دکتر استرنج 2

دکتر استرنج 2 در باکس آفیس از مردعنکبوتی‌های قدیمی پیشی گرفت

فیلم دکتر استرنج 2 موفق شد از مرد عنکبوتی‌های قدیمی در گیشه پیشی بگیرد و موفقیت‌های سم ریمی در بازار آثار بلاک‌باستری را ادامه دهد.

سم ریمی که سابقه‌ی کارگردانی مرد عنکبوتی‌های قدیمی را دارد، با دکتر استرنج 2 توانست از میزان فروش اولیه‌ی ساخته‌های قبلی خود در باکس آفیس پیشی بگیرد.

فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی، افتتاحیه‌ی بزرگ‌تری نسبت به سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی سم ریمی داشته است. این فیلم‌ساز پس از یک غیبت 9 ساله، با دکتر استرنج 2 به صندلی کارگردانی بازگشت و از زمان اکران مرد عنکبوتی 3 در سال 2007، این اولین باری است که او فیلمی در ژانر ابرقهرمانی می‌سازد.

سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی سم ریمی، یکی از اولین مجموعه‌های بلاک‌باستری قرن بیست‌ویکم به حساب می‌آید و مرد عنکبوتی 1 در سال 2002 اولین فیلمی بود که در هفته‌ی افتتاحیه‌اش از مرز 100 میلیون دلار فروش عبور کرد. در واقع، هر سه فیلم در هفته‌ی افتتاحیه رکوردشکنی کرده‌اند و قسمت سوم در این زمینه بهترین آمار را دارد.

حالا به ساخته‌ی جدید ریمی می‌رسیم که آن هم در هفته‌ی اول درخشان ظاهر شده و در گیشه‌ی ایالات متحده به میانگین فروش 187 میلیون دلاری رسیده است. افتتاحیه‌ی جهانی فیلم نیز 450 میلیون دلار بوده است که آن را در میان فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» در رتبه‌ی چهارم قرار می‌دهد.

دکتر استرنج 2

دکتر استرنج 2 بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی کارنامه‌ی هنری سم ریمی را داشته و از فروش 114 میلیون دلاری مرد عنکبوتی و 151 میلیون دلاری مرد عنکبوتی 3 عبور کرده است. هر دو فیلم مذکور نیز در ماه مه به اکران در آمده بودند. مرد عنکبوتی 2 اما در ماه ژوئیه روی پرده رفت و در سه روز ابتدایی 88 میلیون دلار و در پنج روز ابتدایی، 180 میلیون دلار بدست آورد.

اگر میزان تورم را در نظر بگیریم، قسمت اول مرد عنکبوتی در هفته‌ی افتتاحیه، 181 میلیون دلار و قسمت سوم مرد عنکبوتی، 201 میلیون دلار فروش داشته‌ است که نشان می‌دهد این آثار در زمان اکران تا چه اندازه بزرگ و پرطرفدار بوده‌اند.

این آمار همچنین میزان محبوبیت دنیای سینمایی مارول را نشان می‌دهد، قسمت اول دکتر استرنج در سال 2016 با یک افتتاحیه‌ی 85 میلیون دلاری کار خود را آغاز کرده بود (بیش از 100 میلیون دلار کمتر از دنباله‌اش). موفقیت‌های قسمت دوم ناشی از حضور این شخصیت در فیلم‌های مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، انتقام جویان: آخر بازی و انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت است؛ مخاطبان حالا آشنایی بیشتری با این شخصیت دارند.

دکتر استرنج 2 اگرچه بزرگ‌ترین افتتاحیه را در میان ساخته‌های سم ریمی داشته اما باید دید که آیا می‌تواند از فروش کلی مرد عنکبوتی‌های قدیمی عبور کند یا خیر. مرد عنکبوتی 1 در بازار جهانی 821 میلیون دلار، قسمت دوم 788 میلیون دلار و قسمت سوم 894 میلیون دلار فروش داشته‌اند. لازم به ذکر است که این فروش‌ها قبل از سال 2010 بوده‌ که در آن دوران قیمت بلیط‌های سینماهای آیمکس و سه‌بعدی به مراتب گران‌تر بود.

دکتر استرنج 2 تا اینجا 450 میلیون دلار فروخته اما احتمالا در هفته‌های آتی با افت فروش شدید روبرو خواهد شد، خصوصا اگر میزان رضایت نه چندان بالای مخاطبان را در نظر بگیریم (میانگین امتیاز تماشاگران به فیلم B مثبت بوده است).

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*