سدان M7 از شرکت WM MOTOR

سدان برقی M7؛ شاهکار WM Motor با شعاع حرکتی 700 کیلومتر از دیار چین

سدان M7، یک خودرو برقی از شرکت WM Motors است که با شعاع حرکتی 700 کیلومتری و قابلیت‌های پیشرفته‌ی رانندگی خودکار، می‌‌خواهد در برابر دیگر خودروهای الکتریکیِ آمریکایی و اروپایی، قد علم کند.

ابر شرکت‌های چینی، روز به روز بزرگ‌تر می‌شوند و معمولا بازار خودروهای برقی را به عنوان هدف‌های سرمایه گذاری خود در نظر می‌گیرند. برند WM Motor هم با سرمایه گذاری غول های چینی یعنی بایدو (Baidu) و تسنت (Tencent) متولد شده اما خودش جزو زیرمجموعه‌های شرکت Weltmeister محسوب می‌شود. حال که با این شرکت شانگهایی آشنا شدیم، وقت آن رسیده که به معرفی جدیدترین محصول آن‌ها بپردازیم.

فهرست مطالب:

معرفی سدان M7 شرکت WM Motors

سدان M7 از شرکت WM MOTOR

تقریبا اوایل سال 2021 میلادی بود که اولین تصاویر از رندرهای سدان M7 منتشر شد. عجیب‌ترین قسمت طراحی این خودرو، به سقف سدان M7 مربوط می‌شود؛ یعنی جایی که دو دوربین و یک سنسور لیدار را می‌بینیم. این تکنولوژی، قرار است به زودی با تمام خودروهای برقی ترکیب شود و در حال حاضر، نیسان جزو پرچمداران این طراحی محسوب می‌شود.

طراحی ظاهری با سقفی عجیب

سدان M7 از شرکت WM MOTOR

همه ما می‌دانیم که اصول آیرودینامیک، چقدر در طراحی خودروهای برقی اهمیت دارد. پس مهندسین چینی برای طراحی سدان M7 به سراغ طرح‌های خودرو مفهومی Weimar Maven رفتند. این خودرو از یک بدنه‌ی تقریبا یکدست بهره می‌برد که کوچکترین برجستگی را تحمل نمی‌کند. به همین علت، دستگیره‌های درب خودرو هم به صورت «پاپ آپ» طراحی شده‌اند تا یکپارچگی چهره سدان M7 حفظ شود.

سدان M7 از شرکت WM MOTOR

اما جالب‌ترین قسمت چهره‌ی آن، به سنسور لیدار ‌و دوربین‌های سقفی خودرو مربوط می‌شود. بر روی سقف سدان برقی M7 می‌توانید دو دوربین و یک سنسور لیدار (به طور دقیق RoboSense solid-state lidar M1) را پیدا کنید که تقریبا بالاترین سطح از تکنولوژیِ دنیای خودروهای برقی و فناوری رانندگی خودران هستند. هرچند که شاید در نمای اول فکر کنید که این وسایل، به نوعی باعث افزایش درگ خودرو و مقاومت آن در برابر باد می‌شوند اما WM Motor تضمین می‌کند که هر سه این قطعات، با بالاترین سطح آیرودینامیکی ساخته شده‌اند.

ترکیب آینده با تکنولوژی رانندگی خودکار

سدان M7 از شرکت WM MOTOR

اما می‌دانیم که همین سه قطعه برای یک سیستم رانندگی خودکار، کافی نیست. شرکت WM Motor به همین منظور 32 سنسور مختلف را در بدنه‌ی خودرو جای داده است. مهم‌ترین اجزای این سنسورها و دوربین‌ها، شامل سه سنسور سوپر ویژن لیدار با قابلیت زوم اتوماتیک و 7 دوربین هشت مگاپیکسلی می‌شوند. باقی سنسورها هم دقیقا همان سنسورهای رادار 360 درجه خودروهای معمولی هستند اما سدان برقی M7، یک تفاوت بزرگ دارد. تمامی این سنسورها و دوربین‌ها، به 4 پردازنده قدرتمند انویدیا Orin X متصل شده‌اند که می‌توانند به صورت لحظه‌ای و بلادرنگ، یک نمای 360 درجه را خلق کنند. به بیان ساده، قدرت پردازشی این پردازنده‌ها، به 1016 تریلیون عملیات در ثانیه می‌رسد.

طراحی داخلی ساده اما کارآمد و زیبا

سدان M7 از شرکت WM MOTOR

همه‌ی ما قبول داریم که فعلا عمر دکمه‌های فیزیکی در کابین خودروها، به سر نرسیده است. اما احتمالا WM Motor این گونه فکر نمی‌کند! به همین دلیل است که آن‌ها، کابین سدان برقی M7 را با نام «اتاق بدون دکمه» (zero-button) معرفی کرده‌اند. در واقع فقط یک صفحه نمایش دیجیتالی دایره‌ای شکل در وسط داشبورد قرار دارد که می‌تواند کنترل همه‌ی اجزای کابین را بر عهده داشته باشد و با رابط کاربری فوق‌العاده خود، حس گیج شدن را منتقل نخواهد کرد. همچنین دکمه‌های روی فرمان هم همگی دیجیتالی هستند.

سدان M7 از شرکت WM MOTOR

در ادامه به نمایشگر بزرگ 22 اینچی Dual Screen کابین می‌رسیم که از پشت فرمان تا وسط داشبورد، امتداد پیدا کرده و در کنار دو نمایشگر دیجیتالی که برای ردیف عقب خودرو تعبیه شده‌ است، یک کابین به روز را خلق کرده. سادگی اتاق خودرو، به ما اجازه نمی‌دهد که بیشتر از این در مورد آن صحبت کنیم. واقعا هر چیزی که هست و نیست، در عکس‌ها دیده می‌شود و به توضیح اضافه، نیازی ندارد!

موتورهای الکتریکی به همراه شعاع حرکتی 700 کیلومتر

سدان M7 از شرکت WM MOTOR

سدان برقی M7 از نسل سوم موتورهای الکتریکی تطبیقی ساخت شرکت WM Motor بهره می‌برد. البته هنوز قدرت واقعی این موتورها مشخص نیست اما گفته می‌شود که M7، از سه موتور الکتریکی نیرو خواهد گرفت پس می‌توان گفت که با یک خودرو AWD طرف خواهیم بود. همچنین می‌دانیم که مصرف انرژی این موتورها، به کمتر از 14 کیلو وات ساعت در هر 100 کیلومتر می‌رسد که به لطف تست‌های موسسه NEDC، شعاع حرکتی 700 کیلومتری را هدیه می‌دهند. با توجه به این اعداد، می‌توان حدس زد که با پکیج باتری‌های 90 تا 100 کیلو وات ساعتی را در این خودرو خواهیم دید.

همچنین در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت آن وجود ندارد ولی از آن جایی که چینی‌ها، این خودرو را رقیب اصلی تسلا مدل 3 و مدل Y معرفی کرده‌اند، باید برچسب قیمت 45 تا 55 هزار دلار را برای آن در نظر گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*