چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023

آیا چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023 از الماس ساخته شده‌اند؟ + ویدیو

چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023، از یک طراحی عجیب بهره می‌برند اما آیا سیستم روشنایی سدان جدید آلمانی‌ها واقعا از الماس ساخته شده‌ است؟

با ما همراه شوید تا به شهر واتنس (Wattens) در کشور اتریش برویم. شهری آرام با جمعیتی در حدود 8 هزار نفر که زندگی ساده‌ای دارند اما بر خلاف ظاهر ساده و کم آلایش واتنس، این شهر زادگاه یکی از مهم‌ترین برندهای جواهرسازی در جهان یعنی سواروسکی (Swarovski) است.

همه ما سواروسکی را با جواهرات و اکسسوری‌های زیبا می‌شناسیم اما بد نیست بدانید که این برند خوشنام، به تازگی به دنیای خودروسازی هم سری زده که همکاری اخیر آن‌ها با باواریایی‌ها به ساخت یک هدلایت به شدت خاص منجر شده است. در ادامه راجع به این موضوع، به طور کامل صحبت خواهیم کرد اما در ابتدا اجازه دهید که با یک ویدیو جذاب به سراغ ادامه کار برویم.

همکاری سواروسکی و آلمانی‌ها برای ساخت چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023

چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023

هدلایت های بی ام و سری 7 مدل 2023 و i7، قطعا انتقادهای زیادی را به سوی خود جلب کرده‌اند. به طور کلی طراحی جلو پنجره هر دو خودرو، دقیقا در لبه تیغ قرار دارد و یا باید از آن متنفر باشید یا عاشقانه آن را ستایش کنید. اما نظر شما هرچه که باشد، باید یک حقیقت جذاب را در مورد این سیستم روشنایی بدانید. چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023 و i7، شیشه یا طلق پلاستیکی معمولی نیستند. بلکه شرکت سواروسکی، مسئولیت ساخت آن‌ها را بر عهده گرفته است. این چراغ‌ها با نام “BMW Iconic Glow headlights” شناخته می‌شوند و در نوع خود، واقعا جزو اولین‌ها هستند. پس بیایید به نحوه ساخت آن‌ها هم نگاهی داشته باشیم.

چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023

مانند هر کریستال دیگری، این کریستال‌ها یا بهتر بگوییم الماس های مصنوعی، زندگی خود را با گرما و فشار زیاد شروع می‌کنند. در ادامه یک ماشین مخصوص با دقت نانومتری، آن‌ها را برش می‌دهد چرا که هرگونه خطا در برش این کریستال‌ها، به خراب شدن پخش نور منجر می‌شود. البته در تمامی مراحل هم یک تکنسین با تجربه، بر فرآیندهای طی شده نظارت می‌کند.

چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023

به علاوه شرکت BMW قصد داشت تا این کریستال‌ها، نه زیاد تجملاتی باشند و نه زیاد زمخت. بنابراین سواروسکی باید کاری را می‌کرد که تا به حال انجام نداده بود. به هرحال بی ام و یک خودرو انقلابی را ساخته است و می‌خواهد که همه چیز در سر جای خود باشد.

چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023

نکته دیگر این است که کریستال های سواروسکی در هدلایت های بالایی یعنی جایی که چراغ روز یا همان «دی لایت» و چراغ راهنما دیده می‌شوند. هرچند که به نظر می‌رسد چنین اقدامی، بیشتر به جنبه های تبلیغاتی مربوط می‌شود چرا که تا اینجای کار، هیچ مقایسه‌ای بین کارایی چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023 و نسل های گذشته صورت نگرفته است.

نگاهی کوتاه به بی ام و سری 7 مدل 2023 و i7

چراغ‌ های بی ام و سری 7 مدل 2023

اولین سدان الکتریکی و هیبرید سری 7 بی ام و با قیمت پایه 119300 دلار به بازار خواهد آمد اما بیایید و به مشخصات فنی آن هم نگاهی داشته باشیم. نسخه‌های پایه از دو موتور الکتریکی با قدرت 536 اسب بخار و گشتاور 745 نیوتن متر بهره می‌برند که به لطف این اعداد، شتاب 0-100 این خودرو به کمتر از 4.5 ثانیه خواهد رسید.