تولیدکنندگان بومی مودم های 5 جی

دومین قرارداد مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با تولیدکنندگان بومی مودم های 5 جی

در جریان نمایشگاه کیتکس 2022، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول دومین قرارداد خود را با شرکت‌های دانش بنیان طراح و تولیدکنندگان بومی مودم های 5 جی منعقد کرد.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد دومین قرارداد مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با تولیدکنندگان بومی مودم های 5 جی منعقد شد. مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به دنبال توسعه‌ی بومی تجهیزات مرتبط با فناوری 5G در ایران است و به همین منظور با معاونت بازاریابی و فروش و معاونت فنی و توسعه شبکه اپراتور اول ارتباطی و همچنین همراهی ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری می‌کند.

امروزه ذائقه و توقع کاربران، گسترش کاربرد فناوری‌های مبتنی بر سرویس اینترنت پرسرعت و پایدار مانند انتقال جریان ویدیوی باکیفیت و بلادرنگ، بازی‌های تعاملی، پردازش برخط تصویر، جراحی از راه دور، کاربردهای ویژه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا خواهد بود و بهره‌مندی از اتصال پرسرعت اینترنت با تاخیر پایین یا به بیان دیگر، اینترنت مبتنی بر  فناوری 5G ابزار پایه‌ی ارائه‌ی این خدمات محسوب می‌شود.

امضای قرارداد با تولیدکنندگان بومی مودم های 5 جی

با توجه به این موضوع، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول دو قرارداد را برای طراحی و ساخت بیش از 2500 دستگاه مودم بومی 5 جی با سه شرکت دانش بنیان داخلی منعقد کرد. قرارداد نخست در اواخر سال 1400 و قرارداد دوم نیز روز گذشته یعنی 21 اردیبهشت 1401 در جریان سمینار «نسل پنجم ارتباطات؛ چشم‌انداز پیش رو و چالش‌های توسعه آن در کشور» در جزیره کیش مبادله شد.

این سمینار در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش موسوم به کیتکس 2022 برگزار شد و گروه همراه اول نیز با محوریت هوشمندسازی و شعار لمس جهان دیجیتال در این رویداد حاضر بود.