بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI

برخی از بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ که باید در مورد آنها بدانید

سامسونگ از رابط کاربری One UI برای گوشی‌ های گلکسی استفاده می‌کند. در ادامه به بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ می‌پردازیم.

برای اکثر کاربران گوشی های هوشمند، One UI سامسونگ نامی آشنا است؛ اما برای یادآوری می‌توان گفت که One UI، لانچر اختصاصی سامسونگ برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی سری گلکسی است. در واقع One UI یکی از دلایلی است که به این دستگاه‌ها هویتی مستقل می‌بخشد و باعث می‌شود که کاربران آنها به سامسونگ وفادار بمانند.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI

لانچر اختصاصی سامسونگ مملو از ویژگی های جذاب و امکانات شخصی سازی فراوان است. همچنین این لانچر زیبایی و کارایی را در کنار هم ارائه می‌دهد. با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی بهترین ویژگی‌ های رابط کاربری One UI سامسونگ بپردازیم.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ

البته اول از همه توجه داشته باشید قابلیت‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید در تمامی گوشی‌های پرچمدار اخیر شرکت کره‌ای و بسیاری از گوشی‌های میان رده این شرکت دیده می‌شوند؛ اما ممکن است در برخی مدل‌های دیگر در دسترس نباشند.

برنامه Link to Windows؛ پلی میان اندروید و ویندوز

این روزها به لطف برند گلکسی کاربران اندرویدی بیش از پیش می‌توانند با دستگاه‌های ویندوزی تعامل داشته باشند. سامسونگ برای ارتباط راحت‌تر کاربران با رایانه‌های ویندوزیشان برنامه‌ای به نام Link to Windows را ارائه کرده است.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI / ویندوز 11

این برنامه که برای برخی گوشی‌های اندرویدی در دسترس است، در رابط کاربری One UI نیز گنجانده شده است و می‌تواند با برنامه مشابه مایکروسافت برای ویندوز 11 که Phone Link نام دارد، همگام شود. Link to Windows  اجازه دریافت نوتیفیکیشن، پیام، تماس و اجرای برنامه‌های اندرویدی را در یک رایانه ویندوزی می‌دهد.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI / ویندوز 11

البته اخیرا به برخی از گوشی‌های آنر نیز پشتیبانی از برنامه Phone Link اضافه شده است، اما امکانات محدودتری در مقایسه با گوشی‌های گلکسی دارد. به همین خاطر Link to Windows یکی از بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ به حساب می‌آيد.

سامسونگ دکس؛ رابط کاربری One UI در محیط دسکتاپ

در بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های میان رده و بالا رده سامسونگ قابلیتی به نام سامسونگ دکس دیده می‌شود که محیط دسکتاپ را برای آنها به ارمغان می‌آورد. Samsung DeX که یکی از بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ است، با لانچر عادی فرق دارد و بیشتر روی بهره‌وری بیشتر با استفاده از ماوس و کیبورد متمرکز شده است.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI

برای استفاده از این قابلیت در گوشی‌های گلکسی، باید دستگاه را به به صورت بی‌سیم یا با استفاده از هاب HDMI-USB به یک تلویزیون یا مانیتور وصل کنید. البته شرایط برای تبلت‌ها فرق دارد، زیرا برخی از تبلت‌های سامسونگ توانایی اجرای هر دو حالت استاندارد و دسکتاپ One UI را به صورت جداگانه دارند و نیازی نیست آنها را به نمایشگر دیگری وصل کنید.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI

کاربران رایانه‌های ویندوزی نیز می‌توانند برنامه DeX را از طریق ویندوز استور دانلود کرده و سپس با وصل کردن گلکسی خود با کابل USB به دکس دسترسی پیدا کنند. استفاده از دکس در برخی‌ حالت‌ها نتیجه بهتری دارد و به همین خاطر بهتر است آن را روی تبلت یا یک مانیتور اکسترنال امتحان کنید.

سامسونگ کیدز؛ محیطی ایمن برای کودکان در هنگام استفاده از گوشی

بسیاری از والدین نگران هستند که مبادا کودکانشان در هنگام استفاده از گوشی یا تبلت آنها با محتوای نامناسبی مواجه شود. سامسونگ کیدز یکی از بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI است که محیطی ایمن را برای کودکان در گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی فراهم می‌کند. این قابلیت جلوی نمایش محتوای نامناسب، تبلیغات، خرید‌های ناخواسته آنلاین و استفاده طولانی مدت از دستگاه را می‌گیرد.

قابلیت سامسونگ کیدز برنامه تلفن، دوربین و گالری اختصایی خودش را دارد و با برخی بازی‌های بچگانه نیز همراه شده است. البته در این بازی‌ها نیز خبری از تبلیغات یا گزینه‌های مربوط به تراکنش مالی نیست. همانند Dex، سامسونگ کیدز نیز به صورت پیش‌فرض روی برخی از دستگاه‌های اندرویدی گلکسی قرار گرفته و از طریق بخش تنظیمات سریع در دسترس است.

