تارا وانت

تارا وانت در راه است؛ پیکاپ ایران خودرو K137 جایگزین آریسان می‌شود

ایران خودرو قصد دارد از پیکاپ K137 با نام تارا وانت رونمایی کند. این خودروی پیکاپ قرار است جایگزینی برای وانت آریسان باشد.

یکی از انتقاداتی که به شرکت‌های خودروسازی از جمله ایران خودرو می‌شود این است که محصولات فعلی آنها روی پلتفرم‌های قدیمی سوار شده‌اند و این کیفیت خودروها را تحت‌الشعاع قرار داده است. بنابراین ایران خودرو در راستای ارتقای پلتفرم برخی از محصولات خود در صدد برآمده تغییراتی در این زمینه اعمال کند.

تارا وانت در راه بازار ایران با تغییراتی جدی در ظاهر و موتور

تارا وانت

ایران خودرو به تازگی با یکی از شرکت‌های طراحی خارجی وارد مذاکره شده تا آنها به عنوان مشاور در طراحی یک وانت جدید بر پایه پلتفرم IKP1 که همان نمونه بومی شده پلتفرم PF1 به حساب می‌آید، همکاری کنند. آن‌طور که در برنامه توسعه‌ای این خودرو آمده است، نام فنی آن در حال حاضر کی 137 است.

قرار بر این شده که ایران خودرو نه تنها در بدنه و استایل آن تغییراتی را اعمال کند بلکه موتور آن را نیز ارتقا دهد و به احتمال زیاد این خودرو چهار چرخ محرک خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید ایران خودرو و سایپا سابقه خوبی در تبدیل خودروهای سدان به وانت پیکاپ ندارند و دیدگاه منفی در اذهان مردم درباره این خودروها به وجود آمده است.

تارا وانت

بنابراین همان‌طور که مشخص است، این وانت پیکاپ بر مبنای پلتفرم تارا تولید خواهد شد و ممکن است حتی بازار این سدان تازه‌وارد را تحت‌الشعاع قرار دهد و از رونق بیندازد. به همین علت است که مدیران ایران خودرو در تلاش هستند تا با کمک طراحان خارجی، شباهت ظاهری این وانت با سدان تارا را به حداقل برسانند.

در نهایت باید گفت که K137 که قرار است به عنوان پیکاپ ایران خودرو راهی بازار شود، از سال آینده در خط تولید قرار خواهد گرفت و جایگزین وانت آریسان می‌شود.