سایپا

سایپا به ازای تولید هر خودرو 70 میلیون تومان ضرر می‌دهد!

عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا گفت این شرکت به شکل متوسط به ازای تولید هر خودرو 70 میلیون تومان ضرر می‌کند.

علی شیدایی، عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا در مورد پرداخت تسهیلات به خودروسازان عنوان کرد ستاد تنظیم بازار به خودروسازان اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی‌دهد و به همین دلیل باید سعی کرد با افزایش بهره‌وری، تولید اقتصادی و واگذاری سهام درون گروهی شرایطی را به وجود آورد تا تولید خودروها زیان‌ده نباشد.

زیان 70 میلیونی هر خودرو تولیدی در سایپا

عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد به شکل متوسط شرکت سایپا به ازای هر خودرویی که تولید می‌کند حدود 70 میلیون تومان ضرر می‌دهد. وی افزود طی 3 سال گذشته قیمت نهاده‌های تولید نظیر فولاد و مواد پلیمری حدود 7 برابر افزایش پیدا کرده، اما قیمت خودرو فقط 3 برابر شده است. از این رو شکاف قیمت باعث شده تا در تولید خودرو همچنان چالش‌های متعددی وجود داشته باشد.

سایپا

شیدایی در ادامه اظهار کرد شکاف قیمت فروش و قیمت تمام شده باعث شده زیان تلفیقی سایپا به 58 هزار میلیارد تومان برسد. وی افزود طی 4 سال گذشته و در اسفندماه شورای پول و اعتبار تزریق نقدینگی به خودروسازان را به تصویب می‌رساند، اما در سال قبل این نقدینگی تصویب نشد و در سیستم بانکی نیز با محدودیت‌هایی مواجه شدیم.

عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا با اعلام این که این شرکت سعی دارد از راه‌های مختلف نقدینگی مورد نیاز را تامین کند گفت یکی از راه‌های مد نظر ما برای تامین نقدینگی از طریق بازار پول و سرمایه است. در واقع قصد داریم فروش سهام درون گروهی سایپا را در دستور کار قرار دهیم.

طبق گفته شیدایی، حدود 42 درصد سهام گروه سایپا تودلی بوده و در همین راستا با استفاده از توان مرکز کارشناسان قوه قضائیه سعی داریم تا ضمن قیمت‌گذاری مناسب، این سهام را واگذار کنیم گه هم به نفع سهام‌داران باشد و همین از این طریق با تزریق نقدینگی در بخش‌های مولد سرمایه‌گذاری شود.

عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا در بخش پایانی گفته‌های خود بیان کرد شرکت سایپا وظیفه دارد تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود 650 هزار دستگاه خودرو را به تولید برساند که قطعا با همراهی تمام بخش‌ها می‌توان به چنین آماری دست پیدا کرد. وی افزود تیم جدید مدیریتی زمانی مدیریت را بر عهده گرفتند که این خودروساز علاوه بر کسری نقدینگی با 80 هزار خودرو ناقص، 5 هزار و 200 خودرو یورو 4 و همچنین هزار و 700 خودرو بدون گارانتی مواجه بود که طبق اقدامات انجام شده توانستیم تعداد خودروهای ناقص را به 28 هزار دستگاه برسانیم و 37 هزار دستگاه خودرو را نیز تولید کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ضرر میکنین؟ خب تولید نکنین دیگه خاک بر سرا، بزارین واردات آزاد شه و از بهترین شرکت های خودروسازی بیان تو کارخانه های ایرانخودرو و سایپا خودرو خارجی بسازن هم شماها از ضرر (البته به گفته خودتون که همه میدونن دروغ میگید) خارج بشین و هم ملت بدبخت ایران بتونن بعد چند دهه خودروی باکیفیت خارجی و با قیمت مناسب سوار شن

  2. چرا با این همه ضرر جمع نمیکنن برن رد کارشون

  3. هیچ گربه ای در راه رضای خدا موش نمیگیره…

  4. خب نکنن درست نکنن کی گفته درست کنن تا مردم راهم بیچاره کنن
    درش را گل بگیرن مردم هم راحت بشن
    همش دروغه اگه براشون ضرر باشه مریض که نیستن