قایق وایکینگ ها

قایق وایکینگ ها در نروژ از زیر خاک بیرون آمد؛ اسرار آیین تدفین عجیب وایکینگی برملا شد

به طرز غیرمنتظره‌ای، باستان‌شناسان موفق شدند یک قایق متعلق به وایکینگ ها را از اعماق زمین در نروژ کشف کنند که منجر به افشای رازهای جالبی شد.

باستان شناسان اخیرا یک قایق متعلق به وایکینگ ها را که احتمالا مربوط به بقایای یک خاندان سلطنتی یا دیگر اشراف و مربوط به 500 تا 1000 سال پیش است در نزدیکی شهر Kvinesdal در جنوب غربی نروژ یافته‌اند.

بنابر تخمین اولیه این قایق باید مربوط به دوره زمانی رونق جامعه وایکینگی باشد که با انجام حملات متعدد، گسترش قلمروها و یافتن مناطق جدید توامان بوده است.

کشف دفینه قایق وایکینگ ها

باستان‌شناسان این دفینه منحصر به فرد را در زمان انجام یک بررسی راداری زمینی قبل از ساخت جاده در آن منطقه کشف کردند. این تجهیزات راداری خاص، امواج رادیویی را به اعماق زمین می‌فرستند و تصویر دقیقی از آنچه زیر زمین است مانند همین قایق وایکینگی به محققان می‌دهند که در تشخیص ساختار آن‌ها موثر است.

جانی کائوسوویچ باستان‌شناس موسسه تحقیقات میراث فرهنگی نروژ (NIKU) که این بررسی را انجام داده گفته که بررسی راداری نشان از طول 26 تا 30 فوتی (8 تا 9 متر) قایق دارد و از آنجایی که حفاری دقیقی تاکنون انجام نشده باستان‌شناسان اطلاعات کمی درباره محتویات قایق دارند.

قایق وایکینگ

با وجود این کائوسوویچ گفته که نخبگان جامعه و اشراف‌زادگان جامعه وایکینگی معمولا در سازه‌های قایق شکل دفن می‌شده‌اند و اشاره کرده که دفینه فعلی ممکن است شامل یک یا چند نفر باشد. کائوسوویچ با تاکید بر اینکه ممکن است چیزی زیادی از خود قایق برجا نمانده باشد گفته:

خاک این منطقه به هیچ‌وجه برای حفظ مواد آلی مناسب نیست و در نتیجه احتمالا در حال حاضر فقط میخ‌ها و دیگر بخش‌های فلزی سالم‌ مانده‌اند.

فرانس آرن هدلاند استایلگار، باستان‌شناسی که بر روی کشفیات جدید کار می‌کند گفته که احتمال دارد این قایق دقیقا پیش از مراسم تدفین ساخته شده باشد و با تاکید بر اینکه بخشی عمده روش تدفین در عصر وایکینگ‌ها در این بخش از اسکاندیناوی روش دفن قایق بوده است می‌گوید:

قبرهای قایقی نشان از یک مراسم تدفین ویژه دارد که در عصر وایکینگ‌ها و در بسیاری از سکونتگاه‌های ساحلی،‌ چه در داخل و چه خارج از مرزهای نروژ وجود داشته است.

کائوسوویچ همچنین می‌گوید که بررسی راداری همچنین چند قبر منفرد دیگر را کشف کرده که ممکن است حتی از دفینه قایقی قدیمی‌تر باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*