سامسونگ همچنان یکه تاز در بازار موبایل ، اپل و هواوی در جایگاه های بعدی

با اینکه فروش گلکسی اس ۶ سامسونگ چندان انتظارات را برآورده نکرده و در وضعیت خوبی به سر نمی برد ، اما بر اساس آمار های جدیدی که توسط موسسه‌ی آماری Counterpoint منتشر گردیده کمپانی کره ای سامسونگ همچنان به عنوان پرفروش ترین کمپانی تولید کننده تلفن همراه در جهان بکه تاری خود در بازار موبایل را ادامه می دهد.طبق این آمارها دو شرکت اپل و هواوی نیز به ترتیب جایگاه های دوم و سوم این بازار را به خود اختصاص داده اند.

samsung-1این آمار ها نشان می دهد که سهم سامسونگ از بازار جهانی موبایل، ۱۹ درصد است. پس از سامسونگ هم اپل با ۱۰ درصد، در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است. شرکت هواوی هم با در درست گرفتن ۷ درصد از بازار جهانی موبایل، در رتبه‌ی سوم است.البته بد نیست به چند موضوع درباره‌ی آمار بالا اشاره کرد. آمار بالا، مربوط به تمام موبایل‌های فروخته شده از این شرکت‌ها است. یعنی اگر آمار را به گوشی‌های هوشمند محدود کنیم، سهم سامسونگ به ۲۱ درصد و سهم اپل به ۱۴ درصد می‌رسد.

samsung-2

بررسی منطقه‌ای این آمار هم تفاوت زیادی در آن ایجاد نمی‌کند. تنها کشوری که آمار در آن متفاوت است، کشور امریکای شمالی است که اپل با در دست داشتن ۳۰ درصد از سهم بازار موبایل، در رتبه‌ی اول جای گرفته. پس از اپل هم سامسونگ در امریکای شمالی رتبه‌ی دوم را دارد.

آمار منتشر شده هم‌چنین رشد شرکت‌های چینی را نشان می‌دهد. هواوی توانسته است آمار خوبی را برای خود ثبت کند و شرکت Xiamoi هم ۵ درصد بازار اسمارت فون‌ها را در دست دارد. احتمالا این روند در ماه‌های آتی هم ادامه پیدا خواهد کرد. برای مثال شرکت Asus در چند وقت اخیر، ۵۰۰ درصد افزایش فروش داشته است.

منبع: GSMArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. شرکت‌هایی چون سونی و اچ تی سی که توی ایران متعصب های خاص خودشون رو دارند . عملا فروشی در حد و اندازه حتی zte ندارند و جالب اینجاس که شرکتی چینی چون هوآوی هنوز دنبال سهم بیشتری از بازار موبایل هستند و با معرفی گوشی های سری هانر و میت سون و میت اس و سری پی متعصب های سایر برند ها رو ترقیب به خرید میکنند چون بجز کیفیت قابل قبول قیمت های بسیار رقابتی روانه بازار کرده اند

  2. پس سونی چندمه؟؟ ننوشته!