900 Apex

اما کاملا قبول داریم که بدنه‌ی کشیده در کنار رکاب‌های پهن و رینگ‌های مشکی 19 اینچی، دقیقا یک هایپرکار زیبا را خلق کرده است. همچنین از آن جایی که در مورد یک هایپرکار صحبت می‌کنیم، درب‌های آن هم به صورت خفاشی طراحی شده.

هایپرکار Tushek TS900 Apex

نکته دیگر این است که هایپرکار Tushek TS900 Apex، در دو نسخه ریسینگ و خیابانی به صحنه می‌آید که در حال حاضر، راجع به بهبودها و تفاوت‌های نسخه ریسینگ، اطلاعاتی منتشر نشده است اما می‌توانیم به کابین آن نگاهی داشته باشیم. در داخل کابین نسخه ریسینگ، به جز تجهیزات مربوط به پیست مثل کنترل‌های بوست پیشرانه و تنظیم سیستم تعلیق، چیز دیگری دیده نمی‌شود و تقریبا با یک کابین لخت طرف هستیم.

قیمت ابرخودرو Tushek TS900 Apex

هایپرکار Tushek TS900 Apex

محصولات کونیگزگ و بوگاتی یا لامبورگینی، از احترام خاصی برخوردار هستند اما قبول کنیم که ظاهر آن‌ها، تقریبا قدیمی شده و دیگر آن حس و حال هیجان انگیز بودن را ندارند. بنابراین سوپر میلیونرهایی که پولشان از پارو بالا می‌رود، باید به سراغ این خودرو بیایند.

هایپرکار Tushek TS900 Apex

شرکت توشک، هایپرکار Tushek TS900 Apex مدل 2023 را فقط در 36 نسخه و با قیمت سرسام آور 1.62 میلیون دلار تولید کرده است. پس اگر موفقیت‌های این شرکت ادامه‌دار باشد، خریداران می‌توانند آن را به عنوان یک سرمایه گذاری موفق در نظر بگیرند و همچنین تجربه‌ی سواری با یک هایپرکار کلکسیونی را هم بدست آورند. در پایان باید بگوییم که درحال حاضر فقط دو رنگ (مشکی و سفید با خطوط اسپرت) برای این خودرو، در پیش روی خریداران قرار گرفته است و قرار است نسخه ریسینگ، فقط در 12 عدد تولید شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*