تکنولوژی TWS

تکنولوژی TWS چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تکنولوژی Tws از آخرین دستاورد­های حوزه تولید انواع هندزفری بلوتوث ، اسپیکر و هدفون ورزشی است.

این روزها اگر قصد خرید یکی از این پخش ­کننده ­های موسیقی را داشته باشید، احتمالا با این عبارت روی جعبه محصولات جدید­تر مواجه شده‌­اید. اما این تکنولوژی جدید چیست؟ چه ویژگی­‌هایی دارد و تا چه اندازه می­‌تواند تجربه لذت از موسیقی را تغییر دهد؟ با فراگیرتر شدن استفاده از انواع محصولات پخش موسیقی، این تکنولوژی چگونه می­‌تواند بازار محصولات الکترونیکی بدون سیم را دگرگون کرده و تغییر دهد؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا نحوه کاربرد تکنولوژی Tws در دنیای فن­اوری امروزی را با هم مرور کنیم.

تکنولوژی Tws چیست؟

تکنولوژی Tws مخفف عبارت True Wireless Stereo، هرگونه ارتباط سیمی بین گوشی­ های چپ و راست یک هدفون را به­ طور کامل حذف کرده است. تا قبل از ظهور این تکنولوژی، یک هندزفری وایرلس نیازی به رابطه مستقیم با گوشی موبایل نداشت اما هر دو گوشی این هدفون‌­ها با نوعی کابل به یکدیگر متصل می­‌شدند. گاه شکل این اتصال به ­صورت هدفون­ های دورگردنی بود و گاهی هم دو سمت هدفون با یک اتصال سیمی از بالای سر با هم مرتبط بودند. این تکنولوژی جدید شرایطی را فراهم آورده است که با دریافت امواج از تلفن همراه، این امواج را به ­طور مستقل به گوشی دوم هدفون می­‌فرستد. به این ترتیب گوشی راست و چپ هدفون به ­طور جدا از هم و بدون هیچگونه ارتباط کابلی و کاملا بی­ سیم کار می­‌کنند.

کاربرد تکنولوژی Tws چیست؟

ارتباط استریوی بی­ سیم واقعی یا همان Tws، در تولید قطعات انواع هدفون ورزشی و هندزفری بلوتوث کاربرد دارد. انواع ایربادها به کمک این تکنولوژی جدید کار می‌­کنند. علاوه ­بر این، Tws ارتباط بین چندین اسپیکر بلوتوثی وایرلس را نیز ممکن می‌­سازد. به­ این ترتیب یک اسپیکر وایرلس مجهز به Tws می­‌تواند موزیک شما را به یک اسپیکر دیگر نیز بفرستد. با ترکیب چند اسپیکر می­‌توانید صدای محیط را به­ میزان بسیار زیادی افزایش دهید. اما این تکنولوژی برای هندزفری­ های بی­ سیم مزیت­‌های بیشتری هم دارد که در ادامه به آن­ها می‌­پردازیم.

  • اتصال سریع

برای اولین اتصال هندزفری به گوشی موبایل، نیازی به اتصال فیزیکی و باسیم نیست. ست کردن هندزفری مراحل ساده و راحتی دارد که بعد از دو یا سه بار انجام دادن، می­‌توانید آن را بر روی هر دستگاه جدیدی به ­راحتی انجام دهید. مزیت دیگر این هندزفری‌­ها این است که دفعات بعدی تنها با روشن کردن هندزفری، اتصال با گوشی به­ صورت کاملا اتوماتیک انجام شده و همگام‌­سازی خودکار انجام می‌­شود.

  • استفاده آسان

حذف کامل سیم از دستگاه، از مزیت­‌های بزرگ این نوع محصولات است. وجود سیم همیشه باعث دردسر در حین انجام فعالیت‌­های مختلف نظیر کار کردن، تمرین، آشپزی و… است. هم­چنین برد امواج این محصولات همیشه در حال بهبود و بیشتر شدن است. انواع هندزفری بلوتوثی در حدود 10 متر برد دارد و برای استفاده از آن­ها نیازی نیست تا تلفن همراه خود را همیشه نزدیک هندزفری نگه داشته باشید. جعبه شارژ هندزفری هم گاهی با حجم شارژی بالا ارائه می‌­شود که میزان دفعات استفاده از گوشی ­های هندزفری را بالاتر می‌­برد.

  • دسترسی آسان

جعبه مخصوص نگهداری از هندزفری بلوتوث، بسیار جمع‌و­جور است و به­ راحتی در جیب لباس جای می­‌گیرد. اندازه کوچک این محصولات به­ شما امکان می‌­دهد تا آن را به ­راحتی با خود حمل کنید.

