جریمه گوگل روسیه

روسها 100 میلیون دلار پول زور از گوگل می‌گیرند

دادگاهی در روسیه گوگل را به پرداخت جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری محکوم کرده است. البته گوگل تاکنون از پرداخت این مبلغ امتناع کرده است؛ اما دلیل جریمه شدن گوگل توسط روسیه چیست؟

روسیه پس از درخواست‌های مکرر از گوگل برای پیروی از قوانین و محدودیت‌های این کشور، این شرکت آمریکایی را جریمه کرد. هرچند که گویا همچنان غول فناوری دنیا قصد ندارد به این درخواست‌ها تن دهد.

جریمه گوگل توسط روسیه

جریمه گوگل روسیه

دی ماه سال گذشته بود که خبر رسید یک دادگاه در مسکو جریمه‌‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری را به خاطر سرپیچی مکرر از حذف محتوای غیر قانونی (البته از نظر روسیه) برای گوگل در نظر گرفته است. پیشتر نیز گوگل در روسیه جریمه شده بود؛ اما این اولین بار است که چنین رقم بالایی به عنوان جریمه در نظر گرفته میشود.

در واقع مقامات روسی پیشتر به گوگل هشدار داده بودند که اگر به روند کنونی خود ادامه دهد، ملزم به پرداخت ۵ تا ۲۰ درصد از سود سالیانه خود از بازار روسیه خواهد شد. جالب است بدانید که این بزرگترین جریمه در نظر گرفته شده برای یک شرکت خارجی در روسیه است.

دادگاه Tagansky مسکو گوگل را تحت بند ۵ ماده ۱۳.۴۱ مقررات جرائم مدیریتی فدراسیون روسیه (تخلف مکرر از حذف اطلاعات توسط صاحبان منابع اینترنتی) مجرم تشخیص داده و از این شرکت خواسته بود تا تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ جریمه مربوطه را پرداخت کند. جالب اینجاست که دادگاه دیگری نیز گوگل را به خاطر عدم حذف محتوای ممنوعه از یوتیوب ۴۲ هزار دلار جریمه کرده است.

جریمه گوگل روسیه

ماه گذشته نیز شاهد جریمه ۱۵۴ هزار دلاری گوگل به خاطر مقاومت در برابر حذف محتوای ممنوع در روسیه بودیم. یوتیوب در سال ۲۰۲۲ به تنهایی ۵۱۰ هزار دلار جریمه شده؛ اما همچنان ۲۶۰۰ ویدیو مد نظر دولت روسیه را حذف نکرده است. روس‌ها در توضیح این جریمه‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهد جلوی انتشار مطالب کذب را در پلتفرم‌های گوگل بگیرند.

نظر به عدم پرداخت جریمه‌ های اعلامی توسط گوگل، مقامات روسیه اعلام کردند که از ۹ اردیبهشت ماه اقدامات لازم برای دریافت مبلغ اعلامی را آغاز کرده‌اند. با بررسی روند کنونی اتفاقات، می‌توان حدس زد  که گوگل در نهایت به جای حذف ویدیوها و محتوای مدنظر روسیه، مبلغ درخواستی را پرداخت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*