باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی

واکنش شدید سازمان استاندارد به باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی

ماجرای باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادف زنجیره‌ای بهبهان باعث واکنش شدید رئیس سازمان استاندارد شده است. جزئیات را در ادامه بخوانید.

بازار خودروی داخلی همچنان پر رونق، اما بی‌کیفیت دنبال می‌شود و تا به امروز هیچ اقدام خاص و جدی در این باره صورت نگرفته است. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرده است که باید هر چه سریع‌تر روند تولید خودروهایی که با پلتفرم پراید راهی بازار می‌شوند، متوقف شود.

وی علت تصادف زنجیره‌ای بهبهان و آسیب دیدن مسافران را باز نشدن ایربگ برخی از خودروها عنوان کرد و با محکوم کردن روند فعلی تولید خودرو اظهار داشت که از این به بعد بحث نظارت بر کیفیت خودرو را با جدیت دنبال می‌کنیم، چرا که خوب می‌دانیم صبر مردم تمام شده است.

باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی نشانه بی کیفیتی تولیدات است

به گفته مهدی اسلام پناه، دور از ذهن است اگر بخواهیم بگوییم که در سال جاری می‌توانیم خودرویی تولید کنیم که بتواند در هر صد کیلومتر تنها 4 لیتر بنزین مصرف کند و از طرفی نمی‌توانیم سوخت با کیفیت و استانداردی به دست مردم برسانیم. در سال جاری خوشبختانه تست تصادف به مرور اجباری می‌شود و اسلام پناه وعده داده دنباله این موضوع را خواهد گرفت.

باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی

رئیس سازمان استاندارد توضیح می‌دهد که با تولید فناورانه و قطع شدن دست مافیای خودروسازی کشور، روند تولید خودرو در ایران بهبود خواهد یافت. به گفته وی مدت زمان اعتبار نشان استاندارد برای خودروسازان دو سال بوده و هم‌اینک این مدت به یک ماه کاهش یافته تا تمام اعمال آنها زیر ذره‌بین سازمان قرار بگیرد.

از طرفی از خودروسازان تعهد گرفته شده تا اگر سرنشینان یک خودرو که از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نیست دچار سانجه شوند و آسیبی ببینند، مدیران عالی‌رتبه آن باید خسارت بپردازند و حقوق آسیب‌دیدگان را ادا کنند. به گفته مهدی اسلام پناه، او با واردات خودروی استاندارد موافق است، چرا که می‌تواند موجب ایجاد رقابت در میان خودروسازان داخلی و نهایتا بهبود کیفیت تولیدات شود. وی در ادامه افزود:

دولت، مجلس، مردم و شورای نگهبان همه با واردات خودرو موافق هستند، اما چند نفر مخالف‌اند که نمی‌دانم از کجا هستند!

باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی

به گفته این مقام مسئول، تلاش شده تا دستورالعمل‌هایی که در دست شرکت‌های مافیایی بوده به عدالت نزدیک‌تر شوند. کار نظارت بر این شرکت‌ها و آزمایشگاه‌ها به سازمان استاندارد برون‌سپاری شده، اما وجود رابطه میان خودروسازان و ناظران فسادبرانگیز است.

پلیس راهور ناجا معتقد است مسئله بی‌کیفیتی خودروهای داخلی مدت‌هاست که وجود دارد و در تمام این مدت پلیس راهور ناجا نیز در صحنه‌های مختلف تصادفات حضور داشته و از نزدیک با کیفیت بد خودروهای داخلی آشنا است؛ اما چرا برخی طی ماه‌های اخیر انتقادات خود را شروع کرده‌اند؟ اسلام پناه در این باره توضیح می‌دهد:

این منتقدان وظایف 18 گانه‌ای داشتند که باید انجام می‌دادند. مثلا پلیس اگر حرفی در زمینه کیفیت خودروها دارد، چرا زمانی که استاندارد به عنوان تنها سازمان فنی وارد میدان شده و عملیاتی را شروع کرده آدرس اشتباه می‌دهند؟

رئیس سازمان استاندارد در ادامه افزود نظر دولت سیزدهم این است که از بنگاه‌داری در حوزه خودرو خارج شود و در بحث نظارت، ورود جدی‌تری داشته باشد. چرا که می‌دانیم صبر مردم تمام شده و به همین علت در بحث کیفیت خودروها دیگر کوتاه نخواهیم آمد.

باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی

وی در ادامه به تصادف زنجیره‌ای بهبهان اشاره کرده و می‌گوید در این زمینه نمی‌توان از هیچ خودروسازی دفاع کرد، زیرا ایربگ خودروها باز نشده و امکان ندارد خودرویی که ایربگ ندارد به جای خودروی ایربگ‌دار عرضه شود و همان هم با احتمال و اما و اگر باز شود.

رئیس سازمان استاندارد در پایان نیز توضیح داد برخی از خودروهایی که با پلتفرم پراید تولید می‌شوند از رده خارج خواهند شد، چرا که نمی‌توانند استانداردهای 85 گانه را رعایت کنند. او در همین راستا تأکید کرده تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از تولیدات فعلی از رده خارج می‌شوند و باید خودروهای مطابق با استاندارد روز دنیا جایگزین آنها شوند. خودروهای مد نظر شامل انواع سواری، اتوبوس درون شهری و برون شهری، کامیون، کامیونت و وانت خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*