قیمت لاماری ایما

قیمت لاماری ایما اعلام شد؛ شاسی بلند جدید بازار ایران

قیمت لاماری ایما توسط شرکت آرین پارس موتور برای بازار ایران مشخص شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا می‌شویم.

شرکت آرین موتور در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ به شکل رسمی از شاسی بلند جدید خود با نام لاماری ایما پرده برداشت. این خودرو که نسخه ایرانیزه شده خودرو چینی دانگ فنگ T5 ایوو محسوب می‌شود به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی (کد 4A95TD) مجهز شده است؛ پیشرانه‌ای که از سیستم پیشرفته تزریق سوخت مستقیم GDI بهره می‌برد و می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

قیمت لاماری ایما

طبق اطلاعات منتشر شده، یک گیربکس 7 سرعته دوال کلاچ از نوع تر (سری W) نیز وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارد. چنین قوای محرکه‌ای باعث شده تا این شاسی بلند چینی بتواند ظرف مدت 9.5 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین لاماری ایما در شرایط استاندارد به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود 5.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

قیمت لاماری ایما در اردیبهشت ۱۴۰۱

قیمت لاماری ایما

شرکت آرین پارس موتور با انتشار بیانیه‌ای قیمت رسمی شاسی بلند لاماری ایما را 989 میلیون تومان برای اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام کرد. همچنین طبق گفته این خودروساز بخش خصوصی، نخستین سری از خودروهای لاماری ایما تولید شده در ایران توانستند پلاک ملی را دریافت کنند.

از تجهیزات ایمنی لاماری ایما می‌توان به سنسور دنده عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، دوربین ثبت وقایع، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل خودرو در سرازیری، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، اتو هلد، ترمز پارک برقی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، جدیدترین نسخه سیستم ترمز ضد قفل و شش کیسه هوای ده نقطه‌ای اشاره کرد.

قیمت لاماری ایما

علاوه بر این، شاسی بلند لاماری ایما در بخش داخلی نیز به کابینی با سبک طراحی مینیمال مجهز شده و در هنگام ورود به کابین شاهد نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای نمایش اطلاعات و سیستم‌های سرگرمی هستیم؛ این نمایشگر تا پشت فرمان را پوشانده و نیمه دوم آن وظیفه نمایش نشانگرهای سرعت را بر عهده دارد.