شما همچنین می‌توانید برنامه Kids را از طریق گلکسی استور دانلود کنید.

Bixby Routins؛ راهی برای استفاده هوشمند‌تر از One UI

Bixby Routins یکی از بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI است که سبب می‌شود گوشی یا تبلت سامسونگی شما کمی هوشمند‌تر به نظر برسد. با بیکسبی روتینز امکان تعریف سناریوهای احتمالی و واکنش‌های از پیش تعیین شده را خواهید داشت. در واقع Bixby Routines می‌تواند برخی از ویژگی‌های دستگاه شما را در صورت محقق شدن یک شرط خاص، فعال یا غیرفعال کند.

کاربران می‌توانند مشخص کنند که در ساعات مختلف روز و یا در موقعیت‌های مکانی مختلف، تصویر صفحه قفل گوشی تغییر کند. یا اینکه برای برخی برنامه‌ها محدودیت تعریف کنند تا در صورتی که باتری به سطح مشخصی رسید، برنامه بسته شود.

بیکسبی روتینز امکانات بسیار زیادی برای هوشمند‌تر کردن گوشی گلکسی شما دارد. این ابزار مفید می‌تواند بر اساس کارهای روزانه شما الگوهای خاصی را پیشنهاد کند. البته خود کاربران هم می‌توانند الگوهای کاملا متفاوتی را تعریف کنند.

Screen Recorder با امکاناتی متفاوت

اگرچه ایده برنامه‌‌ای برای ضبط نمایشگر فقط منحصر به سامسونگ نیست، اما با وجود این، Screen Recorder یکی از ساده‌ترین و بهترین ویژگی‌های رابط کاربری One UI به حساب می‌آید. همانطور که از نامش پیداست، اسکرین ریکوردر برنامه‌ای برای ضبط محتوای در حال نمایش روی صفحه گوشی است؛ اما برنامه سامسونگ امکانات دیگری هم دارد.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI

کاربران می‌توانند انتخاب کنند که صدای مدیا نیز در فایل ضبط شده باشد یا خیر. آنها حتی می‌توانند صدای میکروفون را به فایل نهایی اضافه کنند. همچنین امکان نمایش محل ضربه انگشت به نمایشگر در حین ضبط و انتخاب رزولوشن‌های مختلف نیز برای ویدیو فراهم شده است. علاوه بر اینها، کاربران می‌توانند از ویدیو سلفی استفاده کنند و یا در هنگام ضبط با انگشت خود یا قلم اس پن روی نمایشگر بنویسند.

Dual Messenger، قابلیتی برای جدا کردن زندگی شخصی و کاری

اگر می‌خواستیم حتی سه مورد از بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ را بنویسیم، قطعا یکی از آنها Dual Messenger بود. شما می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات، این قابلیت پیشرفته را روی گوشی یا تبلت سامسونگی فعال کنید تا دستگاه اجازه ایجاد یک نسخه دیگر از برنامه‌های پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی را بدهد. بدین ترتیب می‌توانید روی یک دستگاه به صورت همزمان از دو حساب کاربری استفاده کنید.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI

با استفاده از Dual Messenger شما می‌توانید با تنها یک دستگاه اندرویدی گلکسی، زندگی کاری خود را از زندگی شخصی جدا کنید و حتی لیست مخاطبین جداگانه‌ای نیز داشته باشید.

افکت‌های تماس تصویری؛ کیفیتی درخور توجه

سامسونگ به همراه معرفی سری گلکسی S22 از افکت‌های تماس تصویری نیز رونمایی کرد. این قابلیت در ابتدا تنها منحصر به پرچمداران جدید بود؛ اما شرکت کره‌ای با آپدیت جدید One UI آنها در اختیار بسیاری از دستگاه‌های گلکسی قرار داد.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI

به طور خلاصه این افکت‌ها به کاربران دستگاه‌های گلکسی اجازه می‌دهد از افکت‌های بصری مختلف در هنگام برقراری تماس تصویری با استفاده از برنامه‌هایی همچون Google Duo، Google Meet، Knox Meeting، Messenger (Meta)، BlueJeans، Microsoft Teams، Webex Meatings، Whatsapp و Zoom بهره ببرند.

این افکت‌ها که در زمره بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ قرار می‌گیرند شامل تار کردن پس‌زمینه، تغییر پس‌زمینه بدون صفحه سبز، کنترل میکروفون و فریم‌بندی خودکار می‌شوند.

