سدان برقی لیپ موتور C01

لیپ موتور C01؛ سدان برقی و شاهکار جدید چینی ها با قدرت 550 اسب بخار و گارانتی یک میلیون کیلومتر

سدان برقی لیپ موتور C01 یک خودرو الکتریکی چینی است که با 550 اسب بخار قدرت، می‌تواند تنه به تنه‌ی ماشین های اسپرت رقابت کند. پس این شما و این سدان الکتریکی Leapmotor C01!

شرکت خودروسازی چینی Leapmotor به تازگی در رویداد “Beijing” از سدان پرچمدار خود رونمایی کرد. این خودرو از چهره‌ای زیبا در کنار یک موتور الکتریکی قدرتمند و قیمت رقابتی بهره می‌برد که در ادامه، به تمامی زوایای آن نگاهی خواهیم داشت.

البته قبل از رسیدن به قسمت‌های فنی، اجازه دهید بگوییم که شرکت لیپ موتور تا اینجای کار، 9087 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار چین کرده و این عدد نسبت به سال گذشته، تقریبا دو برابر شده است. همچنین زمانی که به فروش تسلا و لیپ موتور در کشور چین در ماه گذشته نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این برند چینی، تقریبا 6 برابر پرفروش تر از محصولات ایلان ماسک عمل کرده است. پس بدانید که اصلا با خودرو ساز دست و پا بسته‌ای طرف نیستید و آن‌ها می‌دانند که چگونه دل مردم خودشان را به دست بیاورند!

فهرست عناوین:

معرفی سدان برقی Leapmotor C01

سدان برقی لیپ موتور C01

در ابتدا باید بدانید که این EV از پیشرفته ترین پلتفرم خودروهای برقی یعنی طراحی CTC بهره می‌برد. در این طراحی، شاسی، بدنه و باتری‌های برقی به نوعی با یکدیگر ترکیب شده‌اند که این موضوع به هماهنگی بیشتر آن‌ها منجر خواهد شد. به علاوه با استفاده از طراحی CTC، دیگر نیازی نیست تا پکیج باتری‌ها را در محفظه‌ای جداگانه‌ قرار دهیم و تقریبا می‌توان آن‌ها را در خود بدنه‌ی خودرو جای داد.

مشخصات فنی، پکیج باتری‌ها، شعاع حرکتی و قدرت موتور

سدان برقی لیپ موتور C01

در محور جلویی با یک موتور الکتریکی 542 اسب بخاری طرف هستیم که می‌تواند شتاب 0-100 خودرو را به زیر 3 ثانیه برساند. همچنین مهندسین شرکت Leapmotor به خریداران وعده داده‌اند که موتور الکتریکی این خودرو، تا رسیدن به عدد یک میلیون کیلومتر، رنگ تعمیرگاه را نخواهد دید و به علاوه می‌تواند در دور موتورهایی مثل 16000rpm هم بدون کوچک‌ترین ایرادی کار کند. به علاوه میزان بهره وری این موتور به 88.5 درصد می‌رسد. به نظر شما خریداران خودروهای برقی، چیز بیشتری هم می‌خواهند؟

در ادامه به پکیج باتری‌های 90 کیلو وات ساعتی می‌رسیم که به نسخه‌ استاندارد تعلق دارند و می‌توانند شعاع حرکتی 500 کیلومتری را به راننده هدیه دهند. نسخه‌های دیگر با باتری قوی تر و شعاع های حرکتی 606، 630 و 717 کیلومتر به بازار خواهند آمد.

طراحی ظاهری آیرودینامیکی و ابعاد لیپ موتور C01

سدان برقی لیپ موتور C01

با یک نگاه ساده به ظاهر این خودرو می‌توانید آیرودینامیک بودن آن را به پوست و گوشت خود حس کنید. در همین راستا مهندسین لیپ موتور بیان کرده‌اند که ضریب درگ این خودرو به 0.226 می‌رسد که این عدد واقعا یک شاهکار محسوب می‌شود! برای درک بهتر این موضوع کافی است که به ضریب درگ تسلا مدل S نگاهی داشته باشیم که برابر با 0.208 است. این عدد به لطف طراحی یک پارچه بدنه، حذف ستون و فریم درب‌های خودرو و دستگیره‌های درب پاپ آپ، طراحی ملایم ستون C و رینگ‌های آیرودینامیکی به دست آمده است. بله درست متوجه شدید؛ حتی رینگ‌های مشکی 18 اینچی 5 پره این خودرو هم به کاهش تاثیر مقاومت هوا کمک کرده‌اند.

