کشورهای تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک

کشورهای تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک به عدد 32 رسید

بنابر اعلام رسمی اسپیس ایکس، تعداد کشورهای تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک به عدد 32 رسیده است و به مرور بیشتر هم خواهد شد.

بنابر توییتی که اخیرا اسپیس ایکس، شرکت متعلق به ایلان ماسک منتشر کرده است، تعداد کشورهای تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک به 32 عدد رسیده و حالا سخت‌افزار و امکانات لازم برای اتصال اینترنت ماهواره‌ای به سرعت برای این کشورها قابل ارسال است.

32 کشور تحت پوشش استارلینک هستند

در نقشه‌ای که در حساب توییتری اسپیس ایکس منتشر شده، مشخص شده است که اینترنت استارلینک علاوه بر بخش‌هایی از کانادا، استرالیا و آمریکای جنوبی در بخش‌های عمده‌ای از ایالات متحده، اروپا و نیوزیلند نیز در دسترس است و دیگر مناطق شامل بخش‌های باقی‌مانده ایالات متحده و سراسر قاره آفریقا هم تا پایان سال 2023 به اینترنت ماهواره‌ای مجهز خواهند شد. اسپیس ایکس در توییتی که منتشر کرده نوشته:

استارلینک هم اکنون در 32 کشور در دسترس است. افرادی که که در مناطقی زندگی می‌کنند که با علامت «در دسترس» مشخص شده با ثبت سفارش به سرعت به اینترنت استارلینک مجهز می‌شوند.

مناطق تحت پوشش اینترنت استارلینک

البته استارلینک طی ماه مارس هم قیمت خدمات خود را از 99 دلار به 110 دلار افزایش داده و هم هزینه سخت‌افزار مورد نیاز برای این سرویس یعنی دیش گیرنده استارلینک را از 499 دلار به 599 دلار رسانده است.

کشورهای تحت پوشش اینترنت استارلینک

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که از پاییز 2020 در دسترس است و وعده ارائه سرعت بالاتر و تاخیر کمتر نسبت به دیگر ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای را داده؛ بعد از چند سال پرتاب ماهواره به مدار زمین حالا مجموعه‌ای شامل بیش از 2000 ماهواره در مدار پایین زمین جمع‌آوری کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*