Expert RAW؛ دوربین DSLR در دستان شما

گوشی‌های سامسونگ آنقدر در بخش تصویربرداری پیشرفت کردند که در نهایت این شرکت تصمیم گرفت یک برنامه دوربین جداگانه را برای پرچمداران دوربین محور خود عرضه کند. این برنامه Expert RAW نام دارد و همانند افکت‌های تماس تصویری، همزمان با رونمایی از سری گلکسی S22 ارائه شده است. هم اکنون کاربران تعداد کمی از گوشی‌های بالا رده گلکسی نیز می‌توانند از Expert RAW استفاده کنند.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI

این برنامه گزینه‌های کنترلی زیادی را برای سرعت شاتر و ایزو به ارمغان می‌آورد و به می‌تواند به صورت همزمان تصاویر را با فرمت RAW و JPEG ذخیره کند.

رم پلاس؛ مولتی تسکینگ بهتر

برخلاف Expert RAW که محدود به تعداد کمی از گوشی‌های گلکسی است، قابلیت رم پلاس در طیف گسترده‌تری از گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ دیده می‌شود. احتمالا کاربران دستگاه‌هایی که میزان رم کمتری دارند، RAM Plus را بهترین ویژگی رابط کاربری One UI سامسونگ می‌دانند.

مولتی تسکینگ در دستگاه‌های همراه تا حد خیلی زیادی به رم وابسته است که یعنی هرچقدر رم بیشتری داشته باشد، دستگاه شما توانایی بیشتر در باز نگه داشتن برنامه‌ها در پس‌زمینه خواهد داشت. اگر هم میزان رم کافی نباشد، مجبور خواهید شد هر بار برنامه‌های اخیر را مجددا لود کنید.

قابلیت رم پلاس با اختصاص دادن مقداری از حافظه ذخیره‌سازی گوشی به عنوان رم مجازی، تا حدی این مشکل را حل می‌کند. شما می‌توانید با توجه به حافظه دستگاه ۲ تا ۸ گیگ را به این کار اختصاص دهید.

Quick Share؛ انتقال آسان فایل بین دستگاه‌های گلکسی

Quick Share یکی از ویژگی‌ های رابط کاربری One UI سامسونگ است که با سری گلکسی S20 معرفی شد؛ اما خیلی زود به تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ راه یافت. با این قابلیت ارسال تصاویر، ویدیو‌ها و سایر فایل‌ها برای خانواده و دوستان به یک پروسه  بی دردسر تبدیل می‌شود.

مراحل این کار نیز ساده است: انتخاب فایل‌های مورد نظر، ضربه روی گزینه اشتراک‌گذازی، انتخاب Quick Share و در نهایت مشخص کردن مخاطبین نزدیکی که باید فایل‌ها را دریافت کنند.

البته دریافت کنندگان نیز باید انتقال را تایید کنند تا پروسه آغاز شود. بدین ترتیب لازم نیست کسی نگران پر شدن دستگاه خود از فایل‌های ناخواسته باشد.

Music Share؛ لذت موسیقی با اسپیکر‌های بلوتوثی

Music Share نیز یکی از بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ است که از چند سال پیش در اختیار کاربران قرار گرفت. این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که اسپیکر بلوتوث یا ماشین آنها از چندین اتصال همزمان بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند، بسیار مفید است. در واقع Music Share به یک دستگاه گلکسی اجازه می‌دهد از یک گلکسی دیگر به عنوان پلی برای اتصال به اسپیکر بلوتوثی استفاده کند.

بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI

به بیانی دیگر شما می‌توانید با استفاده از یک گوشی یا تبلت سامسونگ به اسپیکر بلوتوثی وصل شوید و بقیه دوستان یا اعضای خانواده از طریق دستگاه شما موسیقی خود را پخش کنند.

کیبورد سامسونگ و Clipboard داخلی؛ ترکیب زیبایی و کارایی

آخرین قابلیت در لیست بهترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ کیبورد و کلیپ‌بورد داخلی آن است. اول از همه اینکه کیبورد سامسونگ مملو از گزینه‌های شخصی‌سازی فراوان برای فونت، اندازه، شفافیت، لایه‌ها، نمادهای شخصی‌سازی شده، ایموجی‌ها و … است. همچنین در این کیبورد گزینه برای تبدیل دست‌خط به متن وجود دارد که طرفداران اس پن از آن استقبال می‌کنند.

علاوه بر اینها، شاهد حضور کلیپ‌بورد داخلی قدرتمند هستیم که اجازه می‌دهد کیبورد به کاربرانی که از یک اکانت مشترک سامسونگ استفاده می‌کنند اجازه دهد متن و فایل‌های کپی شده را به صورت فوری در دیگر دستگاه‌های گلکسی مرتبط به اشتراک بگذارند.

به نظر شما کدام یک از موارد بالا بهترین ویژگی رابط کاربری One UI سامسونگ به حساب می‌‌آید؟