کمپانی خودروسازی چینی هن تنگ

کمپانی خودروسازی چینی هن تنگ رسما ورشکست شد

ماجرای ورشکستگی کمپانی خودروسازی چینی هن تنگ توسط برخی از منابع چینی رسماً تأیید شد. داستان ورشکستگی این شرکت را در ادامه بخوانید.

شرکت‌های خودروسازی چینی با وجود تلاش و پشتکاری که دارند گاها دچار مشکلاتی نظیر ورشکستگی می‌شوند. طبق آنچه برخی از رسانه‌های چینی منتشر کرده‌اند، به نظر می‌رسد یکی از شرکت‌های خودرویی این کشور به نام هن تنگ اتو ورشکست شده و این اتفاق مهم تا پیش از 25 آوریل محقق خواهد شد.

عاقبت تلخ کمپانی خودروسازی چینی هن تنگ

آن‌طور که برخی منابع گفته‌اند قرار است در فاز اولیه، این کمپانی با قیمت پایین به شرکت گریت وال موتورز واگذار شود، بلکه آنها بتوانند این شرکت خودروسازی را احیا کنند. تا این لحظه شرکت گریت وال موتورز هیچ‌گونه واکنشی نسبت به خرید فاز اولیه هن تنگ نشان نداده‌اند و به نظر می‌رسد همچنان در حال فکر کردن به این موضوع هستند.

لازم به ذکر است که گروه خودروسازی هن تنگ اتوموبیل در سال 2013 تأسیس شد و نمایندگی اصلی آنها در شهر وانگ گندانگ واقع شده است. این شرکت با سه سهامدار اداره می‌شود که عبارتند از: شرکت لانتو اتوموبیل با 61.62 درصد سهام، مرکز صنعت انرژی‌های نوین شانگراو هن تنگ با 29.98 درصد سهام و شانگراو تنگجون تکنولوژی با 8.4 درصد سهام.

خودروی هن تنگ

در تاریخ 11 آوریل متاسفانه این شرکت دچار تغییر و تحولات تجاری ناخوشایندی شد که منجر به شکست این کمپانی گردید. این تغییر ناخوشایند، واگذاری سهام شاگراو تنگجون تکنولوژی به لانتو بود. بنابراین با این اوصاف و با خریداری سهام این شرکت، لانتو 70 درصد سهام شرکت را در اختیار گرفت. این در حالی بود که سهم هن تنگ همچنان همان 30 درصد باقی ماند و تغییری نکرد.

گفتنی است که گروه خودروسازی هن تنگ یکی از شش خودروساز برتر شهر شانگراو است که سرمایه کلی آن 13.7 میلیارد یوان بوده و به کمک دو پایگاه اصلی خودروسازی‌اش می‌تواند سالیانه حدود 350 هزار خودرو به تولید برساند. کارخانه فاز اول هن تنگ می‌تواند با سرمایه محلی 3.7 میلیارد یوان در سال، 150 هزار خودرو تولید کند. کارخانه فاز دوم نیز مجموعاً 10 میلیارد یوان سرمایه خواهد داشت و 200 هزار دستگاه در سال تولید خواهد کرد.

سال 2020 بود که کارکنان این شرکت به علت تأخیر در پرداخت دستمزدهایشان از هن تنگ شکایت کردند و همین خبر ناگوار باعث شد تا سلسله اخبار کذب درباره تعطیلی کارخانه و گروگذاری تجهیزات آن به گوش برسد. بنابراین در نهایت دستمزدها نیز به تعویق افتاد.

خودروی هن تنگ

یک سال بعد نیز گریت وال موتورز در حساب کاربری رسمی خود در وی چت خبر از استقرار پایگاه تولید خودرو و قطعات در ناحیه توسعه اقتصادی و فناوری شانگراو داد. این شرکت خودروسازی هم اکنون صاحب فاز دوم هن تنگ است و گفته می‌شود که فاز اول را نیز تصاحب می‌کند.

متاسفانه کارمندانی که در هن تنگ مشغول به کار بوده‌اند مدت‌هاست به دنبال شغل هستند و بسیاری از آنها نیز استعفا داده‌اند. بخشی از کارکنان نیز به خاطر دریافت خسارت و دستمزدهای باقی مانده‌شان در این شرکت مانده‌اند. حسابرسی‌های داخلی شرکت نشان می‌دهد که دیگر هیچ امیدی برای بازگشت هن تنگ به عرصه خودروسازی وجود ندارد و به احتمال زیاد تاریخ دقیق ورشکستگی را 25 آوریل اعلام کرده‌اند. در حال حاضر مشخص نیست که تکلیف کارکنان این خودروسازی چه می‌شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*