تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ پرو

این تصاویر نشان می‌دهد آیفون ۱۴ پرو حاشیه نمایشگر باریک‌تری خواهد داشت

تصاویر شماتیک جدیدی که از گوشی آیفون ۱۴ پرو اپل – Apple iPhone 14 Pro منتشر شده، نشان دهنده کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر آن است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها و شایعات به منتشر شده، اپل در نهایت تغییری اساسی در طراحی خانواده آیفون 14 پیاده خواهد کرد. پس از سال‌ها استفاده از طراحی آیفون ایکس و تنها کمی تغییر جزئی روی عرض ناچ بالای نمایشگر سری آیفون ۱۳ نسبت به نسل‌های گذشته، این کمپانی در نهایت می‌خواهد این سبک طراحی را کنار بگذارد و برای گنجاندن دوربین سلفی و سخت افزار مورد نیاز Face ID از طراحی دیگری استفاده کند.

به تازگی رندرهای جدیدی مبتنی بر فایل‌های CAD منتشر شده که نشان می‌دهد اپل می‌خواهد حاشیه‌های اطراف نمایشگر در گوشی‌هایش را کاهش دهد. سال‌هاست صنعت گوشی‌سازی برای ارائه یک گوشی بدون حاشیه مطلق تلاش می‌کند، اما اپل همچنان به مسیر خودش ادامه می‌دهد. حالا به نظر می‌رسد اپل نیز می‌خواهد با پیروی از این راه، دنباله رو گوشی‌های اندرویدی باشد.

تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ پرو

به لطف این تصاویر شماتیک شما می‌توانید آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ پرو اپل را کنار یکدیگر ببینید و تغییرات آن‌ها را متوجه شوید. هرچند تفاوت بین حاشیه‌های اضافی کنار نمایشگر در این دو مدل ناچیز است، اما هر چه که باشد این تغییر ما را خوشحال خواهد کرد. تغییر ناچ بالای صفحه به حفره‌هایی روی صفحه برای میزبانی از سنسورها و دوربین سلفی نیز شکل متفاوتی نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارد و شاید خیلی آن را نپسندیم، ولی خوشبختانه کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه می‌تواند باعث افزایش وسعت فضای کار روی نمایشگر شود.

تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ پرو

آیفون ۱۴ پرو در سمت راست و آیفون ۱۳ پرو در سمت چپ

ما تا به حال چنین طراحی عجیب و غریبی را برای حفره روی صفحه ندیده‌ایم. یک حفره عریض شبیه به دکمه که یک حفره گرد کوچک‌تر در کنار آن قرار گرفته است. اگر گوشی را از کنار نگاه کنید، ترکیب این دو شبیه یک علامت تعجب است.

بیشتر بخوانید:

آیفون 14؛ مشخصات، مدل‌های مختلف، قیمت و هرآنچه که درمورد پرچمدار بعدی اپل می‌دانیم

هفته گذشته تصاویر رندر دیگری مبتنی بر فایل‌های CAD منتشر شد که طراحی iPhone 14 Pro اپل را نشان می‌داد. بر اساس آن تصاویر، پرچمدار جدید اپل ضخیم‌تر از نسل قبلی خواهد بود، اما عرض و وزن دستگاه بدون تغییر باقی خواهد ماند. بر اساس گزارش‌ها این خانواده در نسخه‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی عرضه می‌شود. آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس ارزان‌ترین نسخه‌های این سری هستند و دو مدل ۱۴ پرو و پرو مکس هم با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند. البته به خاطر داشته باشید که طبق شایعات، فقط دو نسخه پرو از این طراحی جدید بهره می‌برند و طراحی دو مدل معمولی و مکس، شبیه به سری آیفون ۱۳ خواهد بود. همچنین تراشه جدید A16 نیز فقط زیر قاب دو مدل پرو یافت می‌شود و مدل‌های ارزان‌تر همچنان از تراشه A15 استفاده می‌کنند. البته هیچ یک از این گزارش‌ها تأییدیه رسمی ندارند و ممکن است شایعه‌ای بیش نباشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*