اولین شهر شناور جهان

اولین شهر شناور جهان؛ تجربه زندگی بر روی آب چگونه خواهد بود؟

اولین شهر شناور جهان به زودی در بندر بوسان کره جنوبی ساخته خواهد شد و می‌تواند یک جاذبه گردشگری فوق‌العاده باشد؛ اما زندگی روی آب چگونه خواهد بود؟

همیشه وقتی صحبت از شهری غرق در آب می‌شود، تصویر ونیس ایتالیا به ذهن افراد مختلف می‌رسد. در این شهر ساختمان‌ها روی زمین بنا شده‌اند؛ اما لاین‌ها و خیابان‌هایی مملو از آب بین آنها قرار دارند. هرچند که به زودی این تصویر تغییر خواهد کرد و یک شهر کاملا پایدار، شناور و سرزنده جای آن را خواهد گرفت. این شهر جدید کاملا روی آب ساخته خواهد شد.

بوسان میزبان اولین شهر شناور جهان خواهد بود

اولین شهر شناور جهان 

شاید در نگاه اول چنین ایده‌ای غیر واقعی به نظر برسد، ولی این شهر از آنچه فکر می‌کنید به واقعیت نزدیک‌تر است. در واقع اخیرا از الگوی اولیه‌ شهر شناوری که قرار است در بوسان کره جنوبی ساخته شود، رونمایی شده است.

بوسان یک هاب دریایی به حساب می‌آید که در جایگاه ششم شلوغ‌ترین بندرهای جهان قرار دارد. به همین خاطر افزایش مدام سطح آب دریا‌ها می‌تواند روزی برای این بندر به یک فاجعه ختم شود. در واقع تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح آب دریاها مسئولان بوسان را به ساخت یک شهر شناور ترغیب کرده‌‌اند.

اولین شهر شناور جهان

دولت کره جنوبی چند سال پیش این پروژه را با همکاری سازمان ملل متحد و شرکت طراحی Oceanix آغاز کرد و حالا شاهد انتشار رندرهای کاملا واضحی از آینده این شهر هستیم. این تصاویر واقعا حیرت‌انگیز و زیبا هستند و اگرچه بسیار مدرن به نظر می‌رسند، اما در تنها چند سال به واقعیت تبدیل خواهند شد.

به گفته Oceanix، این شهر ظرفیت میزبانی از ۱۲ هزار نفر را خواهد داشت و می‌توان در آينده نیز آن را برای پشتیبانی از ۱۰۰ هزار نفر گسترش داد. اولین شهر شناور جهان از چندین پتلفرم تشکیل خواهد شد که به واسطه مجموعه‌ای از پل‌ها به همدیگر متصل می‌شوند. این قسمت‌ها نیز به  چندین بخش مختلف تقسیم خواهند شد که شامل ساختمان‌های اجاره‌ای، بخش مسکونی و ساختمان‌های پژوهشی می‌شوند.

اولین شهر شناور جهان

ساختمان‌های این شهر از طراحی مدرنی بهره می‌برد و بین آنها نیز فضای زیادی وجود خواهد داشت. با وجود این، خبری از آپارتمان‌های بلند نخواهد بود. در نمونه اولیه شاهد حجم زیادی از فضای سبز، غرفه‌های خیابانی، فروشگاه‌ها و مناطق تفریحی هستیم که  قرار است در منطقه‌ای به مساحت ۶۲۷۲۶ متر مربع ساخته شوند.

تمامی آب استفاده شده در اولین شهر شناور جهان در همان جا تصفیه و مجددا استفاده خواهد شد. همچنین شهروندان برای تامین انرژی مورد نیاز خود نیز از پنل‌های خورشیدی استفاده خواهند کرد. این پنل‌ها روی سقف خانه‌ها و به صورت شناور روی دریا قرار خواهند داشت. شرکت طراح اعلام کرده است که افراد می‌توانند در این شهر رانندگی کنند؛ اما برای حفاظت از محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن هوا، فقط محدود به وسایل نقلیه الکتریکی خواهند بود.

اولین شهر شناور جهان

همچنین هم‌بنیان‌گذار این شرکت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هزینه ساخت اولین شهر شناور جهان حدود ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود و اولین بخش‌های آن نیز سال ۲۰۲۵ آماده خواهند شد. هرچند که مشخص نیست چه زمانی افراد قادر به خرید خانه و نقل مکان به آنجا خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*