۱۵ دلیل برای برتری گوشی های اندرویدی به آیفون

از زمان ورود اولین گوشی های اندرویدی به بازار  ، جنگ بزرگی میان طرفداران این گوشی ها با طرفداران آیفون ها به راه افتاد و اکنون سال های سال است که ادامه دارد.وب سایت بیزنس اینسایدر به بهانه ورود آیفون ۶ hs و آیفون ۶ اس پلاس به بازار ، ۱۵ دلیل برای برتری گوشی های اندرویدی به آیفون را منتشر کرده که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.با گجت نیوز همراه باشید.

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده در این مطلب ، صرفا نظر نویسنده اصلی در سایت منبع بوده و گجت نیوز فقط آن را ترجمه و منتشر کرده است.

۱- افزایش حافظه با میکرو اس دی

۰۱

وقتی که شما یک آیفون می خرید، همچنان درگیر این مسئله هستید که می خواهید چه اندازه حافظه داخلی استفاده کنید اما گوشی های اندرویدی این دغدغه را برای شما ایجاد نمی کنند. آن ها همیشه مجهز به درگاه کارت میکرو اس دی هستند و شما براحتی می توانید با پرداخت بهایی کم هر زمان که اراده کنید به حافظه داخلی بیشتری دسترسی داشته باشید.هرچند که این ویژگی در برخی از پرچم داران مطرح اندرویدی نیز وجود ندارد.

۲- امکان تعویض باتری

۰۲

اگر باتری یک گوشی اندرویدی خراب یا به هر دلیلی خیلی زود خالی شود می توانید براحتی آن را با یک باتری جدید عوض کنید اما این کار برای آیفون ها امکان ندارد.البته امکان تعویض باتری نیز در برخی از پرچم داران جدید اندرویدی میسر نمی باشد.

۳- IR blaster (مادون قرمز)

۰۳

بسیاری از گوشی های اندرویدی مانند اچ تی سی وان، جی ۳ ال جی و گلکسی اس ۵ می توانند به عنوان کنترل ریموت استفاده شوند چراکه آن ها دارای قابلیت IR blaster (مادون قرمز) هستند اما آیفون ها چنین ویژگی ندارند.

۴- درگ و دراپ آسان فایل ها با کامپیوتر

۰۴

عمل درگ و دراپ فایل ها بین گوشی و کامپیوتر از طریق سیستم عامل اندروید خیلی آسان تر انجام می گیرد تا آیفون ها. در حقیقت آیفون ها نمی توانند چنین دسترسی به فایل ها را به شما ارائه دهند.

۵- عدم نیاز به آیتونز

۰۵

اندروید اهمیتی نمی دهد که موزیک ها از کجا می آیند.از طرفی اپل در آی او اس برای لود کردن موزیک ها در آیفون، کاربر را ملزم به استفاده از سرویس آیتونز می کند.

۶- یک کابل برای همه !

۰۶

شما می توانید هر کابل میکرو یو اس بی برای شارژ کردن و اتصال گوشی اندرویدی خود استفاده کنید اما آیفون ها فقط و فقط از طریق کانکتورهای اختصاصی Lightning شارژ می شوند.

۷- دریافت آسان تر اپلیکیشن ها

۰۷

فروشگاه اپلیکیشن گوگل به شما اجازه می دهد تا اپ ها را مستقیما از وبسایت خودش دانلود کنید اما اگر به دنبال یک اپ آیفون در مرورگری هستید، باید آیتونز یا اپل استور را نصب کنید و سپس از آن طریق، اپ های مورد علاقه خود را دانلود کنید.

۸- نقشه بهتر

۰۸

نقشه اپل به خوبی نقشه گوگل نیست و بدتر اینکه در آیفون ها نمی توان گوگل مپس را به طور پیش فرض انتخاب کرد.

۹- آپشن های متنوع امنیتی

۰۹

شما می توانید آیفون را با یک کد عبور یا پرینت اثر انگشت آنلاک کنید اما در بسیاری از گوشی های اندرویدی شما چندین آپشن مختلف مانند آنلاک از طریق پترن ها و شناسایی چهره در اختیار خواهید داشت.

۱۰ – امکان سفارشی سازی بیشتر

۱۰

شما می توانید یک گوشی اندرویدی را خیلی بیشتر از یک آیفون سفارشی سازی کنید، برای مثال اینکه ویجت های مختلف را به هوم اسکرین خود اضافه نمایید.

۱۱- صفحه Home  خلوت !

۱۱

گوشی های اندرویدی بر خلاف آیفون ها، شما را مجبور به نگه داشتن همه اپ ها در صفحات Home نمی کنند.

۱۲- اجرای همزمان اپلیکیشن ها

۱۲

تعداد زیادی از گوشی های اندرویدی می توانند در آن واحد، چندین اپلیکیشن را برای شما باز کنند. برای مثال گوشی های ال جی به شما اجازه می دهند تا اپ های باز شده را در پنجره های جداگانه حرکت دهید و سایز آن ها را تغییر دهید.

۱۳- نمایش نوتیفیکیشن ها در مکانی مناسب

۱۳

زمانیکه یک گوشی اندرویدی دارید، نوتیفیکیشن ها همیشه در بالای صفحه نمایشگر نمایش داده می شوند، که همین باعث می شود در یادتان بماند که کدامین را می خواهید چک کنید یا بدان ها پاسخ دهید.

۱۴ – زنگ هشدار بهینه

۱۴

زنگ هشدار ساعت در گوشی های اندرویدی به شما می گوید که زمان کوک کردن ساعت چقدر دیگر است و اینکه شما چند ساعت وقت خواب دارید اما در آیفون ها اینگونه نیست. آیفون ها همچنین به شما اجازه نمی دهند تا مدت زمان اسنوزهای خود را تنظیم کنید.

۱۵ – اموجی های بامزه !

۱۵

این مورد آخر شاید کمی سلیقه ای باشد اما گفته میشود به طور کلی اموجی های گوشی های اندرویدی نسبت به اموجی های آیفون ها با مزه تر هستند.

نظر شما چیست ، آیا اینها دلایلی قانع کننده برای برتری گوشی های اندرویدی به آیفون می باشد ؟

منبع : businessinsider