بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس که نباید از دست بدهید

در این متن تعدادی از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس را معرفی کرده‌ایم؛ عناوینی چون Forza Horizon 5 و Halo Infinite که گیمرهای پلتفرم ایکس باکس هرگز نباید تجربه آن‌ها را از دست بدهند.

در سال 2022 پلتفرم ایکس باکس پذیرای بازی‌های فوق‌العاده‌ای بود که هریک پتانسیل‌های بسیاری داشته و عناوین درخور توجهی به شمار می‌روند. علاوه بر این در یک سال آینده نیز بازی‌های بسیاری در نوبت عرضه برای این پلتفرم قرار دارند که نویدبخش روزهای بسیار خوبی برای گیمرهای ایکس باکس سری ایکس هستند.

لیست بازی‌های کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت آنچنان گسترده است که با هر سلیقه‌ای حتما از بین بازی‌های انحصاری این کنسول یا دیگر عناوین آن، گزینه‌ای مناسب نظرتان پیدا خواهید کرد. همچنین، سرویس ایکس باکس گیم پس مایکروسافت نیز به کاربران این امکان را می‌دهد که به سادگی و بدون نیاز به هزینه اضافی به مجموعه گسترده‌ای از بازی‌های این پلتفرم دسترسی پیدا کنند.

در ادامه این متن نگاهی خواهیم داشت به بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس که تجربه آن‌ها برای تمامی گیمرهای این کنسول ضروری است. این لیست البته طبیعتا این لیست برای ایکس باکس سری اس نیز قابل تعمیم است. اما رزولوشن 4K بر روی کنسول قدرتمندتر Xbox Series X به رزولوشن 1080p برای ایکس Xbox Series S تنزل خواهد یافت.

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

Ori and the Will of the Wisps

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

با این که ممکن است این بازی انحصاری در ابتدا برای کنسول نسل هشتمی ایکس باکس وان عرضه شده باشد، اما آپدیت ایکس باکس سری ایکس آن با ارائه رزولوشن 4K، نرخ 120 فریم بر ثانیه و پشتیبانی از HDR، دومین ماجراجویی Ori را به سطح کاملا جدیدی ارتقا می‌دهد. برای کسانی که با مجموعه Ori آشنا نیستند، این دو بازی، عناوینی فوق‌العاده در ژانر اکشن پلتفرمر با المان‌های مترویدوانیا هستند. شما در نقش Ori قرار می‌گیرید و علیرغم اینکه Will of the Wisps نسخه دوم این مجموعه به شمار می‌رود، واقعا نیازی به تجربه نسخه اول آن نخواهید داشت. البته هر دو نسخه از این بازی هم اکنون از طریق سرویس ایکس باکس گیم پس قابل دسترسی خواهند بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تجربه این بازی شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

Unpacking

بازی Unpacking

داستان خلاقانه چیزی است که در بازی‌های این روزها کم پیدا می‌شود. با این حال، Unpacking به خوبی توانسته از پس روایت یک ماجرای بسیار جذاب برآید. در این بازی شما باید وسایل یک زن را در جعبه‌هایی مختلف جابجا کنید و با هر بار جابجایی، جزئیاتی از زندگی او را کشف کنید. Unpacking فاقد هرگونه دیالوگ خواهد بود و همه داستان بازی از طریق وسایلی که بین اتاق‌های مختلف جابجا می‌کنید روایت می‌شود. البته این روایت داستانی را اصلا دست کم نگیرید؛ چراکه در همین سیستم روایت به ظاهر ساده، تمامی کودکی، جوانی و بزرگسالی کاراکتر اصلی بازی را زندگی خواهید کرد. به طور کلی Unpacking عنوانی ساده، زیبا و قدرتمند است و ماجراجویی متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد.

