چانگان ایدو پلاس

چانگان ایدو پلاس ، سدان جذاب چینی با قیمت مناسب در راه است

یکی دیگر از سدان های جذاب چینی از سوی کمپانی چانگان در شرف عرضه است. چانگان ایدو پلاس – Eado Plus دارای مشخصات خوبی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

یکی از خودروسازان چینی که برخی از محصولات آن نیز به کشور ما راه یافته و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته، شرکت چانگان است. به تازگی تصاویر جدیدی از خودروی ایدو پلاس این کمپانی منتشر شده و نشان می‌دهد که پیشرفت‌هایی در زمینه ظاهری، کابین و پیکربندی کلی داشته است.

چانگان ایدو پلاس به زودی در خیابان‌های چین

چانگان ایدو پلاس

خوشبختانه خودروی چانگان ایدو پلاس در دو نسخه متفاوت و آپشنال با تیپ‌های ساده و اسپرت عرضه خواهند شد. این سدان جذاب چینی در نمای جلویی خود مجهز به یک جلو پنجره‌ای بزرگ شده که طراحی آن در دو تریم متفاوت است. در تیپ ساده ایدو پلاس شاهد جلو پنجره‌ای هستیم که دارای خط‌های افقی است و با مدل فعلی ایدو مطابقت دارد.

در تریم اسپرت، الگوی جلو پنجره لانه زنبوری شده و در گوشه آن لوگوی قرمز رنگ S دیده می‌شود. در نسخه اسپرت این خودرو با دریچه‌های خنک کننده مثلثی شکلی مواجه هستیم که بر جذابیت و جوان‌پسندی این سدان افزوده است. در نمای عقب ایدو پلاس چراغ‌های ال ای دی به سبک آمریکایی و با ظرافتی زیبا به همدیگر متصل شده‌اند.

چانگان ایدو پلاس

در بالای چراغ یک اسپویلر کوچک با ردیف‌های اگزوز تعبیه شده و در قسمت پایین هارمونی جالبی را ایجاد کرده است. با ورود به کابین خودروی Eado Plus متوجه می‌شویم که نمای آن همچون مدل قبلی به نظر می‌رسد. البته تغییراتی نسبت به مدل قبلی وجود دارد، از جمله این که دو نمایشگر 10.25 اینچی به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل شده‌اند و کاربرد یکی از آنها به عنوان سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگری برای نمایش اطلاعات حیاتی ماشین در دسترس است.

گفتنی است که غربیلک فرمان حالت D شکل دارد و چندین دکمه کنترلی هم روی آن قرار داده شده است. آن‌طور که شرکت چانگان در گزارش‌های خود مطرح کرده، ایدو پلاس مجهز به یک اهرم تعویض دنده الکترونیکی بوده و شکل و مکان خروجی تهویه مطبوع و نیز نگه‌دارنده لیوان تغییر کرده است.

چانگان ایدو پلاس

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این سدان جذاب چینی بخش مشخصات فنی آن است. Eado Plus مجهز به دو موتور است و مشتریان می‌توانند هر یک از آنها را متناسب با نیاز خود انتخاب کنند. یک مدل از این خودرو مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ است و می‌تواند حداکثر قدرت 161 اسب بخار را تولید کند. مجموع قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مدل دیگر ایدو پلاس نیز مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری است و می‌تواند نهایتا 128 اسب بخار قدرت تولید کند و گیربکس آن 5 سرعته سی وی تی است.

نسخه‌ای که در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار است عرضه شود، چانگان ایدو پلاس با پیشرانه 1.6 لیتری است و قیمتی حدود 11.2 تا 16.2 هزار دلار دارد. نسخه اسپرت این خودرو نیز با موتور توربویی که دارد حدود 15.2 تا 16.3 هزار دلار قیمت گذاری شده است.