ایلان ماسک

ایلان ماسک: یا تعداد ربات ها و اکانت های فیک توییتر را بگویید یا معامله بی معامله!

حواشی خرید توییتر توسط ایلان ماسک به یک سیرک رسانه‌ای تبدیل شده است و او در آخرین حرکت خود، هیئت مدیره توییتر را دروغگو خطاب کرده و رشته توییت مدیرعامل آن را با ایموجی «مدفوع» جواب داده است.

همه ما از معامله بزرگ و جدید ایلان ماسک به ارزش 44 میلیارد خبر داریم. مرد مریخی که در ابتدا قصد داشت فقط بخش کوچکی، اما تاثیر گذاری از سهام توییتر را بخرد، ناگهان تغییر عقیده داد و حساب بانکی خود را به روی میز آورد و پیشنهاد خرید کل توییتر را به هیئت مدیره‌ی یکی از با اعتبارترین شبکه‌های اجتماعی جهان تقدیم کرد. معامله‌ای که در نگاه اول با خبرهای جنجالی و پر حاشیه‌ای مثل اضافه شدن دکمه ادیت توییت و بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور طرد شده، در دنیا صدا کرد اما نظر می‌رسد که با گذشت زمان، همه چیز رو به وخامت رفته است.

دبه‌ی جدید ایلان ماسک در خرید توییتر

ایلان ماسک

طبق ادعای ایلان ماسک، مدیران توییتر در جلسه‌ی آماده سازی فروش این شبکه اجتماعی، تعداد اکانت‌ های فیک توییتر را حدود 5 درصد از کل کاربران Twitter اعلام کرده بودند. ادعایی که اکنون به گفته مدیر عامل استار لینک، فاقد سند و مدرک است و اگر هیئت مدیره توییتر نتوانند چنین حرفی را اثبات کنند، شاید همه چیز تمام و Elon Musk از خرید خود پشیمان شود.

ایلان ماسک

اما موضوع جایی هیجان انگیز می‌شود که به ادعای جدید ایلان ماسک برمی‌خوریم. او عقیده دارد که این عدد، بسیار بیشتر از 5 درصد و حتی نزدیک به 20 درصد است. به نوعی می‌توان گفت که مدیر عامل تسلا، هیئت مدیره توییتر را به دروغگویی متهم کرده است.

البته همه ما می‌دانیم که مالک تسلا در تحلیل‌های خود از ابر کامپیوترهای قدرتمند استفاده می‌کند اما او تصمیم گرفته است تا با آمارگیری دستی از اکانت خود و ساخت یک جامعه آماری کوچک، موضوع اکانت‌ های فیک توییتر را به طور محسوس به مردم نشان دهد. تیم آنالیز ایلان ماسک قصد دارند که از بین 94 میلیون دنبال کننده‌ی اکانت توییتر ایلان ماسک، 100 کاربر را به طور تصادفی انتخاب و از فیک نبودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

ایلان ماسک

اکنت رسمی ایلان ماسک در توییتر با نزدیک به 94 میلیون فالوور

اما نتیجه این آزمایش هرچه که باشد، به نظر می‌رسد که خالق اینترنت ماهواره ای استارلینک فعلا به دفتر مرکزی توییتر راه پیدا نخواهد کرد. چرا که او در هفته گذشته هم عنوان کرده بود که از پیشنهاد 44 میلیارد دلاری خود عقب کشیده است و فکر می‌کند که توییتر، آن قدرها هم نمی‌ارزد!

بی احترامی عجیب رئیس بعدی توییتر به مدیر ارشد فعلی توییتر

ایلان ماسک

این موضوع در ابتدا یک دعوای حقوقی ساده بود اما ایلان ماسک، پای کاربران توییتر را هم به آن باز کرد. پاراگ آگراوال، یک مهندس نرم افزار هندی – آمریکایی است که در حال حاضر، به عنوان مدیر ارشد اجرایی یا همان CEO توییتر فعالیت می‌کند. او اخیرا قصد داشت تا با یک رشته توییت طولانی، تعریف دقیقی از بات‌ ها، اکانت های فیک و اسپم توییتر را ارائه و به نوعی بر روی حرف‌های ضد و نقیض هیئت مدیره توییتر، ماله بکشد. اما Elon Musk بدون توجه به تمامی استدلال‌های پاراگ آگراوال، با ایموجی «مدفوع» جواب او را داده است! البته شوخی یا جدی بودن این حرکت، اصلا قابل تشخیص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*