نسخه هندی وان پلاس 10 پرو

نمره ناامید کننده‌ی دوربین وان پلاس 10 پرو در DxOMark؛ پایین‌تر از شیائومی می 10 پرو

گوشی پرچمدار وان پلاس 10 پرو عملکرد به شدت ناامیدکننده‌ای را در تست‌های دوربین DxOMark داشته است. دوربین OnePlus 10 Pro در این تست‌ها پایین‌تر از شیائومی می 10 پرو جای گرفته است.

این روزها این طور به نظر می‌رسد که که شرکت وان پلاس، با روزهای اوجش فاصله گرفته باشد. اخباری درباره انفجار گوشی های این شرکت به گوش می‌رسد و پرچمدارانش دیگر مثل گذشته قدرتمند ظاهر نمی‌شوند. به تازگی نیز دگزومارک دوربین گوشی وان پلاس 10 پرو را بررسی کرده و نتایج این بررسی، به هیچ وجه برای وان پلاس و طرفداران این برند خوشحال‌کننده نیست.

نتایج DxOMark دوربین گوشی وان پلاس 10 پرو

وان پلاس 10 پرو

دوربین گوشی‌های پرچمدار شرکت وان پلاس با توجه به قیمتشان در گذشته عملکرد خوبی داشتند و گاهی جزو نقاط قوت گوشی‌های این شرکت محسوب می‌شدند. با این حال عملکرد دوربین گوشی وان پلاس 10 پرو، از زمان عرضه مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته و نتایج DxOMark هم نشان می‌دهد عملکرد دوربین OnePlus 10 پرو، به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکرده است.

نکته قابل توجه درباره عملکرد دوربین پرچمدار وان پلاس، قابل قیاس نبودن آن با گوشی‌های قدرتمند امسال است. وان پلاس 10 پرو در تست‌های دگزومارک، به رتبه بیست و هفتم دست پیدا کرده است! این یعنی تقریبا تمام پرچمدارهای جدید در زمینه دوربین عملکرد بهتری از این گوشی دارند.

دوربین وان پلاس 10 پرو

عملکرد بهتر دوربین محدود به پرچم‌دارهای جدید نمی‌شود و حتی برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر مانند آیفون 12 پرو، می 10 پرو، ویوو ایکس 60 پرو پلاس و می 11 پرو شیائومی در زمینه دوربین، از OnePlus 10 Pro بهتر عمل می‌کنند.

طبق اعلام دگزومارک، عملکرد دوربین این گوشی وان پلاس در محیط‌هایی با نور در زمینه رنگ، به شدت ضعیف است و این مورد، یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف وان پلاس 10 Pro محسوب می‌شود. دوربین اولترا واید هم وضع خوبی ندارد و حتی در محیط‌هایی با نور مناسب، نمی‌تواند ویدئوهایی با جزئیات بالا ثبت کند. وایت بالانس هم در محیط‌هایی با نور کم مشکلاتی دارد.

با وجود ایرادات بزرگ، دوربین OnePlus 10 Pro می‌تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد

هر چند گوشی پرچمدار وان پلاس در زمینه دوربین مشکلات قابل توجهی دارد اما دگزومارک برخی از ویژگی‌های مثبت دوربین وان پلاس 10 پرو را نیز اعلام کرده است.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

برای مثال داینامیک رنج دوربین در روز و حتی محیط‌های سرپوشیده، بسیار خوب است. سطح جزئیات نیز در دوربین اصلی در شرایط نوری قابل قبول، کاملا مناسب است. مشکل نویز در بیشتر تصاویر و ویدئوهای ثبت و ضبط شده توسط دوربین این گوشی وان پلاس به هیچ وجه وجود ندارد. همچنین عملکرد دوربین تله فوتو قابل ستایش است. دوربین اصلی هم ویدئوها معمولا جزئیات خوبی دارند و وان پلاس در این بخش سربلند بیرون می‌آید.

در گجت نیوز بخوانید: چرا گوشی های سفید رنگ در بازار کم شده است؛ مدیر عامل وان پلاس توضیح می‌دهد

در هر حال فعلا این طور به نظر می‌رسد که وان پلاس، دیگر مانند سال‌های اخیر گوشی‌هایی با کیفیت به شدت بالا و قیمت منطقی تولید نمی‌کند. آیا با وجود مشکلات اعلام شده در زمینه دوربین، حاضرید وان پلاس 10 پرو را خریداری کنید؟ نظر خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*