پیش‌درآمد فیلم Hunger Games

پیش‌درآمد فیلم Hunger Games ؛ تاریخ انتشار، داستان و هرآنچه می‌دانیم

شرکت «لاینزگیت» ساخت نسخه‌ی پیش‌درآمد فیلم Hunger Games – بازی‌های گرسنگی را سال گذشته تایید کرد و در ادامه می‌توانید تاریخ انتشار، خلاصه داستان و دیگر اطلاعات منتشر شده از فیلم را مطالعه کنید.

پیش‌درآمد فیلم Hunger Games در راه است و سال آینده‌ شاهد اکران پنجمین قسمت از این مجموعه خواهیم بود؛ در این مطالب می‌توانید به اطلاعات منتشر شده از فیلم دسترسی پیدا کنید.

شرکت لاینزگیت در کنار انتشار ویدیویی کوتاه از «جان ویک 4» و «بی‌مصرف‌ها 4»، یک تیزر کوتاه از نسخه‌ی جدید «هانگر گیمز» را هم در اختیار مخاطبان قرار داد که ذوب شدن یخ‌های روی شاخه‌های درختان را به تصویر می‌کشد و ناگهان دو موجود طلایی ظاهر می‌شوند.

سپس با متنی روبرو می‌شویم که می‌گوید: «جهان کشف خواهد کرد که چه کسی پرنده‌ی آوازخوان و چه کسی مار است». این جمله به نام این نسخه‌ اشاره دارد، یعنی «بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها». در ادامه می‌توانید از تمامی اطلاعات منتشر شده از فیلم آگاهی پیدا کنید.

تاریخ اکران نسخه پیش‌درآمد فیلم Hunger Games

این فیلم در تاریخ «17 نوامبر 2023» (26 آبان 1402) به اکران سینماهای جهان در می‌آید. تاریخ اعلام شده، قطعی به نظر می‌رسد اما احتمال تأخیر خوردن آن هم وجود دارد که در این صورت، فیلم در فصل تابستان سال 2024 روی پرده خواهد رفت.

منبع اقتباسی

تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها براساس کتابی به همین نام نوشته‌ی «سوزان کالینز» ساخته می‌شود که در سال 2020 به چاپ رسید.

پیش‌درآمد فیلم Hunger Games

کالینز سه‌گانه‌ی اصلی هانگر گیمز را بین سال‌های 2008 الی 2010 عرضه کرد و به موفقیت‌های حیرت‌انگیزی دست یافت. ماجراهای این مجموعه‌ رمان نوجوانانه‌، در دنیایی «دیستوپیایی» و در کشوری به نام «پانم» رخ می‌دهد. طبق یکی از سنت‌های پانم، هر سال کودکان و نوجوانانی از ایالت‌های دوازده‌گانه‌ی این کشور به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و باید تا سر حد مرگ با یکدیگر مبارزه کنند. این مبارزات به صورت زنده برای طبقه‌ی ثروتمند پخش می‌شود و آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا تنها یک نفر زنده بماند.

قهرمان اصلی کتاب‌ها و نسخه‌های سینمایی، دختری به نام «کتنیس اِوِردین» است (با بازی «جنیفر لارنس»). او به جای خواهرش در این مسابقات شرکت می‌کند و در نهایت به یکی از رهبران نیروهای شورشی تبدیل می‌شود تا در مقابل نظام مستبد رئیس‌جمهور «کریلانوس اسنو» (با بازی «دونالد ساترلند») قرار بگیرد.

فیلم بازی‌های گرسنگی

همان‌طور که بالاتر هم اشاره شد، شرکت لاینزگیت این فیلم را سال گذشته معرفی کرده بود اما سروصدای زیادی برپا نشد. حالا با انتشار یک تیزر کوتاه، این مجموعه یک بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته است.

داستان فیلم در چه رابطه است؟

قهرمان اصلی فیلم، یک «کریلانوس اسنو» جوان و 18 ساله است که انتخاب می‌شود تا به یکی از شرکت‌کنندگان دوره‌ی دهم مسابقات هانگر گیمز، آموزش دهد. این شخصیت در سه‌گانه‌ی اصلی، یک دیکتاتور است اما در این نسخه‌ی پیش‌درآمد ما وجهه‌ی مهربان‌تر و ملایم‌تر این شخصیت را خواهیم دید و به بازی‌های گرسنگی از زاویه‌ی تازه‌ای می‌نگریم.

پیش‌درآمد فیلم Hunger Games

در رمان و احتمالاً فیلم، شاهد حضور خانواده‌ها و سمبل‌های آشنایی هم خواهیم بود، از خاندان «فلیکرمن» تا نشان «زاغ مقلد» و اینکه شعر «درختِ دار» که کتنیس آن را در قسمت سوم می‌خواند، چگونه به وجود آمد.

تیم بازیگری

لاینزگیت هنوز هیچ کدام از بازیگران فیلم را معرفی نکرده است اما به نظر می‌رسد که شاهد حضور جنیفر لارنس نخواهیم بود. اگر لارنس یکی از چهره‌های اصلی فیلم بود، شرکت سازنده سعی می‌کرد از او به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کند. ضمن اینکه اتفاقات فیلم، 60 سال قبل از سه‌گانه‌ی اصلی رخ می‌دهد و در آن دوران، کتنیس هنوز به دنیا نیامده بود. البته همیشه این امکان وجود دارد که او حضوری کوتاه و افتخاری در فیلم داشته باشد.

فیلم بازی‌های گرسنگی

از آن‌جایی که پیش‌تولید تقریباً به پایان رسیده و مراحل فیلم‌برداری به‌زودی آغاز خواهد شد، عجیب است که لاینزگیت علاقه‌ای به انتشار فهرست بازیگران نشان نداده است. در هر صورت، تا چند ماه آینده باید منتظر اعلام تیم بازیگری باشیم و باید دید نقش اصلی به چه کسی می‌رسد. همچنین می‌توان انتظار داشت که دونالد ساترلند در نقش اسنوی پیر، حضوری کوتاه و افتخاری در فیلم داشته باشد.

کارگردان و نویسندگان

ساخت این فیلم را «فرانسیس لارنس» برعهده خواهد داشت که تا پیش از این، «بازی‌های گرسنگی: اشتعال»، قسمت اول و دوم «زاغ مقلد» را جلوی دوربین برده است. از آنجایی که وی آشنایی کاملی با این مجموعه دارد، بهترین گزینه برای ساخت این پیش‌درآمد به حساب می‌آید. لارنس فیلم‌های دیگری همچون «کنستانتین» و «من افسانه‌ هستم» را نیز در کارنامه دارد.

در سوی دیگر، وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه برعهده‌ی «مایکل آرندت» خواهد بود که فیلم‌نامه‌ی اشتعال را هم نوشته است. او آثار دیگری همچون «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» و «فراموشی» را در کارنامه دارد و برای فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه‌ی اورجینال را به خانه برده است.

بازی‌های گرسنگی یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی چند سال اخیر بوده که مجموع فروش آن از مرز 3 میلیارد دلار عبور کرده است.

آیا منتظر اکران پیش‌درآمد فیلم Hunger Games هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*