فولکس واگن تاوندور

شاسی بلند بزرگ و باابهت فولکس واگن تاوندور برای بازار چین معرفی شد

شرکت آلمانی فولکس واگن قصد دارد خودروی شاسی بلند جدید خود را با نام فولکس واگن تاوندور در بازار چین عرضه کند. مشخصات را در ادامه بخوانید.

یکی از با سابقه‌ترین شرکت‌های خودروسازی از زمان‌های قدیم تا به امروز، کمپانی فولکس واگن است و امروز قصد داریم به معرفی یکی از کراس اوورهای تورینگ یا فول سایز این خودروساز بپردازیم. گفتنی است که این خودرو برای بازار چین توسعه داده شده است.

فولکس واگن تاوندور به زودی در بازار چین

فولکس واگن تاوندور

نام این خودروی کراس اوور، فولکس واگن تاوندور است و توسط جوینت ونچر فولکس فاو که از زیرمجموعه‌های چینی آن است رونمایی شد. پلتفرمی که روی این خودرو سوار شده با ترامونت در بازار چین و اطلس در سایر بازارهای جهانی و همچنین آئودی Q6 یکسان است.

در نمای روبه‌روی این خودرو شاهد خطوط سراسری هستیم که تا زیر چراغ‌ها ادامه یافته و متفاوت و جذاب‌تر از قبل ظاهر شده است. در واقع این کراس اوور در نمای مقابل کسالت و سادگی بیش از حد گذشته را ندارد و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. از دیگر جذابیت‌های این خودرو می‌توان به کاسه چراغ‌های مشکی و سپر عضلانی خصوصا در نسخه 380 اشاره کرد که همگی بر جذابیت دماغه افزوده‌اند.

فولکس واگن تاوندور

در نمای پشت این خودرو شاهد چراغ‌های یکپارچه‌ای هستیم که یک نوار کرومی در داخل قاب چراغ‌های آن را به لوگوی فولکس واگن متصل می‌کند. اگزوزهای چهارتایی و فیک در نمای عقب نیز تکمیل کننده این قسمت خواهند بود.

فولکس واگن تاوندور در دو نسخه 330 و 380 راهی بازار خواهد شد. نسخه تاوندور 330 این خودرو مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ شده که می‌تواند حداکثر قدرت 186 اسب بخار را تولید کند و نسخه 380 این کراس اوور نیز مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ است، ولی بر خلاف پیشرانه مدل 330 می‌تواند نهایت قدرت 220 اسب بخار را تولید کند.

فولکس واگن تاوندور

سیستم انتقال قدرت در این خودرو چهار چرخ محرک است و هر دو پیشرانه دارای یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه هستند. تاوندور از فولکس فاو در یک نسخه 5 نفره عرضه شده ولی به احتمال زیاد باید شاهد عرضه مدل 7 نفره آن نیز باشیم. طول، عرض و ارتفاع این محصول به ترتیب 4936، 2015 و 1776 میلی‌متر است و فاصله محوری آن 2980 میلی متر خواهد بود. وزن این کراس اوور آلمانی نیز 1944 کیلوگرم اعلام شده است.

اما به قیمت فولکس واگن Tavendor می‌رسیم. این خودرو قرار است که از اواخر سال جاری میلادی در بازار چین عرضه شود و پیش‌بینی می‌شود که قیمت حدود 44 هزار دلار برای آن در نظر گرفته شود.