دلفین های جنگی ارتش روسیه

دلفین های جنگی به ارتش روسیه می‌آیند

در ادامه نبرد ادامه‌دار میان روسیه و اوکراین،‌ کرملین تصمیم گرفته تا از دلفین های جنگی ارتش روسیه برای اهداف گوناگونی استفاده کند.

کرملین اخیرا تصمیم گرفته تا از واحد دلفین های جنگی ارتش روسیه در جریان نبرد با اوکراین بنابر ضرورت جنگی استفاده کند اما این اولین بار نیست که پستانداران دریایی توسط ارتش روسیه به کار گرفته می‌شوند.

روسیه واحد دلفین های جنگی آموزش دیده خود را برای حفاظت در نزدیکی یکی از پایگاه‌های دریایی خود در دریای سیاه مستقر کرده است. نیروی دریایی ایالات متحده نیز با تکیه بر تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده توسط شرکت خصوصی فضایی Maxar، به کارگیری تاکتیک دفاع زیر آب توسط روس‌ها را تایید کرده است.

تصاویر مورد اشاره دو دلفین را نشان می‌دهد که در ورودی بندر سواستوپول، محل استقرار ناوگان دریایی ارتش روسیه در دریای سیاه مستقر شده‌اند و ممکن است محافظانی در برابر غواضانی باشند که قصد ورود به پایگاه دریایی روسیه را دارند.

استفاده از دلفین های نظامی در ارتش روسیه

استفاده از دلفین های نظامی شاید موضوع عجیبی به نظر برسد اما در واقع روسیه سابقه استفاده از پستانداران دریایی با هدف دفاع نظامی را پیش از این هم داشته است. در طول جنگ سرد، روسیه از دلفین‌های آموزش دیده برای حفاظت از منابع خود در برابر غواضان دشمن، شناسایی زیردریایی‌ها و محافظت از کشتی‌ها استفاده می‌کرد که بخشی از برنامه پستانداران دریای نیروی دریایی شوروی محسوب می‌شد.

گرچه با فروپاشی شوروی دلفین‌ها به اوکراین منتقل شدند، در جریان الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 بود که بار دیگر نیروی دریایی ارتش روسیه کنترل واحد دلفین های جنگی را در اختیار گرفت.

دلفین های ارتش روسیه

در اقدامی مشابه نیروی دریایی ایالات متحده نیز از زمان جنگ ویتنام استفاده از دلفین‌ها، نهنگ‌ها و شیرهای دریایی را برای جستجوی اشیا زیر آب و گشت‌زنی در مناطق ممنوعه و خطرناک آغاز کرد.

اخیرا و با استفاده از برخی تصاویر ماهواره‌ای حتی تایید شده که روسیه در جریان جنگ سوریه و در اواخر سال 2018 از واحد دلفین های جنگی در نزدیکی پایگاه دریایی طرطوس استفاده کرده است.

در آپریل 2019 هم ماهی‌گیران نروژی یک نهنگ را رویت کردند که در اطراف کشتی‌ آن‌ها گشت می‌زد و می‌کوشید تسمه‌ها و طناب‌های آن را بکشد. به گزارش گاردین این نهنگ احتمالا از اعضای نیروی دریایی روسیه بوده که بعد از ماموریت خود سرگردان شده اما هنوز آموزش‌های خود را فراموش نکرده بوده است.

برخی پستانداران دریایی بسیار باهوش هستند و به طور خاص دلفین‌ها ضمن توانایی یادگیری برخی ترفندهای پیچیده، توان خاصی در حل مسائل دارند. به طور مشابه نهنگ‌ها هم توانایی‌های ذهنی پیشرفته‌ای دارند که استفاده از آن‌ها برای مقاصد نظامی را ساده‌تر می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خاک تو سر دلفینا
    شما دیگه چرا
    شمارم اغوا کرد ؟😂

  2. اینا همش جنگ تبلیغاتی هستش مثل همون علامت z و غیره

    روسیه هیچی نیست ، جز یک دستگاه دروغ پراکنی و خالی بندی در عمل ثابت کرد همش باد هواست