گوشی تاشو اپل

گوشی تاشو اپل با صفحه نمایش e-ink به صحنه خواهد آمد

تحلیل‌گری معروف از عرضه گوشی تاشو اپل با صفحه نمایش ثانویه e-ink خبر داده است. در ادامه نگاهی به طراحی احتمالی آیفون – iPhone تاشو خواهیم داشت.

«مینگ-چی کوئو» (Ming-Chi Kuo)، تحلیل‌گر قابل اعتمادی که به افشاگری محصولات اپل شهرت دارد، اخیراً اظهار داشته که این شرکت بزرگ آمریکایی نمایشگرهای رنگی E Ink را جهت استفاده برای محصولات آینده خود به آزمایش گذاشته است. به گفته او، این فناوری می‌تواند برای نمایشگر ثانویه گوشی تاشو اپل به کار گرفته شود.

گوشی تاشو اپل

شایعات چند وقت اخیر حکایت از این دارند که اپل مشغول کار روی آیفون یا آیپد تاشو است. حالا کوئو به این موضوع اشاره کرده که پنل کاغذ الکترونیکی مذکور، برای نمایشگر بیرونی کم‌مصرف گوشی تاشو اپل استفاده خواهد شد تا کاربران بتوانند بدون اینکه گوشی را به صورت کامل باز کنند، از طریق این نمایشگر به برخی از قابلیت‌ها دسترسی پیدا کنند.

این غول فناوری آمریکایی با بهره‌گیری از جوهر الکترونیکی یا همان e-ink، رویکرد متفاوتی را نسبت به تولیدکنندگان گوشی‌های تاشوی اندرویدی در پیش خواهد گرفت. به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی زد فولد 3 از یک نمایشگر بیرونی امولد 6.2 اینچی بهره می‌برد که باعث می‌شود این گوشی تاشوی اندرویدی در حالت بسته تقریباً مثل یک گوشی عادی به نظر برسد. کاربر با باز کردن گوشی نیز صفحه نمایش اصلی 7.6 اینچی را مشاهده می‌کند. نمایشگر e-ink برای این سبک طراحی مناسب نیست.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3

با این حال، سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 مجهز به یک نمایشگر بیرونی اولد 1.9 برای نمایش زمان و نوتیفیکیشن‌ها است. این صفحه نمایش می‌تواند نقش یک پنل رنگی e-ink را ایفا کند که به دلیل عدم مصرف انرژی برای محتویات ساکن، عمر باتری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. گفتنی است نرخ تازه‌سازی خیلی پایین‌تر پنل‌های e-ink نسبت به پنل‌های ال سی دی و اولد در اینجا اهمیت چندانی ندارد.

این مورد کاربرد نزدیک به گفته‌های مینگ-چی کوئو درباره گوشی تاشو اپل است؛ یعنی نمایشگرهای e-ink می‌توانند به عنوان نمایشگرهای ثانویه گوشی‌های تاشو استفاده شوند. البته اپل همیشه فناوری‌های مختلف فراوانی را آزمایش می‌کند و احتمال تغییر برنامه‌های آن وجود دارد. در حال حاضر، جزئیات قطعی موجود نیست و باید منتظر اخبار رسمی در آینده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*