وان پلاس Ace Racing Edition

وان پلاس Ace Racing edition معرفی شد؛ یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت

وان پلاس Ace Racing Edition به عنوان یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت معرفی شد. وان پلاس ایس ریسینگ ادیشن به تراشه ۵ ناتومتری دایمنسیتی 8100-Max مجهز شده است.

وان پلاس می‌خواهد خود را متفاوت از سایر شرکت‌ها جلوه دهد. به همین خاطر از یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت به نام وان پلاس Ace Racing Edition رونمایی کرده است. وان پلاس ایس ریسینگ ادیشن ار تراشه ۵ نانومتری دایمنسیتی 8100-Max بهره می‌برد. این تراشه می‌تواند حتی اسنپدراگون 888 را نیز در رقابت به زحمت بیندازد.

وان پلاس Ace Racing Edition

مشخصات فنی وان پلاس Ace Racing Edition

وان پلاس پیشتر برای نسخه پایه گوشی OnePlus Ace با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قیمت ۳۷۰ دلار را در نظر گرفته بود؛ اما مدل ریسینگ ادیشن با کاهش ۲۰ درصدی حدود ۳۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. برای مقایسه باید گفت که ریلمی GT Neo 3 (با ۶ گیگ رم و شارژ ۸۰ وات) نیز قیمتی مشابه دارد.

اما چطور وان پلاس توانسته قیمت این گوشی را کاهش دهد؟ آنها نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد را حذف کرده و به جای آن یک پنل ۶.۵۹ اینچی LCD را جایگزین کرده‌اند. البته پنل جدید همچنان از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کرد (در ۶ حالت ۳۰، ۴۸، ۵۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز)، ولی نرخ نمونه‌برداری لمسی از ۷۲۰ هرتز به ۲۴۰ هرتز کاهش یافته است.

وان پلاس Ace Racing Edition

با وجود این، ما همچنان با یک صفحه نمایش باکیفیت طرف هستیم که ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. همچنین وان پلاس قابلیتی به نام HyperBoost را برای Ace Gaming Edition در نظر گرفته است که قرار است به حفظ فریم ریت ثابت در بازی‌ها کمک کند. متاسفانه این پنل ۱۰ بیت نیست و حداکثر روشنایی آن نیز به ۶۰۰ نیت می‌رسد.

در بخش باتری هم تغییراتی را نسبت به وان پلاس ایس شاهد هستیم. ظرفیت باتری وان پلاس Ace Racing Edition برابر با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. از این نظر این گوشی را می‌توان با وان پلاس 10R (باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و شارژ ۸۰ وات) مقایسه کرد.

وان پلاس Ace Racing Edition

شارژ سریع این گوشی می‌تواند در ۲۹ دقیقه ۸۰ درصد از ظرفیت باتری را پر کند و برای شارژ کامل نیز به تنها ۳۲ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

حالا نوبت به دوربین‌ها می‌رسد. در بدنه پشتی این گوشی دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (میدان دید ۱۱۹ درجه) و یک لنز ماکرو دیده می‌شود. دوربین سلفی نیز از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

این در حالیست که مدل Ace به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده بود. همچنین وان پلاس Ace Racing Edition از فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند؛ اما این میزان در مدل ایس 4K@60fps بود.

وان پلاس Ace Racing Edition

از دیگر تغییرات وان پلاس ایس ریسینگ ادیشن می‌تواند به اضافه شدن جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. همچنین این گوشی از صدای بلوتوثی باکیفیت (aptX HD& LDAC، LHDC) پشتیبانی می‌کند؛ اما با یک اتصال سیم دیگر نگران شارژ هدست یا تاخیر زمانی نخواهید بود. اگر هم کلا نمی‌خواهید از هدفون استفاده کنید، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از Dirac Audio در خدمت شما هستند.

وان پلاس Ace Racing Edition

جالب اینجاست که وان پلاس سعی کرده با همکاری ریزر دل گیمرها را بیشتر به دست آورد. هدف همکاری این دو شرکت منتقل کردن حس و حال کیوردهای BlackWidow و Mercury ریزر به کاربران بوده است. همچنین بازخورد هپتیک که حسی مشابه فشردن دکمه را منتقل می‌کند از یک موتور خطی X-axis قدرت گرفته است.

وان پلاس Ace Racing Edition

وان پلاس می‌خواهد گوشی Ace Racing Edition را در دو رنگ آبی و خاکستری روانه بازار کند. مدل پایه این گوشی ۳۰۰ دلار قیمت دارد و کاربران باید برای تهیه مدل مجهز به ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه نیز ۳۲۵ دلار هزینه کنند. قیمت مدل ۱۲/۲۵۶ گیگ هم ۳۷۰ دلار تعیین شده است. هنوز وضعیت عرضه جهانی این گوشی مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*