تراشه های مغزی ایلان ماسک

ایلان ماسک، 8.5 میلیارد از سهام تسلا را فروخت و به زخم توییتر زد!

ایلان ماسک این روزها به شدت درگیر خرید و فروش سهام است و پس از خرید سهام توییتر، بخش بزرگی از سهام تسلا را فروخت. ظاهرا دلیل این فروش، تامین بخشی از هزینه‌های خرید توییتر بوده است.

به نظر می‌رسد هر چند ماه یک بار، ایلان ماسک سراغ یک ایده جدید می‌روید. این شخصیت مدتی به دلیل سایبرتراک که یکی از عجیب‌ترین محصولات تسلا بود در صدر اخبار قرار گرفت. رویاهای ماسک درباره مریخ هم مدتی خبرساز شده بودند. اما این روزها، این چهره به دلیل خرید و فروش‌ عظیم سهام شرکت‌ها در صدر اخبار جای گرفته است. تازه‌ترین خرید و فروش سهام ایلان ماسک، مربوط به شرکت تسلا می‌شود. ایلان ماسک به تازگی 8.5 میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را فروخته تا به زخم توییتر بزند!

با این که ایلان ماسک چندی پیش اعلام کرده بود تنها 4 میلیارد دلار از سهام تسلا را برای خرید توییتر به فروش می‌رساند، آخرین اخبار نشان می‌دهند او در واقع چیزی حدود 8.5 میلیارد دلار از سهام شرکت Tesla را به فروش رسانده است.

روند فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند اولین فروش گسترده سهام تسلا توسط ایلان ماسک در روز بیست و ششم ماه آوریل اتفاق افتاده است. پس از این فروش گسترده نیز ماسک در روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم آوریل هم ادامه داشت و مدیرعامل تسلا، در واقع بخشی بزرگ از سهام خود را به فروش گذاشت.

منابع ما گزارش کردند او 9.6 میلیون سهم خود را به فروش گذاشته است. این یعنی با این فروش بزرگ، چیزی حدود 5.6 سهام او از تسلا، حالا در دست سرمایه‌گذاران دیگر است.

 

خرید توییتر توسط ایلان ماسک، یکی از بزرگ‌ترین معامله‌ها در تاریخ دنیای تکنولوژی بود. ایلان ماسک باید چیزی حدود 21 میلیارد دلار دیگر برای خرید توییتر جور کند. فروش سهام تسلا توانست 8.5 میلیارد دلار به حساب ایلان ماسک بریزد. با این حال تنها منبع سرمایه‌های ماسک، سهام تسلا نیست. بقیه سرمایه مورد نیاز برای خرید توییتر، باید از طریق منابع دیگری جمع‌آوری شود.گفته می‌شود این بیست و یک میلیارد دلار، از طریق سهام تامین می‌شود.

هیئت مدیره توییتر ایلان ماسک

او 163 میلیون سهم شرکت تسلا را در دست دارد و می‌تواند 100 میلیون سهم دیگر را نیز به دست بیاورد. ماسک می‌تواند بخشی از سهام شرکت اسپیس ایکس را هم به فروش برساند. با این حال شرکای ماسک هم احتمالا در خرید شرکت توییتر به او کمک کنند.

ماجرای خرید توییتر توسط ماسک و نابودی سهام تسلا

از همان روزهایی که زمزمه‌های خرید توییتر توسط ایلان ماسک رسانه‌ای شد، سهام تسلا افت شدیدی کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهند سهام این خودروساز آمریکایی حدود 20 درصد افت داشته است. عملکرد کلی این شرکت تغییری نداشته و تنها دلیل این افت بزرگ، تلاش‌های مدیرعامل این شرکت برای خرید توییتر بوده است.

به جای خرید توییتر، ایلان ماسک با 43 میلیارد دلار چه کارهای دیگری می‌تواند بکند؛ از حل بحران گرسنگی جهانی تا سفر به ماه

ماسک گفته بود به هیچ وجه بیش از 4 میلیارد دلار از سهام تسلا را به فروش نخواهد رساند. همین خبر هم باعث شد سهام‌داران تسلا به شدت نگران شوند. حالا با توجه به فروش 8.5 میلیارد دلار از سهام تسلا توسط ماسک، به نظر می‌رسد حال و روز سهام‌داران تسلا بدتر از همیشه باشد.

همان طور که گفتیم سهام تسلا حدود 20 درصد افت داشته است. البته با گذشت زمان، ظاهرا سهام این شرکت دوباره در حال رشد است و آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهند پس از سقوط شدیدی که اتفاق افتاد، سهم های این شرکت در بازار بورس ایالات متحده آمریکا حدود 5 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*