The Forgotten City

بازی The Forgotten City

Forgotten City در ابتدا یکی از مادهای بازی اسکایریم بود. با این حال، رفته رفته به یک عنوان کامل تبدیل شد و اکنون سفری عمیق و هیجان‌انگیز به قلب داستان‌های افسانه‌ای یونان به شمار می‌رود که پر از رمز و راز و معماست. در این بازی شما خود را در یک جامعه عجیب و غریب در یونان باستان خواهید یافت که در آن همه مردم از شکست قانون طلایی به شدت وحشت دارند. بنابراین وظیفه کشف رمز و راز نهفته در این میان بر عهده شماست. گیمر در این بازی با سفر به درون پورتال‌ها و تکرار مجدد حلقه زمانی باید به حقایقی که در زیر این جامعه وجود دارد پی ببرد. با هر بار ورود به پورتال‌ها و خروج از آن‌ها می‌توانید به آیتم‌ها و اطلاعات جدیدی دست پیدا کنید که پیشروی را برایتان آسان‌تر خواهد کرد. علاوه بر این، مکالمه با ساکنین مختلف این شهر نیز بخش مهمی از رازهای آن را فاش می‌کند. The Forgotten City عنوان بزرگی است که شاید به آنچه مستحقش است نرسیده باشد. با این حال، این عنوان قادر است تجربه‌ای تکرارنشدنی را به علاقمندان به بازی‌های معمایی و روایت‌محور ارائه دهد.

Yakuza: Like A Dragon

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

Yakuza Like A Dragon نقطه شروعی فوق‌العاده برای گیمرهای پلتفرم ایکس باکس برای ورود به دنیای شگفت‌انگیز یاکوزاست. این بازی با ارائه کاراکتری جدید، سیستم مبارزات بروز شده و نوبتی و سیستم نقش‌آفرینی ساده اما عمیق، تجربه‌ای بی‌نظیر از سری Yakuza را در اختیار گیمرهای ایکس باکس قرار می‌دهد. نسخه جدید از سری یاکوزا به خوبی توانسته است عمق جرم و جنایت و فساد در خیابان‌های توکیو را با شوخ‌طبعی مثال‌زدنی خود به گیمرها منتقل کند. بعلاوه، این بازی با پشتیبانی از مد عملکرد بر روی کنسول نسل نهمی مایکروسافت قادر به ارائه نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه است که صحنه‌های اکشن بازی را به روان‌ترین حالت ممکن پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. از یاد نبرید که به لطف بهینه‌سازی دقیق و حرفه‌ای این بازی و بهره بردن از حافظه‌های SSD کنسول جدید مایکروسافت، Yakuza Like a Dragon زمان بارگذاری بسیار کمی خواهد داشت. بنابراین اگر تا کنون این بازی را تجربه نکرده‌اید، حتما این کار را انجام دهید. چراکه با یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس و سری اس طرف هستید.

Halo: The Master Chief Collection

بازی Halo The Master Chief Collection

فرقی نمی‌کند که شما یک گیمر تازه‌کار ایکس باکس هستید یا از مدت‌ها پیش تمامی نسخه‌های سری هیلو بر روی این پلتفرم را تجربه کرده‌اید! این مجموعه برای هر دسته از کاربران چیزی برای ارائه دارد. این مجموعه از سری هیلو در بر گیرنده نسخه‌های اول، دوم و سوم این مجموعه در کنار Halo ODST، Halo Reach و البته هیلو 4 است. تمامی نسخه‌هایی که در این مجموعه قرار گرفته‌اند همچنین به طور کامل برای کنسول ایکس باکس سری ایکس بهینه‌سازی شده‌اند. بنابراین تمامی آن‌ها چه در بخش تک نفره و چه مالتی پلیر با رزولوشن 4K واقعی و نرخ 120 فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد که به این مجموعه ارزشی مضاعف می‌بخشد. علاوه بر این، مجموعه The Master Chief Collection بر روی سرویس اشتراکی بی‌رقیب ایکس باکس گیم پس نیز قرار دارد. بنابراین اگر اشتراک این سرویس را در اختیار دارید، نیازی نیست برای این مجموعه فوق‌العاده از سری هیلو هزینه‌ای پرداخت کنید!

