بازار بیت کوین

وحشت در بازار بیت کوین؛ آیا طلای دیجیتال در سراشیبی مرگ قرار دارد؟

این روزها بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین با التهاب زیادی همراه بوده و ترس و وحشت سرمایه‌گذاران افزایش پیدا کرده است؛ اما آیا این رمزارز در سراشیبی مرگ قرار دارد یا وضعیت بهتر خواهد شد؟

مردم و فعالان بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین را با عناوین مختلفی خطاب می‌کنند؛ از طلای دیجیتال و جانشین دلار گرفته تا آینده پول و هر عنوان دیگری. خصوصیتی که در مورد بیت کوین وجود دارد این است که بی ثبات بوده و همین خصوصیت آن را خطرناک می‌کند. در حال حاضر، بازار بیت کوین احساس محافظه کاری دارد. قیمت بیت کوین به دلار از اول ژانویه بیش از یک سوم کاهش یافته است.

این کاهش قیمت چشمگیر نمی‌تواند فقط یک دلیل داشته باشد و احتمالاً خروج از سیاست نرخ بهره صفر (ZIRP) نیز کمکی نکرده است. برای مدتی، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا برای رونق بخشیدن به چرخه اقتصاد، نرخ بهره را کاملاً نزدیک به صفر تعیین کرده بود؛ در همچین شرایطی، نگه داشتن پول در حساب پس‌انداز خود اصلاً کار منطقی نیست، زیرا پس‌انداز شما در بانک سود کافی برای همگام شدن با تورم را به دست نمی‌آورد و دارایی‌های کم خطر مانند اوراق قرضه و اسناد خزانه نیز جذابیت خود را از دست می‌دهند.

بنابراین مردم شروع به انجام کارهای عجیب و غریب کردند، مانند سهام‌های میم (meme stocks) و ان اف تی. وقتی که همه در حال ولخرجی هستند و دارایی‌های پر ریسک نرخ بازده بهتری دارند، چرا که نه؟ علاوه بر این، برخی افراد فکر می‌کنند که ریسک و خطر سرگرم‌کننده است! به هر حال، این امر تمام مقصود صنعت قمار است.

اما دنیای سیاست نرخ بهره صفر به پایان رسید. هفته گذشته، فدرال رزرو نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد که بالاترین میزان از سال 2000 بود و نشان داد که این کار با افزایش نرخ انجام نشده است. همچنین چیزهای عجیب و غریب دیگری نیز اخیراً اتفاق افتاد، مانند حمله نظامی روسیه به اوکراین، که عموماً بازار را دگرگون کرد. اگرچه بیت کوین می‌بایستی جدا از فدرال رزرو باشد، اما خود سرمایه‌گذاران این خاصیت را ندارند. اگر فدرال رزرو سبد سهام سرمایه‌گذاران را در خطر بیاندازند، آنها بیت کوین را می‌فروشند.

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت کوین گلس استخراج شده، سرمایه‌گذاران فعلاً بیشتر به فروش بیت کوین تمایل دارند و به تازگی در یک دوره بیست و چهار ساعته حدود 475 میلیون دلار پوزیشن لانگ بیت کوین لیکوئید شد.

فقط بیت کوین نیست که این روزها با کاهش قیمت همراه بوده و قیمت اتریوم نیز در سال جاری یک سوم کاهش یافته است. یک استیبل کوین الگوریتمی به نام Terra که قرار بود در قیمت 1 دلار ثابت باشد، از روز شنبه دو بار پایه خود را شکست و در لحظه نگارش این مطلب با قیمت 0.48 سنت معامله می‌شود. واقعاً در بازار ارزهای دیجیتال وحشت افتاده و رهایی از این هرج و مرج برای سرمایه‌گذاران بسیار سخت است.

برخلاف دارایی‌های معمولی، بازار ارزهای دیجیتال هرگز تعطیل نمی‌شوند. اگر در باز بورس یک سهام دچار رکود و افت قیمت شود، در پایان یک روز معاملاتی یا آخر هفته سرمایه‌گذاران می‌توانند این فرصت را داشته باشند تا اقدام به ارزیابی مجدد استراتژی خود به جای فروش مقدار بالا کنند. اما این بازار رمزارزهاست، جایی که حتی ممکن است وقتی در خواب هستید، با خاک یکسان شوید. برای همه سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال آرزوی خوش‌شناسی داریم، مطمئناً به آن نیاز خواهید داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*