چری آریزو 5 GT

مشخصات و تصاویر مخفیانه‌ چری آریزو 5 GT لو رفت

چری آریزو 5 GT از راه نرسیده، اما به تازگی مشخصات و تصاویر مخفیانه‌ای از این خودرو منتشر شده است. در ادامه جزئیات این سدان را مرور می‌کنیم.

کمپانی چری از محبوب‌ترین شرکت‌های خودروسازی چینی است که برخی از محصولات آن وارد کشور ما شده است. خودروهای این شرکت بیشتر در کلاس بدنه کراس اوور و سدان بوده و از جذابیت زیادی برای ما برخوردار هستند. هم‌اکنون تصاویر جدید و البته مخفیانه‌ای از آریزو 5 جی تی منتشر شده که در ادامه خواهیم دید.

تصاویر مخفیانه‌ای از چری آریزو 5 GT منتشر شد

انتشار یا بهتر بگوییم افشای اطلاعات و تصاویر جاسوسی از یک خودرو یا وسیله در حال رونمایی شاید برای کمپانی تولیدکننده خوشایند نباشد، اما مسلما برای مشتریان و طرفداران آن جذاب خواهد بود. کانال‌ها و سایت‌های مختلفی درباره چری آریزو 5 جی تی و تصاویر آن صحبت کرده‌اند.

چری آریزو 5 GT

گفتنی است که تصاویر این خودرو چون به صورت مخفیانه گرفته شده در استتار است و به سختی می‌توان برخی از مشخصات آن را فهمید. از طرف دیگر نمی‌توان جزئیات را با وجود کاور آن دید، ولی می‌توان تا حدودی اطلاعات جدیدی از نمای ظاهری آن فهمید. جلوپنجره خودروی جدید چری طراحی دو لایه دارد و از لایه بالایی و پایینی برخوردار است و لوگوی GT نیز به رنگ نارنجی روی آن تعبیه شده است.

در قسمت جلو چراغ‌ها به صورت باریک و تیز طراحی شده و باعث می‌شود نمای اسپرت جلو همچنان حفظ شود. در دو طرف سپر، ورودی‌های هوا دیده می‌شود که برجسته و قابل مشاهده هستند. در مجموع قسمت جلو با ترکیب رنگ مشکی به آریزو 5 جی تی کمک می‌کند تا اسپرت به نظر آید. طراحی این سدان جذاب بی‌شباهت به آریزو استار نیست. آریزو استار در نمایشگاه خودروی چنگدوی 2020 رونمایی شد.

چری آریزو 5 GT

باید بگوییم که اگر آریزو 5 جی تی بتواند همان طراحی مشابه آریزو استار را به ارمغان بیاورد، مشتریان جوانی را جذب خود خواهد کرد، چرا که چهره اسپرت یک خودرو برای جوان‌ترها بسیار مهم است؛ خصوصا اگر نوار روشنایی در جلوی خودرو وجود داشته باشد. در نمای کناری، قالب مشکی دور شیشه‌ها حس دیداری خوبی را به مشتری منتقل می‌کند.

از دیگر قسمت‌هایی که می‌تواند مشتریان را جذب خود کند، رینگ‌های 17 اینچی پنج پره‌ای است که مجهز به کالیپرهای آبی هستند و به نمای جانبی جان تازه‌ای بخشیده‌اند. همچنین آینه‌های مشکی باعث شده هارمونی جالبی را برای دور پنجره‌ها ایجاد کرده است. در نمای پشتی این خودرو نیز می‌توان طراحی اگزوز دو طرفه با مجموع چهار خروجی یاد کرد.

چری آریزو 5 GT

به نظر می‌رسد با وجود این اگزوزها در دو طرف خودرو، صدای بهتری به گوش برسد. طراحی چراغ‌های عقب گروهی و مشکی رنگ است و همه این‌ها در کنار اسپویلر نمای اسپرتی برای Arrizo 5GT به ارمغان آورده است.

در کابین این خودرو می‌توان یک صفحه نمایش با چند نمایشگر بزرگ اشاره کرد که باعث شده حس مدرن بودن و آینده‌نگری را در آن مشاهده کرد. چری آریزو 5 جی تی مجهز به یک فرمان چند کاره با کف تخت سه پره و اسپرت مانند است که با اهرم دنده ترکیب زیبایی را به وجود آورده و متناسب با سلیقه مصرف کنندگان جوان خواهد بود.

اما به قوای محرکه و مشخصات فنی این سدان جذاب چینی می‌رسیم. آریزو 5 جی تی مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ است و می‌تواند حداکثر 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مجموع نیروی محرکه توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.