جریمه رانندگی

بر اساس یک مطالعه جدید، کاربران اندروید بهتر از کاربران آیفون رانندگی می کنند!

طبق تحقیقاتی که انجام شده، رفتارهای کاربران اندروید و آی او اس با یکدیگر متفاوت است، به قدری که حتی روی رانندگی آن‌ها نیز تأثیرگذار است!

در سال‌های اخیر بحث و جدل گسترده‌ای میان کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون در جریان بوده است. هر چند انتخاب گوشی هوشمند (بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی فرد) یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است اما بسیاری از مطالعات و بررسی‌ها نشان داده‌اند تفاوت‌های زیادی میان کاربران اندروید و آی او اس وجود دارد. برای مثال در بررسی‌هایی مشخص شده کاربران گوشی‌های آیفون، بیشتر گوشی خود را به شارژر متصل می‌کنند و یا مالکان گوشی‌های اندرویدی، در روابط عاطفی بهتر هستند!

آمار حکایت از رانندگی بهتر اندرویدی‌ها دارند

رانندگی اندروید و آی او اس

بررسی جدیدی که توسط شرکت بیمه تلفن همراه Jerry منتشر شده نشان می‌دهد کاربران گوشی‌های اندرویدی در رانندگی، عملکرد بهتری در مقایسه با کاربران آیفون دارند و به طور کلی، رانندگان بهتری هستند. در بررسی‌های صورت گرفته توسط توسط این شرکت بیمه که روی بیش از 20 هزار راننده و بیش از 13 میلیون کیلومتر رانندگی صورت گرفته، نتایج جالبی به دست آمده است. این تحقیقات عجیب نشان داده‌اند اندرویدی‌ها بسیار کمتر از کاربران آیفون تصادف کرده‌اند.

در این تست چهارده روزه، عواملی مانند شتاب، سرعت، ترمز، چرخش، حواس‌پرتی و در نهایت سیستم عامل گوشی کاربران مورد مطالعه قرار گرفته بود. البته طبق اطلاعات منتشر شده، دموگرافیک‌های مختلف دیگری هم در نتایج این مطالعه تاثیرگذار بوده‌اند.

رانندگی زنان

در زمینه‌هایی مانند حواس‌پرتی، سرعت، پیچیدن، شتاب گرفتن و ترمز کردن کاربران گوشی های مجهز به اندروید عملکرد بهتری داشته‌اند. اوج هنرنمایی کاربران اندروید، در بخش پرت نشدن حواس راننده بود. مطالعات نشان دادند کاربران آیفون در طول رانندگی بسیار بیشتر از اندرویدی‌ها گوشی هوشمند خود را چک می‌کنند و در نتیجه، حواسشان بیشتر پرت شده و احتمال تصادف، افزایش می‌یابد. به یاد داشته باشید نمره بالاتر در این مطالعات، به معنای عملکرد بهتر راننده است.

داشتن آیفون تنها دلیل رانندگی بد نیست!

هر چند در این مطالعات مشخص شده آیفون‌‌دارها در مقایسه با اندرویدی‌ها بدتر رانندگی می‌کنند اما عوامل بسیار مهمی در این مطالعه، حذف شده بودند. برای مثال رده سنی افراد حاضر در این مطالعه، یکی از عوامل مهم است. همچنین زمان گرفتن گواهینامه، طبقه اجتماعی فرد، تحصیلات، جنسیت، میزان حضور در شبکه‌های اجتماعی و … جزو عوامل مهمی هستند که می‌توانند در عملکرد راننده‌ها تاثیرگذار باشند. برای مثال ممکن است گوشی‌های آیفون، برای نوجوانان و جوانان جذابیت و کاربرد بیشتری داشته باشد. در برخی از مطالعات مشخص شده این رده سنی در رانندگی بی‌احتیاط‌تر عمل می‌کنند؛ در نتیجه ممکن است یکی از دلایل رانندگی بدتر آیفون‌دارها، تفاوت سنی باشد.

Jerry آمارهای جالب دیگری را هم درباره اندرویدی‌ها و آی او اسی‌ها منتشر کرده است

البته جالب است بدانید کاربران سیستم عامل اندروید که حتی مدرک کارشناسی هم ندارند، از کاربران آیفون با مدرک دکترا رانندگی بهتری دارند! نکته دیگر در این مطالعه، رانندگی محتاطانه‌تر کاربران آیفون دارای مدرک دکترا از کاربران اندرویدی بدون مدرک کارشناسی است.

Caucasian businessman using cell phone in car

یکی دیگر از نتایج عجیب مطالعه Jerry، درباره اخلاقیات کاربران اندروید و آیفون است. ظاهرا کاربران گوشی‌های اندرویدی تفکر بازتری دارند، صادق‌تر هستند و می‌توانند فروتنی بیشتری در مقایسه با کاربران iOS داشته باشند. دیگر نتیجه مطالعه جری، علاقه کمتر اندرویدی‌ها به وسایل لاکچری و دید بقیه مردم نسبت به آن‌ها است. همچنین همان طور که اعلام کردیم، در این مطالعات به سن، وضعیت تاهل، جنسیت و … کاربران هیچ توجهی نشده است.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا اندرویدی‌ها در مقایسه با کاربران آیفون، بهتر رانندگی می‌کنند؟ نظر خود را بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هیچ قصد توهین به کسی ندارم . ولی مغزی که آیفون رو انتخاب میکنه نه اینکه مشکل داره ها نه ولی من به شخصه معتقدم کسی که آیفون می خره دنبال شو آفه و همین موضوع خودش نشان از مورده .