رقابت بین المللی کنز

دومین دوره رقابت بین المللی کنز با حمایت اپراتور ایرانسل برگزار شد

رقابت بین المللی کنز توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و با حمایت اپراتور ایرانسل از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد.

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با حمایت اپراتور ایرانسل آیین پایانی دومین رقابت علمی بین المللی کنز را از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار کرد. عنوان کنز (KANS) در واقع مخفف عبارت انگلیسی «Knowledge Application and Notion for Society» بوده و به معنای کاربرد دانش و ایده برای جامعه است. از اهداف اصلی برگزاری این رویداد می‌توان به ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر علم برای مسائل پیش روی جوامع بشری اشاره کرد که دانشمندان جوان، دانشجویان و پژوهشگران زیر 45 ساله در 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و سایر مسلمان این راه‌حل‌ها را ارائه می‌کنند.

جزئیات برگزاری رقابت بین المللی کنز 

دومین دوره از رقابت بین المللی کنز در سال قبل در حوزه‌های «حمل و نقل»، «حوزه ویژه ۱۴۰۰: معدن و صنایع معدنی»، «سلامت و فناوری پزشکی»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «آب، محیط زیست، انرژی» و «اقتصاد، بانکداری و تامین مالی» آغاز به کار کرد و آیین پایانی آن نیز همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2022 طی 20 تا 23 اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این دوره دانشمندان 25 کشور جهان 658 اثر شامل ۲۳۳ اثر در حوزه سلامت و فناوری پزشکی، ۲۲۹ اثر در حوزه آب، محیط زیست و انرژی، ۳۱ اثر در حوزه معدن و صنایع معدنی، ۴۷ اثر در حوزه اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، ۷۷ اثر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ۴۱ اثر در حوزه حمل و نقل را به دبیرخانه رقابت ارسال کردند.

مواردی چون ایجاد شبکه‌های علمی در سطوح مختلف، ایجاد یک گنجینه ارزشمند از آثار با جمع‌آوری دستاوردهای شرکت‌کنندگان ، فراهم ساختن شرایط تعامل بیشتر پژوهشگران، کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران برای پیشرفت علم و فناوری، هدایت نخبگان جوان برای طراحی و اجرای پروژه‌های علمی با کیفیت بالاتر و در کمیت بیشتر، استفاده از شخصیت‌ها و ظرفیت متخصصان برای توسعه دانش و فناوری و تامین نیازهای صنایع مختلف و یافتن راه‌حل‌هایی برای مقابله با چالش‌های فعلی جوامع بشری به عنوان اهداف مهم رقابت کنز محسوب می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در این رقابت بین‌المللی راه‌حل‌های خود را در حوزه‌ها و چالش‌های اعلام شده به شکل عام یا به شکل اختصاصی توسط پاویون‌های ملی و بین‌المللی از سراسر کشورهای اسلامی در قالب یک فیلم 3 تا 5 دقیقه‌ای ارائه کردند.

آثارهای دریافتی پس از انجام فرایندهای ارزیابی به کمیته داوران در اجلاس نهایی ارسال شدند و داوران نیز پس از بررسی، سرانجام 6 راه‌حل و ایده علمی را از میان آثارها به عنوان برندگان رقابت معرفی کردند. به برندگان این رقابت جوایز ویژه‌ای چون مدال کنز و لوح تقدیر، شمش طلای ۳۰ گرمی، کمک‌هزینه فرصت مطالعاتی به ارزش ۲۰۰۰ دلار و امتیاز ویژه برای استفاده از دو پلتفرم ارزشمند بنیاد مصطفی(ص): STEP و EISA اعطا شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*