سدان برقی لیپ موتور C01

اما ابعاد آن چطور؟ سدان برقی لیپ موتور C01، در کلاس سدان های سایز متوسط طبقه بندی می‌شود اما با طول 5050 میلی متر، عرض 1902 میلی متر و ارتفاع 1509 میلی متر، می‌توان گفت که واقعا در حد و اندازه‌ی یک سدان سایز بزرگ ظاهر شده است. همچنین فاصله محوری خودرو هم به 2930 میلی متر می‌‍رسد که در کنار صندوق عقب 496 لیتری، خیال شما را از داشتنِ یک فضای کافی برای مسافرت‌های خانوادگی راحت می‌کند. برای اینکه این عدد را بهتر درک کنید باید بگوییم که صندوق عقب تسلا مدل X فقط 426 لیتر ظرفیت دارد.

سدان برقی لیپ موتور C01

نمای کلی خودرو هم از چهره‌ای ساده و مینیمال برخوردار است که دقیقا در راستای کاهش هرچه بیشتر ضریب درگ لیپ موتور C01 است. این موضوع در طراحی جلو پنجره و چراغ‌های خودرو کاملا نمایان است و در همین راستا، هیچ خبری از خطوط شکسته و تند عجیب و غریب نیست. البته طراحی سقفِ تمام پانارومیک واقعا توانسته است تا چهره‌ی معمولی این سدان برقی را از بین ببرد.

کابین زیبا با سه مانیتور مجزا

سدان برقی لیپ موتور C01

در ابتدا باید بگوییم از آن جایی که با یکی از قوی ترین و پیشرفته ترین سدان های الکتریکی چینی طرف هستیم، باید هم بهترین امکانات روز را انتظار داشته باشیم. در همین راستا، کابین خودرو به سه مانیتور جدا از هم مجهز شده است. البته همه ما توقع داشتیم که نمایشگر دوال اسکرین را در کابین ببینیم اما به هر حال این اتفاق رخ نداده اما مهندسین چینی از برای این نمایشگرها از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8155 استفاده کرده‌اند که هرگونه لگ و تاخیری را از بین می‌برد.

سدان برقی لیپ موتور C01

بر روی داشبورد، به جز نمایشگر سیستم مولتی مدیا، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر و نمایشگر مخصوص به سرنشین جلو، واقعا چیز دیگری دیده نمی‌شود و انگار که شرکت Leapmotor، تمامی دکمه‌های فیزیکی را حذف کرده‌ است و باید بگوییم که داشبورد این سدان برقی، واقعا خلوت به نظر می‌رسد. در کنسول وسط هم تقریبا همین داستان را داریم و بین دو سرنشین جلو، به جز شارژر وایرلس و دو جالیوانی، هیچ چیز دیگری دیده نمی‌شود.

در ادامه باید بگوییم که 25 حالت شخصی سازی مختلف برای تنظیمات مربوط به اتاق لیپ موتور C01 در نظر گرفته‌ شده است. اتاقی که با تریمی از چرم و پارچه سفید و پلاستیک با کیفیت مشکی، یک نمای بسیار زیبا را به مالک خود هدیه می‌دهد.

قیمت لیپ موتور C01

سدان برقی لیپ موتور C01

هرچند که این سدان الکتریکی جذاب فعلا فقط مخصوص به بازار خودرو چین معرفی شده است اما می‌توانیم قیمت دلاری آن را هم داشته باشیم. طبق گزارش های رسمی، قیمت لیپ موتور C01 در بازه 180 تا 270 هزار یوانی قرار دارد که این عدد، تقریبا معادل 26770 تا 39750 دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*