نتایج جستجوی گوگل

حذف شماره تلفن و آدرس کاربران از نتایج جستجوی گوگل ممکن شد

گوگل می‌خواهد برای حفظ امنیت هر چه بیشتر کاربرانش، شماره تلفن، آدرس و دیگر اطلاعات محرمانه آن‌ها را از نتایج جستجوی گوگل حذف کند.

جستجو کردن در گوگل به همان اندازه که مفید است، می‌تواند آزاردهنده نیز باشد. به طور مثال شما می‌توانید با جستجو کردن از داغ‌ترین مباحث روز مثل خرید توییتر توسط ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار و یا آخرین اطلاعات به بیرون درز کرده از آیفون ۱۴ اپل مطلع شوید. اما گاهی اوقات هم یک فرد می‌تواند با استفاده از این موتور جستجو اطلاعات محل سکونت، شماره تلفن و یا دیگر اطلاعات مهم شما را به دست بیاورد. به همین خاطر است که غول جستجوی جهان به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی مهم خود را از نتایج جستجوی گوگل حذف کنند.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرده است که از همین حالا، کاربران علاوه بر اطلاعات حساب بانکی و شماره کارت بانکی خود، قادر به حذف دیگر اطلاعات مهم شخصی خود مثل شماره تلفن، آدرس ایمیل یا آدرس فیزیکی خود در نتایج جستجوی گوگل هستند. اما غول جستجوی جهان به همین بسنده نکرده است. برای محافظت از شما در برابر دزدی و کلاهبرداری، شما می‌توانید اطلاعات مهم دیگری مثل اعتبارنامه‌های محرمانه ورود به سیستمتان را اگر در نتایج جستجوها به نمایش درمی‌آیند، حذف کنید.

گوگل: نتایج جستجوی گوگل همه‌ی وب نیست

اما نباید انتظار داشته باشید که گوگل فوراً تمام داده‌های درخواستی شما را حذف کند. وقتی یک درخواست حذف ارسال می‌شود، این کمپانی ابتدا تمام محتوای صفحه وب را بررسی می‌کند تا اطمینان پیدا کند دیگر اطلاعات مرتبط با شما مثل مقالات خبری حذف نشود. به خاطر داشته باشید که حذف محتوا از نتایج جستجوهای این موتور جستجو به معنای حذف کامل آن‌ها از روی اینترنت نیست. همانطور که گوگل هم اشاره می‌کند، اگر می‌خواهید اطلاعاتی مربوط به شما به طور کامل از روی وب حذف شود، باید مستقیماً با مسئولان وب‌سایت منتشر کننده آن صحبت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*