Tetris Effect: Connected

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

شاید تعجب کنید که چرا یکی از جایگاه‌های لیست بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس در اختیار عنوانی به ظاهر ساده نظیر تتریس است. مجموعه Tetris یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین فرنچایزهای تاریخ ویدیوگیم به شمار می‌رود. با این وجود این مجموعه هرگز تا به امروز تا این حد فاخر و پر زرق و برق ظاهر نشده بود. این نسخه در حقیقت تجسمی آینده‌نگرانه از ایده کلی بازی است که در محیطی سایبرپانکی پر از نورهای نئونی و موسیقی با ریتم تند جریان دارد. Tetris Effect: Connected همچنین از مدهای رقابتی و کوآپ چندنفره هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید به همراه دوستانتان به تجربه این بازی نوستالژیک بپردازید. بعلاوه، این بازی با حجم بسیار کم از سرویس ایکس باکس گیم پس قابل دریافت است و به همین جهت یکی از مناسب‌ترین بازی‌ها برای گذراندن وقت با دوستانتان به شمار می‌رود.

Gears 5

بازی Gears 5

نوبتی هم باشد، نوبت به گیرز 5 است که جدیدترین ماجراجویی از مجموعه به شدت محبوب Gears of War به شمار می‌رود. این بازی تجربه تکنفره و چندنفره منحصربفردی را ارائه می‌دهد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای زمانی است که به همراه دوستانتان به دنبال یک نبرد کوآپ خونین هستید. Gears 5 در سال 2019 برای ایکس باکس وان روانه بازار شد. با این حال، استودیوی سازنده بازی تقریبا تمام سال 2020 را وقف بهینه‌سازی آن برای کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس کرد. نتیجه این تلاش، ارائه رزولوشن 4K واقعی و نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه برای تمام مد کمپین بازی است که حتی با استانداردهای سال 2022 هم دستاوردی بسیار بزرگ برای عنوانی با این سطح از جزئیات فنی به نظر می‌رسد. اگر تا کنون مجموعه گیرز آف وار را تجربه نکرده‌اید، نسخه پنجم می‌تواند نقطه شروعی عالی برایتان باشد. همچنین در صورتی که تلویزیون یا نمایشگر 4K شما از نرخ 120 هرتز پشتیبانی کند، می‌توانید با انتخاب مد عملکرد در تنظیمات گرافیکی این بازی، یک تجربه مالتی پلیر فوق‌العاده روان و لذت‌بخش را بر روی کنسول جدیدتان تجربه کنید. به طور کلی، گیرز 5 یکی از برترین نسخه‌های این فرنچایز و در شمار بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس به شمار می‌رود که تجربه آن برای هر گیمر این پلتفرم ضروری است.

Assassin’s Creed Valhalla

بازی assassin's creed valhalla

نکته جالب در خصوص جدیدترین نسخه از فرنچایز اساسینز کرید این است که این بازی دقیقا در روز عرضه کنسول Xbox Series X یعنی 10 نوامبر 2020 روانه بازار شد. به همین جهت، ساخته جدید یوبی سافت نخستین تجربه یک دنیای جهان باز در نسل جدید کنسول‌های ویدیویی را ارائه می‌داد. Valhalla همچنین با ارائه رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه موفق شد این تجربه را به شکلی منحصربفرد و متمایز با تمامی نسخه‌های فرنچایز Assassin’s Creed ارائه دهد. این بازی بر روی ایکس باکس سری ایکس بی‌نهایت زیبا طراحی شده و گیم پلی بسیار روانی را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، زمان بارگذاری بسیار سریع آن، این اطمینان را در شما ایجاد می‌کند که سفر پرماجرایتان در انگلستان قرن نهم بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای انجام می‌شود. مجموعه اساسینز کرید با نسخه والهالا بازگشتی شکوهمند داشته است که یکی از بهترین عناوین حال حاضر کنسول‌های نسل نهم به شمار می‌رود. پس اگر به دنبال یک بازی ماجراجویی، نقش آفرینی و تاریخی هستید، بهترین گزینه‌ای که پیش روی شماست همین عنوان است.