بهین تکنولوژی ارائه ­دهنده انواع محصولات هندزفری بلوتوثی مجهز به تکنولوژی Tws در ایران است. هدف اصلی بهین تکنولوژی ارائه محصولاتی باکیفیت و قیمت مناسب در زمینه کامپیوتر، لپ تاپ و قطعات دستگاه‌­های موبایل است. اگر قصد خرید هندزفری بلوتوثی حرفه­‌ای برای کاربرد­های روزمره، گیمینگ و یا گوش دادن به موسیقی را داشتید، سری به مجموعه متنوع­ محصولات بهین تکنولوژی بزنید. اگر هم به سرمایه­‌گذاری در دنیای تکنولوژی علاقه‌­مندید، با پرکردن فرم همکاری با این شرکت می‌­توانید درخواست نمایندگی کنید.

تکنولوژی TWS

هندزفری بلوتوثی با تکنولوژی TWS

محصولات برتر دارای تکنولوژی Tws

یکی از برند­های باکیفیت هندزفری بلوتوثی که به تکنولوژی Tws مجهز است، برند یونیوو است که در ادامه به بررسی محصول UNpod از این برند باکیفیت می‌­پردازیم. یونیو یک محصول کاملا ایرانی است که توسط شرکت بهین تکنولوژی طراحی و عرضه شده است. بهین تکنولوژی ارائه دهنده انواع هدفون ورزشی، هندزفری بلوتوث و قطعات کامپیوتری برای شرکت‌­ها و ادارات خصوصی و دولتی است. محصولات این شرکت دارای گارانتی معتبر نیز هستند.

هندزفری بلوتوثی Univo UNpod mini

این مدل یعنی هندزفری بلوتوثی UNPod-mini از محصولات شرکت یونیو است که از نظر وزنی بسیار سبک است. آنپاد مینی دارای سنسور حذف صدای اضافه محیط است و از یک باتری 250 میلی آمپری بهره می­‌برد. رنج حمایتی بلوتوث نسخه 5 در این مدل تا 10 متر می‌­رسد و در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌­شود. وزن هر گوشی این هندزفری در حدود 4 گرم است و به کنترل لمسی مجهز است. آنپاد مینی برای فعالیت­‌های ورزشی، مکالمه و گوش دادن به موسیقی مناسب است و می­‌تواند تا 2.5 ساعت به ­طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرد. از ویژگی­‌های مهم این هندزفری قیمت مناسب آن نسبت به انواع برند­های دیگر هندزفری در ایران است.

تکنولوژی Tws و عمر باتری

وقتی اولین مدل­‌های هدفون بلوتوثی بدون ­سیم به بازار آمد، یکی از ایرادات اصلی آن­ها زمان شارژ­دهی بود. این موضوع در مورد نسل فعلی محصولات با تکنولوژی Tws نیز تاحدی صادق است. چرا که اتصال کاملا بی­ سیم بین گوشی ­های هندزفری نیازمند صرف انرژی است. از طرف دیگر طراحی کوچک این محصولات مانعی برای نصب یک باتری بزرگ در آن­ها است. محصولات برند­های گران قیمت و پیشرو در این صنعت، کمتر از 8 ساعت زمان شارژدهی دارند. اما به­ طور میانگین زمان شارژدهی در بین اغلب مدل‌­های موجود در بازار بین 2.5 تا 5 ساعت است. اینجاست که اهمیت جعبه شارژ هدفون مشخص می ­شود. با قراردادن گوشی‌­ها در جعبه، آن­ها به ­صورت خودکار شارژ می­‌شوند، حتی وقتی در حرکت هستید.

تکنولوژی Tws و بلوتوث 5

بلوتوث 5 آخرین نسخه دردسترس برای اتصال بدون ­سیم است. بستر بلوتوث 5 امکان تبادل داده‌­های بیشتر در زمان کوتاه‌تری را فراهم می ­کند. این حجم بیشتر داده‌­ها در عمل شرایطی را ایجاد می­‌کند تا عملکرد هندزفری بلوتوثی به­ ترتیب زیر و به ­میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند.

  • سرعت دو برابر
  • دامنه دریافت امواج و رنج وسیع­‌تر
  • بهبود عملکرد باتری
  • سازگاری بیشتر هندزفری با بلوتوث 5
  • کیفیت صدای بهتر

جمع بندی

اگر به ­فکر خرید هندزفری بلوتوثی برای خود هستید و ایده حذف کامل سیم را می‌­پسندید، انتخاب یک هندزفری مجهز ­به تکنولوژی Tws می­‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. بهین تکنولوژی انواع هندزفری بلوتوثی برای ورزش، گوش دادن به موسیقی، مکالمات تلفنی و… را با قیمتی به‌­صرفه و مناسب ارائه می­‌دهد. مدل­ های گیمینگ هندزفری بلوتوثی نیز کیفیت بسیار خوبی دارند و برای علاقه‌­مندان به بازی­‌های کامپیوتری مناسب هستند. هم­چنین اگر از محصول مناسب برای خود اطمینان نداشتید با مشاورین فروش بهین تکنولوژی در تماس باشید ( 02159142) ، تا اطلاعات لازم و راهنمایی‌­های مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*