The Artful Escape

the artful escape

بازی The Artful Escape را باید بیش از اینکه یک بازی دانست، تجربه‌ای منحصربفرد خواند! این عنوان توسط استودیوی Beethoven and Dinosaur ساخته شده است و روز کاغذ یک بازی پلتفرمر به نظر می‌رسد. با این حال، این بازی پر از صحنه‌های شگفت‌انگیز، نورپردازی‌های دیوانه‌کننده و موزیک‌های شنیدنی است. بازی مستقل The Artful Escape همچنین از هنرپیشه‌ها و سلبریتی‌های متعددی نیز برای صداگذاری شخصیت‌های بازی کمک می‌گیرد و می‌تواند به عنوانی دوست‌داشتنی برای علاقمندان به سلبریتی‌ها نیز تبدیل شود. بازی The Artful Escape در ابتدا در انحصار زمانی PC و ایکس باکس بود. با این حال پس از گذشت چند ماه از عرضه، گیمرهای پلی استیشن و نینتندو نیز توانستند از آن بهره ببرند.

Elden Ring

بازی elden ring

یکی دیگر از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس نیز بدون شک جدیدترین ساخته هیدتاکا میازاکی، الدن رینگ است. پس از موفقیت فراوانی که بازی‌های Frpm Software یکی پس از دیگری کسب کردند، این استودیو تصمیم گرفت ژانر محبوب روگ لایک خود را در دنیایی جهان باز امتحان کند. نتیجه این کار، عنوان تکرارنشدنی Elden Ring است که حتی از چیزی که پیش‌بینی می‌شد هم بسیار بهتر ظاهر شده است. در بخش روایی این بازی، From Software با جرج مارتین، خالق سری گیم آف ترونز همکاری داشته تا از حیث داستانی نیز با عنوان قدرتمند طرف باشیم. اگر کنسول ایکس باکس سری ایکس را در اختیار داشته باشید همچنین می‌توانید از جلوه‌های بصری فوق‌العاده دنیای وسیع و جذاب این بازی هم لذت ببرید. بنابراین اگر طرفدار بازی‌های ژانر روگ لایک هستید و بارها و بارها مردن و تلاش مجدد برای پیشروی در بازی باعث آزارتان نمی‌شود، احتمالا عاشق جدیدترین ساخته فرام سافتور خواهید شد.

Hitman 3

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

جدیدترین و آخرین نسخه از تریلوژی جدید هیتمن را باید بهترین نسخه از کل این فرنچایز نامید. در این نسخه از بازی مامور 47 به نقاط مختلفی از دنیا نظیر دبی یا داتمور در انگلستان سفر می‌کند تا ماجراجویی هیجان‌انگیزی را با هدف قتل سوژه‌هایی خطرناک آغاز کند. سرتاسر این بازی پر از خلاقیت در طراحی و گیم پلی است؛ به طوری که تقریبا هرکس و هرچیز که در محیط بازی می‌بینید، می‌تواند به عنوان سلاح شما برای به انجام رساندن ماموریتتان به کار رود. پس این شمایید که باید با بهره‌گیری از هوش و خلاقیت خود سوژه‌ها را پیدا کرده و به روش خاص خودتان به قتل برسانید. ماحصل تمام آنچه طراحان بازی به کار گرفته‌اند، یک بازی بسیار مهیج و درگیرکننده است که سطح عناوین مخفی‌کاری و اکشن را یک پله ارتقا می‌دهد.

Sea of Thieves

بازی Sea of Thieves

Sea of Thieves به صورت چراغ‌خاموش به یکی از برترین انحصاری‌های مایکروسافت در سال‌های اخیر تبدیل شده است! این بازی شبیه‌سازی دزدان دریایی که توسط استودیو Rare ساخته شده، بهترین استفاده را از سرویس ایکس باکس لایو می‌کند؛ به طوری که در آن می‌توانید با همراهی دوستان و هم‌تیمی‌هایتان به جستجو در اقیانوس‌های پهناور پرداخته و به جستجوی گنج‌های مخفی شده در اعماق آن‌ها بپردازید. Sea of Thieves برای کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس بهینه‌سازی شده است؛ بنابراین قادر به ارائه رزولوشن 4K با نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه است و از حیث بصری عنوانی شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. با اینکه این بازی در سال 2017 به بازار عرضه شده است، همچنان آپدیت‌های منظمی را دریافت می‌کند. بنابراین می‌توان آن را یک عنوان انحصاری پرچمدار و بروز دانست که هم به صورت جداگانه قابل خرید است و هم از طریق سرویس ایکس باکس گیم پس قابل دسترسی خواهد بود.

Psychonauts 2

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

Psychonauts 2 دنباله‌ای بر نسخه اول بازی است که 16 سال پس از آن روانه بازار شد و به سادگی قادر است به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس شناخته شود. ساخته جدید استودیو Double Fine که هم بر روی ایکس باکس گیم پس قرار دارد و هم برای PC عرضه شده، یک پلتفرمر بسیار جذاب با ایده‌های ناب و خلاقانه و لحظات بامزه و به‌یادماندنی است. اگر نسخه اول بازی را تجربه نکرده‌اید، جای نگرانی نیست؛ چراکه پیش از شروع نسخه دوم، داستان نسخه اول مرور می‌شود تا همه چیز مهیای شروع ماجراجویی جدیدتان باشد. در صورتی که به دنبال یک بازی پلتفرمر با داستان پر پیچ و خم هستید که مملو از لحظات جدید و به‌یادماندنی است، بازی Psychonauts 2 برای شماست!

Halo Infinite

بازی Halo Infinite

هیلو اینفینیت را نمی‌توان بهترین نسخه از سری هیلو دانست. با این حال، این نسخه فرم فوق‌العاده فرنچایز را حفظ می‌کند و یک کمپین قدرتمند و درخور نام Halo را ارائه می‌کند. در این نسخه شما بار دیگر در نقش مستر چیف به سرزمینی جدید سفر می‌کنید تا دنیا را نجات دهید. همچنین در این ماجراجویی جدید، هوش مصنوعی جدیدتان با چهره و صدایی آشنا همراهتان خواهد بود. البته این کمپین بسیار جذاب تنها بخشی از آنچه Halo Infinite ارائه می‌دهد را شامل می‌شود و بخش مالتی پلیر رایگان بازی هم دیگر بخش جذاب آن است. البته همانند تمامی بازی‌های مالتی پلیر رایگان بازار، می‌توانید بتل پس این عنوان را خریداری کنید؛ با این وجود، مطمئن باشید که با یک تجربه مالتی پلیر تمام عیار طرف خواهید بود.

Forza Horizon 5

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

فورزا هورایزن 5 ویترینی برای نمایش قدرت خارق‌العاده کنسول ایکس باکس سری ایکس است که تجربه آن برای تمامی گیمرهای این پلتفرم ضروری است. Playground Games باری دیگر کاری کرده کارستان و با طراحی گرافیک خیره‌کننده این بازی طبیعت بکر مکزیک را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده است. همچنین خودروهای متعدد بازی نیز با حداکثر جزییات ممکن نمایش داده شده‌اند تا با واقعی‌ترین شبیه‌سازی رانندگی در تاریخ بازی‌های ویدیویی روبرو باشیم. نسخه پنجم از فورزا هورایزن همچنین جهان‌بازترین عنوان از این مجموعه به شمار می‌رود و با انواع و اقسام مسابقات و چالش‌های مختلف در کنار قابلیت‌های ارتباطی و مالتی پلیر فوق‌العاده قادر است ساعت‌ها گیمر را با خود همراه کند و لحظاتی لذت‌بخش را برایش به ارمغان آورد. به موارد گفته شده، صداگذاری بسیار حرفه‌ای و هندلینگ و سیستم کنترل بی‌نقص و بسیار روان را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید چرا فورزا هورایزن 5 به یک بنچمارک در طراحی بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی تبدیل شده است. شک نکنید که اگر تنها یک بازی باشد که گیمرهای PS5 حسرت تجربه‌اش را داشته باشند، بدون شک آن بازی Forza Horizon 5 خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*